Spor CD Projektu s tvůrci Witcher Rise of White Wolf
zdroj: tisková zpráva

Spor CD Projektu s tvůrci Witcher Rise of White Wolf

29. 4. 2009 23:23 | Téma | autor: Redakce Games.cz |

Francouzské studio prý tři měsíce nedostalo zaplaceno od CD Projektu, ten svádí vinu na něj.

Obrázek zdroj: tisková zpráva Příčiny odpískání konzolového Zaklínače jsou ve skutečnosti úplně jiné, než za co se mělo před necelými čtyřiadvaceti hodinami, když se nyní zdroje serveru GameBanshee ukázaly být nepravdivé. A tentokrát to už nejsou spekulace, nýbrž oficiální vyjádření zainteresovaných stran. Tedy kromě distributora Atari, který o ničem nezaslechl nebo to alespoň tvrdí.

Mediální roztržku odstartovalo francouzské studio WideScreen Games (tvůrci Airborne Troops, Black Buccaneer nebo Highlander The Game), jehož ředitel bez okolků prohlásil, že Witcher Rise of White Wolf byl pozastaven z finančních důvodů. Na naléhání posléze dodal, že prý nedostali od objednavatele, polského CD Projektu velkou platbu, kterou měli za/na vývoj obdržet. A když tato situace trvala tři měsíce, neměli prý na výběr nic jiného než vývoj zastavit, přestože jim už hra na konzolích běží.

Šéf polského CD Projektu Michal Kicinski se na to asi nemohl dívat a nevydržel nereagovat, ačkoli dosud vždy odkazoval na chystanou tiskovou zprávu. Naštvalo ho, že Widescreen Games vyšli se vším na veřejnost a svedl veškerou vinu na ně. Platby prý tomuto najatému studiu posílali včas a když se nějaká zpozdila, mělo to být kvůli prodlevám ve vývoji a neplnění dohodlého plánu milestonů (postupné kroky při vývoji hry).

Widescreen Games prý opakovaně nedodrželi termíny a rostlo kvůli tomu zpoždění, které znamenalo, že by se pravděpodobně nestihlo plánované vydání na podzim 2009 ani by nebyly garantovány jejich kvalitativní nároky na hru. Nepomohla prý ani asistence lidí z hlavního týmu studia CD Projekt Red, a tak vzhledem k výše popisovaným rizikům měli být oni tím, kdo se zozhodli práce zastavit. Nyní zvažují všechny možnosti, jak by se s konzolovým Zaklínačem dalo pokračovat. Ostatně, není to první ani poslední případ, kdy se cesty dvou firem tímto způsobem rozejdou (viz např. Gearbox a SEGA ohledně Aliens Colonial Marines), jen všechny ty pikantní detaily obvykle neprosáknou ven.

Otázka do diskuse: komu věříte vy - že CD Projekt nemá peníze nebo že jsou WideScreen Games nespolehlivými a mizernými vývojáři?

zdroj: SH, VG247

jd

Nejnovější články