Zdroje z facebookové stránky B5 Scrolls vynesly informaci na světlo světa a poukazují na obrazy kreslíře, který v roce 2006 pracoval pro studio Colony Games. To se o několik let později snažilo na MMO trh vydat online vesmírnou strategii Universe Online - de facto snahu o cosi jako Star Citizen.
Universe Online se měla odehrávat v originálním sci-fi světě, někteří fanoušci si první videa ze hry prý dokonce spletli s produkcí BioWare. Nakonec však Colony Games vývoj zařízli (zřejmě) po roce 2008 pro nedostatek financí. Trh tehdy zkrátka neměl takovou touhu po vesmírném online poletování. Ironií osudu, dnes se člověk musí snažit, aby při náhodné návštěvě herních webů na vesmírný simulátor nenarazil do pěti minut od spuštění stránek...
Aby byla celá příhoda ještě smutnější, než se lidé z Colony Games rozhodli pro vývoj vlastního vesmíru, chtěli vytvořit licencovanou hru ze světa seriálu Babylon 5. Sci-fi seriál přišel v 90. letech minulého století s inovovaným seriálovým vyprávěním, které předznamenalo pozdější nástup kousků jako je Battlestar Galactica. Na rozdíl od ní byl navíc seriálový Babylon 5 už od počátku natáčení sepsán až do konce - vyhnul se tedy problémům většiny následovníků, které si kontinuální příběhy cucaly z prstu, děj natahovaly, případně musely na konci vše nějak bizarně vysvětlit.
Za sebe musím sice konstatovat, že na mě dnes sledování seriálového Babylonu 5 kvůli jeho mrzkým produkčním kvalitám, ostře devadesátkovému herectví a vyprávění plnému vatových epizod, už vůbec nefunguje, přesto se jedná o unikátní seriálové dílo.
Ale zpátky k nerealizované Babylon 5 onlinovce. Důvody pro její zrušení totiž vženou fanouškům do očí slzy a do rukou nože. "Měli jsme licencovat značku od Warner Bros., vytvořili jsme tedy několik modelů stíhačky Starfury, křižníku Earth Alliance a samotné stanice B5," sdělil pro B5Scrolls spoluzakladatel studia Michael Wallis. Právě artworky hry byly vodítkem k zrušenému projektu.
"Spojili jsme se s J. Michaelem Straczynskim ve snaze sepsat příběh a mise. JMS byl velkým fanouškem a hráčem World of Warcraft, takže byl z projektu nadšen. (...) Uprostřed vyjednávání s Warnery naneštěstí odešel vedoucí licencování Angel Sisson (pokud mi slouží paměť). Tím nastala nepříjemná situace, protože nikdo další ve Warneru o jednání moc nevěděl, a i když byl do projektu zainteresován JMS, chtěli po nás začít s návrhy od nuly. Během toho se zároveň zdvojnásobila cena licence, jejich podíl na tržbách, a navíc chtěli kreativní kontrolu, takže jsem nakonec neměl jinou možnost, než spolupráci ukončit," zakončuje Wallis vyprávění. Z vyprávění není úplně jasné, jestli Sisson odešel kvůli stoupající ceně nebo cena stoupla kvůli jeho odchodu, tak i onak to však o schopnostech Warneru nevypovídá nic moc pozitivního.
Hrst obrazových návrhů ze hry lze ještě dohledat na Deviantart (odkud pochází i obrázek nahoře), mějte rovněž na paměti, že žádné další zdroje příhodu nepotvrdily. Není však důvod informacím nevěřit. Vzhledem k nikdy nedokončenému Universe Online sice škarohlídové mohou mluvit o tom, že nakonec by titul stejně nebyl dokončen. Lze si však představit, že s relativně známou značkou (a oddanou komunitou) by měl o několik řádů větší šanci na úspěch. Odpověď na skutečné šance B5 hry se ale samozřejmě nikdy nedozvíme.