STAR COMMAND (Warballoon)
Tři muži ve člunu v balónu si řekli, že po úspěšné kampani na Kickstarteru s mobilní verzí hry Star Command by to přece jenom chtělo pořádnou verzi pro naše PC a Macintoshe. A taky že jo – chlapci přišli na Kickstarter s druhou prosbou a tentokrát si vysnili oproti předchozím 20 000 dolarů (416 780 korun) rovných sto tisíc. Do konce jim zbývá něco přes dvacet dní a to už jsou na pěkných 42 000. Něco mi říká, že i tenhle Kickstarter se jim vyplatí.
Aby taky ne, když je všude tolik fanoušků vesmírných simulací a strategií. Star Command nám navíc připomíná naši rozmlsanost ze série Mass Effect, aby stejnou měrou zaujala i takové okolo plující Trekkies – v téhle roztomilé retro hře se totiž chopíme velitelského můstku našeho vlastního vesmírného plavidla. K tomu si vybereme vlastní posádku, s níž se vypravíme do dalekých a neprobádaných dálav, abychom navazovali kontakt s neznámými civilizacemi, bojovali o holý život a vyvíjeli vlastní technologie. K tomu nám dopomáhej bůh, nejlepší přítel člověka, přes půl hodiny dlouhá hudební stopa a nespoutaná zábava!
Starbound (Chucklefish)
Tento projekt se tomu předchozímu dost podobá, ačkoliv je po přečtení několika informací jasné, že má mnohem větší cíle a jde ještě dál. V kůži nahodilého obyvatele nahodilé planety zdrháme před zkázou, jež dopadla na náš rodný domov. Záchranný modul nás naštěstí ve zdraví vystřelí do vesmíru a my se jen vyděšeně ohlížíme, abychom se naposledy podívali na rodnou planetu, jak lehá popelem. Jenže co teď? Záchranný modul si letí prostorem, jak se mu zlíbí, a my nemáme žádnou šanci, abychom našli jakoukoliv pomoc...
Nebyla by to ale hra, abychom neuvěřitelnou náhodou nenarazili na jednu oprejskanou vesmírnou stanici, jejíž posádka nás nakonec zachrání. A pak to jde ráz naráz: posádka nás přijme mezi sebe a následně nás vysílá na mise po těch nejneobvyklejších planetách. Postupem času se vypracujeme, získáme hodnost a možnost nabírat a vytvářet vlastní posádku k obrazu svému. Mimo navazování kontaktu s cizáky z vesmíru pak přibude i možnost upravovat si vlastní vesmírnou stanici, z cizokrajných planet odchytávat podivnou faunu a testovat ji v laboratořích, a vůbec zkoumat ještě nepoznané a vyvíjet nové technologie. Časem objevíme i dokonalou planetu ke kolonizování, s čímž přijdou další starosti a radosti, jako je například regulace počasí, terraformace a další.
Z hlediska vyobrazení a pravděpodobně i některých podobných mechanismů se dá Starbound snadno připodobnit k Terrarii, ačkoliv poetikou dobrodružného objevování mi spíš splývá se sérií Knytt. Není tedy ani moc velkým překvapením, že na hře dělá i Finn „Tiy“ Brice – vývojář Terrarie. Že však nepůjde o prostou vykrádačku, je snad z předchozích odstavců jasné. Starbound nabídne nespočet planet k prozkoumávání, a tvůrci zaručují, že se nám nestane, abychom navštívili dvě takřka identické planety. Zaručují to proto, poněvadž pevně věří ve svůj systém procedurálního generování takřka všeho. Sympatický je rovněž fakt, že Starbound budeme moct hrát po síti s tolika lidmi, kolik jich server utáhne. Hraní ve více lidech navíc prohlubuje samotný zážitek, včetně klíčového vyměňování nabytých znalostí a technologií mezi sebou. Doufejme tedy, že to již brzy sami zažijeme – hra by měla vyjít koncem léta jak pro Windows a Mac OS X, tak i pro Linux.
zdroj: Archiv
Overgrowth (Wolfire Games)
Milovníci brutálních králíků (Lugaru) jistojistě velmi bedlivě sledují vývoj hry Overgrowth – duchovního nástupce oněch vraždících zvířátek. Ale co vy ostatní? Zaznamenali jste vůbec tuhle králičí kung-fu melu?
Čtyři chlapci ze studia Wolfire Games to mají dobře zařízené – jsou finančně zajištěni, takže na Overgrowth můžou pracovat od rána do večera, jak dlouho chtějí, do té doby, než jim hra bude připadat hotová. Žádné tlaky zvenčí nepociťují, nikam nepospíchají, a tak na tom dělají poctivě; nepochybně luxus, jenž si každý dovolit fakt nemůže. Co to pro nás hráče v praxi znamená? Že nevíme, kdy hra doopravdy vyjde. Jinak toho nevíme málo: hra je plánována pro operační systémy Windows, Mac OS X a teď i nově pro Linux, z čehož by měl každý správný linuxák zapípat blahem. Rovněž víme, že Turner, hlavní hrdina Lugaru, se v Overgrowth vrací, aby nově nakopal zadele králíkům, vlkům, krysám, psům a kočkám a možná... možná i mytickému velrybákovi!
Oproti Lugaru pochopitelně očekávejme lepší grafiku a fyziku, větší zástupy nepřátel, nové bojové pohyby, větší otevřenost kódu a podporu uživatelským modům. Rovněž nebude chybět hra více hráčů. Momentální stav hry se nachází ve fázi alfa, a každý, kdo má zájem si ji osahat a každý týden „testovat“ novou verzi, si hru samotnou musí předem objednat. Cena za Overgrowth se pohybuje okolo 624 korun, ale nekupujte zajíce v pytli, když vidíte, jaká to může být sranda. Až se vynadíváte na videa, pusťte si schválně ústřední hudbu od Mikka Tarmia, a představte si, jak pak asi bude znít celý soundtrack...
zdroj: Archiv
Super Retro Squad (Exploding Rabbit)
A ještě jednou se ohlédneme za úspěšným Kickstarterem. Tentokrát od studia Exploding Rabbit s velice osobitým Jayem Pavlinou, jenž nás před dvěma lety obdaroval vynikajícím „crossoverem“ Super Mario Bros. Ten je naprosto unikátní v tom, že dal dohromady bandu těch největších machrů z Nintenda Entertainment System, aby si prošli a svérázně se „prostříleli“ světem Super Maria. Přepínání mezi hrdiny, volba vzhledu hry a nejednotná hudba udělaly své, a tak věřím, že nemalý okruh lidí tuto hru dodnes pokládá za kult. Pokud jste ji nikdy neviděli, hrajte na těchto stránkách.
No jo, jenomže nadšení a schopnost udělat hru je jedna věc, autorské právo je věcí druhou. A proto, že Jay Pavlina nemohl svůj remake volně prodávat, jelikož mu de facto nepatří, rozhodl se, že své zkušenosti s tvorbou hry zúročí a pustí se do nového projektu Super Retro Squad, na nějž na Kickstarteru poprosil o 10 000 dolarů (208 390 korun). Retro hráči na Pavlinu slyší, takže mu nasypali víc jak čtyřikrát tolik. S navýšenou částkou pochopitelně přibyly další možnosti do hry a nejspíš se bude natáčet i dokument, jak takový Super Retro Squad vzniká.
Jak bude samotná hra vypadat, se můžeme pouze dovtípit z výše jmenovaného Super Mario Bros. Crossoveru. Hra bude nepochybně dvourozměrná a odehrávající se ve světech Pavlinových fiktivních hrdinů, již však zcela vychází z původních kultovních předloh, takže tu máme Samus Aran, Maria a Luigiho, Belmonta a další frajery. Ty můžeme očekávat příštím rokem na Windows, Linux, Mac OS X, iOS, Androidu a rovněž na androidí konzoli OUYA. Ou jé!
BasketBelle (Studio Bean)
Tuto zprávu berte jako připomenutí článku, jenž jsem napsal už před rokem. Proto pokud vás BasketBelle minula, článek si zpětně přečtěte; je zbytečné, abych se opakoval, když jednou napsané nadále platí – až na ten drobný rozdíl, že BasketBelle konečně vyšla! Michael Molinari, tvůrce celé hry, ji na svých stránkách nabízí za mrzkých pět dolarů pro platformy Windows, Mac a Linux. Vzhledem k faktu, že jde o experimentální hraní, zanechám již slov, abyste se podívali na jedinečné videoherní zpracování, jakých se moc nevidí.
zdroj: Archiv
Co se všechno odehrálo, zatímco jste hráli
Máte i vy nějaké nezávislé tipy? Jakékoliv: nedávno zakoupené indie hry, jež byste chtěli doporučit, nebo naopak tituly, od kterých byste rádi čtenáře odradili, nově objevené stránky „zapadlých“ nezávislých tvůrců, tipy na videoherně-filmový / hudební / divadelní / prostě umělecky underground, cokoliv? Pak se je nestyďte napsat do diskuze. Prozraďte rovněž, jakou hru budete v nejbližší době hrát a na jakou další se těšíte?