Knack má symbolizovat, že PS4 nejsou jen střílečky
zdroj: tisková zpráva

Knack má symbolizovat, že PS4 nejsou jen střílečky

10. 4. 2013 15:44 | Téma | autor: Aleš Smutný |

Pokud si dobře pamatuji, většina lidí byla zklamaná z toho, když se na předváděčce PlayStation 4 jako první hra objevil Knack. Ž8dná bombastická, rozmáchlá akční hra, ale spíše hravá akční adventura. Podle Šúheje Jošidy, prezidenta Sony to byl záměr. Tedy, je logické, že to byl záměr, video tam samo neskočilo, ale jde o symboliku toho, jak se chce PlayStation 4 profilovat.

Jošida říká: „Byl to jasný záměr. Mark při vymýšlení konceptu Knacka myslel na Crashe Bandicoota. Shodli jsme se, že by nás opravdu štvalo, kdyby všechny hry na PS4 byly FPS, akční dobrodružství a nebo velmi fotorealistické blockbusterové tituly, vždyť víte, o čem mluvím. Lidé tyhle hry mají rádi, ale to přece není jediný druh hry, u nějž se můžete bavit“.

To je krok opravdu sympatický, protože mít herní spektrum složené jen z pár žánrů (a že k tomu dnes máme nakročeno) by bylo dosti otravné. Na druhou stranu je to ale od Sony odvaha. Předvést na klíčové tiskové konferenci, kde i malé přehmaty mohou mít nemalé dopady třeba v oblasti akcií, zrovna hru jako Knack... Jenže tahle strategie zkoušet ne až tak vyjeté koleje se Sony vyplácí. Už nyní nemainstreamové tituly jako Journey a nebo Unfinished Swan skórují bodíky jak pro sebe, tak pro Sony a její současnou konzoli.

Jošida to vše vidí jako důkaz toho, že v Sony a i při předvedení nové konzole nejde o samotný hardware, ale o zábavu. Ůkdyž se podíváte na pět základních principů podle kterých jsme designovali PS4, žádný z nich se nevztahuje přímo k hardwaru. Je to o lidech, zážitku, zábavě u her, což realizuje systémový software a internetové funkce“.

Nejnovější články