K Diablu II měl vyjít druhý datadisk a nové Diablo pro Game Boy
zdroj: Blizzard

K Diablu II měl vyjít druhý datadisk a nové Diablo pro Game Boy

12. 10. 2012 11:33 | Téma | autor: Adam Homola |

Vždycky je příjemné, když se někdo rozpovídá o plánech, které z nějakého důvodu neklaply. Dozvídáme se tak o neoznámených hrách, konverzích, platformách, připravovaných smlouvách a vlastně o všem. Jenže když už si někdo takhle otevře ústa na špacír, bývá to většinou hodně let poté. Až vyprší smlouvy o mlčení, a až je to všem v podstatě už jedno. Teď jsme se dozvěděli jednu pěknou perličku ze stáje Blizzardu a to sice o Diablu II. Prý se po Lord of Destruction chystal ještě jeden datadisk zaměřený na multiplayer a jakési Diablo mělo vyjít i na Game Boy.

S informací přišel pro Shacknews autor David Craddock, který o Blizzardu píše knihu už několik let a tyhle šťavnaté informace má od lidí, kteří v Blizzardu pracovali. V souvislosti, s dnes už bez pochyby legendárním Diablem II, je asi nejzajímavější informací to, že Blizzard ke hře chystal druhý datadisk. Hned po vydání Lord of Destruction (2001) si prý dal “datadiskový tým” několik meetingů, na kterých padaly nápady a návrhy pro druhý datadisk. Ten neměl být příběhový, ale měl se zaměřovat na multiplayer.

Konkrétní nápady, se kterými vývojáři koketovali, zní hodně zajímavě - chystala se například guild hall, kde by se scházeli hráči, kteří by si chtěli založit vlastní klan. V guild hallech by byl vždycky sraz, domlouvaly by se xp runy a questy, a pak by se šlo společně do boje. Každá guild hall by měla také speciální Stieg Stone, do kterého by hráči mohli ukládat nastřádané penízky. V určitých fázích by si odemykali nové guildovní místnosti a mohli by si je vylepšovat. Po několika sezeních se ale nápad na druhý datadisk odpískal a tým se přesunul na Diablo III.

Vedle druhého datadisku je pěkná i zmínka o Diablu pro Game Boy Color nebo Game Boy Advance. Nemělo se jednat o handheldovou verzi Diabla II, ale o samostatnou hru, která by příběhově předcházela prvnímu Diablu a neměla by žádný multiplayer. Po vzoru Pokémoních her by vyšly tři verze hry, každá s jiným hrdinou. Tohle Diablo Junior, jak se hře přezdívalo, dal ale nakonec Blizzard k ledu kvůli vysokým nákladům na vývoj.

Jakkoliv podivně může kombinace Blizzardu a konzolí znít, nebylo to zas tak neobvyklé. Když si odmyslíme všechny jejich předchozí hry a porty a zaměříme se jen na jejich “svatou trojici,” tak už první Diablo vyšlo na PlayStation a nebyla to vůbec špatná verze. StarCraft vyšel na Nintendo 64, tam už to bylo trochu horší. WarCraft II pak vyšel kromě PlayStationu i na Saturn. A pak je tu známý příběh StarCraft: Ghost, který měl být jen na konzole. Měl.

Handheldová verze Diabla byla jedním z nápadů druhé poloviny Blizzard North. Po vydání Diabla II se totiž pobočka Blizzardu rozdělila na dvě půlky - jedna začala dělat na prvním datadisku a druhá polovina se rozdrobila do několika malých týmů, které přicházely s různými nápady. Kromě Game Boy Diabla padl návrh i na zbrusu novou značku, ale jak známo, ten také nevyšel. Kromě toho prý také existovaly návrhy na další dvě hratelné postavy.

Blizzard se v minulosti nechal už několikrát slyšet, že by vždycky chtěl své hry podporovat víc, konkrétně by chtěl vydávat víc datadisků. Jenže vždycky jim do toho vleze jiný projekt a vývojářů je jen omezený počet. Teď víme, že chtěli dělat druhý datadisk pro Diablo II a už dříve říkali, že chtěli udělat druhý datadisk i pro WarCraft III. Jenže jim do toho vlezl World of WarCraft, který si vyžádal spousty vývojářů a na rok dokonce pozastavil vývoj StarCraftu II.

Každopádně Blizzard se dvou datadisků konečně dočkal/dočká u StarCraftu II, World of WarCraft je má už čtyři a minimálně ještě jeden bude a k Diablu III se také očekávají dva datadisky, i když zatím nic oznámeno nebylo. Bude se psát za deset let další knížka, ve které se dozvíme, že Blizzard chystal Diablo III i pro Nintendo 3DS? Možné je všechno...

Nejnovější články