Newell a Abrams přišli s tímto oznámením během vzájemné diskuse o vyprávění ve hrách a filmech během DICE 2013. Poté, co oba dva častovali ukázkami ze svých her a filmů, vystřelili do publika hlášku: „Zkusíme přijít na to, jestli jsme schopni dohromady udělat Half-Life a Portal filmy.“ Abrams k tomu později pro Polygon podotknul, že to není žádná „haluz“, ale skutečná spolupráce na něčem konkrétním: „Je to skutečné, jak to jen v Hollywoodu skutečné být může. Znamená to, že opravdu jednáme z Valve, zatáhneme to toho scenáristu a vůbec máme spoustu zajímavých nápadů“.
Abrams samozřejmě zná všechny ty odstrašující případy špatný herních adaptací filmů a filmových adaptací her. Na to konto proto dodává, že se ke zdrojové látce od Valve hodlá chovat stejně, jakoby pracoval s něčím původním, ne jako s herním materiálem nějaké nižší hodnoty.
Pokud jde o herní projekt, zdá se, že jde o přirozenou součást spolupráce zaměřené zatím spíše na filmy dle her od Valve. Gabe Newell nicméně jasně řekl, že při debatách s Abramsem dosáhli bodu, kdy se rozhodli dělat trošku víc, než jen krafat. Abrams se k tomu vyjádřil v podstatě úplně stejně – dostali se při debatách s Valve do bodu, kdy bylo jasné, že musí začít něco dělat, něco vytvářet, přetvářet nápady v něco konkrétního.
Co nakonec z této spolupráce vzejde, je otázka do pranice. Možná také nic, jak tomu bylo víceméně vždy, když se v minulostí někdo velký od filmu zapojil do spolupráce s někým od her. Jen si vzpomeňte na spolupráci Stevena Spielberga s EA, ze které navzdory megalomanským plánům vlastně vzešel jen "blbý" Boom Blox pro Wii.
V případě Valve a Abramse by ale byla škoda, kdyby všechny společné plány vyšuměly do ztracena. Na obou stranách je totiž historie velmi zajímavých produktů, tedy her i filmů, která v případě spolupráce vytváří potenciál na vznik něčeho opravdu výbušného.