Film The Last of Us bude inspirován herním příběhem
zdroj: tisková zpráva

Film The Last of Us bude inspirován herním příběhem

13. 3. 2014 15:45 | Téma | autor: Ladislav Loukota |

Tak oni film na motivy báječné PS3 survival akce The Last of Us doopravdy myslejí vážně! Tvrdí to alespoň scénárista Neil Druckmann, který to sdělil po udělení herních cen BAFTA. Na nich The Last of Us suverénně zaskórovala pěti cenami včetně ocenění pro nejlepší hru roku.

O filmové adaptaci hry se poprvé začalo vážně mluvit před několika dny po obsazení Sama Raimiho do pozice režiséra. Fanoušci samozřejmě spekulovali nad možnou podobu filmu a třeba tohle by bylo vskutku ironické. Nebylo však jasné, co přesně by se ve filmu dělo po dějové stránce. "Je to adaptace příběhu The Last of Us. Ohledně toho, jak celý projekt pojmeme a jak ho upravíme pro filmové médium, si ještě nejsme jisti. Zatím jenom kloužeme po povrchu," nechal se Druckmann slyšet a zableskla tak naděje, že vyprávění nebude ze hry do filmu přeneseno jako přes kopírák.

Přesto se nabízí otázka, komu se tím krom kapes filmových studií prospěje? Zrovna The Last of Us je totiž právě filmu z áčkových her poslední dekády blíží zdaleka nejvíce. V prní řadě je to složení postav, kde je dominantní dvojicí netypicky malá holka a starý plezlý cynik, žádný commander/mariňák/assassin, jak je zvykem. Pak je tu kamera v pohledu třetí osoby (který diskvalifikuje Call of Duty, protože pohled vlastníma očima není pro film přirozený) a také třeba lineární příběh (který diskvalifikuje z téhle filmové minisoutěže Mass Effect). Pokud mohla existovat alespoň nějaká šance na obhajobu potenciální existence filmu, byla schována v možnosti vyprávět jiný příběh ze stejného světa. Prostoru na to je v něm dost.

Vlastně si troufnu vytáhnout svou tezi ohledně zbytečnosti filmových adaptací moderních her. Pokud tyto hry někdo chce – v jejich dnes už prvotřídní grafice plné mimiky a realismu  – přijímat pasivně, má takovou možnost na YouTube. Možná budu naivní, ale kdyby snad studia do kin poslala CGI předredrerovaný "let's play" sestřih a dala mu nálepku "animovaný film", i tato verze by vydělala nemalý peníz a těšila by se velké popularitě. Takhle se však všichni hráči Last of Us mohou těšit na přinejlepším průměrnou adaptaci, která pro ně nikdy nebude stejná, jako jejich původní zážitek s hrou. A Joela si beztak střihne nějaký Tom Cruise a navždy nám zkazí původní postavu...

...

Raději se, když už jsme je nakousli, věnujme ještě na okamžik optimističtějšímu úspěchu herní The Last of Us na prestižních cenách britské filmové a televizní (a asi i herní) akademie BAFTA. V níže položeném seznamu si můžete prohlédnout seznam vítězů dle kategorií a sami zjistit, co se Británii líbilo nejvíce.

Hra roku: The Last of Us
Akce a dobrodružství: The Last of Us
Britská hra: Grand Theft Auto 5
Původní hudba: BioShock Infinite
Příběh: The Last of Us
Strategie a simulace: Papers, Please
Umělecké ocenění: Tearaway
Audio ocenění: The Last of Us
Sport: FIFA 14
Rodinná hra: Tearaway
Inovace v designu: Brothers: A Tale of Two Sons
Mobile & handheld: Tearaway
Na co dávat pozor: Size DOES Matter
Game Design: Grand Theft Auto 5
Multiplayer: Grand Theft Auto 5
Debut: Gone Home
Nejlepší herecký výkon: Ashley Johnson – The Last of Us

Nejnovější články