Společně s tím ovšem přichází zlikvidování aukcí pro hru a prodej za reálné peníze. „Byly důvody, proč jsme zavedli offline. Ale pokud bychom chtěli mít aukce, je tu problém. Jak vše ověříte? Jak si zajistíte, že tu není duplikování?“ Jednoduše, cenou za offline režim je absence klasické aukce, což je dle mne výhodný obchod.
Tím ovšem změny v PlayStation verzi nekončí. Hodně úprav se týká i ovládání pomocí gamepadu, což vlastně není nová věc v rámci série. První reakce na ovládání gamepadem jsou velmi pozitivní, dokonce někdo hovoří o tom, že pro některá povolání je gamepad lepší, než myš a klávesnice.
Levým analogem se pohybujete, tlačítky bojujete a provádíte interakci s okolím. Pravý analog vám umožňuje uhýbat se útokům. Raději budu rovnou citovat: „Výhodou je, že se můžete zároveň pohybovat a útočit, namísto toho, abyste bušili do myši, která dělala vše. Pro útočníky na dálku jako je Demon Hunter je to skoro revoluční. Působí to ladně. Přirozeně. Cítíte se víc uvnitř postavy, než jako kdybyste ji jen vodili shůry“.
Lokální kooperace bude probíhat na jedné obrazovce, žádný split-screen. Je to i kvůli tomu, že se bossové a mnoho dalších aspektů dočkalo vizuální předělávky. Právě bossové doznají i změn ve stylu hry, která má více odpovídat „konzolové tradici bossů“, ať už tím básník – vývojář myslí cokoliv.
Hra nebude fungovat přes Battle.net, ale přes PSN, takže žádné hraní napříč platformami (ono by to v rámci změn ani nešlo). Navíc obsáhne řadu kosmetických změn, které napomohou rychlejší orientaci a aplikaci - třeba vybavování skrze kruhová menu. Zatím nepadlo ani slovo o X360 a PS4 verzích, byť ta druhá varianta je vysoce pravděpodobná, stejně jako přechod na další verzi Xboxu.