Jakmile se o modu začalo psát, Bohemia Interactive se ozvala a nedívá se na celý projekt příznivě. „DayZ vývojářský tým a Bohemia Interactive nejsou v jakémkoliv kontaktu s tvůrci DayZ Bounty. Ačkoliv plně podporujeme modifikace vytvořené komunitou, abychom vylepšili zážitek pro hráče DayZ a ArmA II, nepodporujeme vývojáře, kteří na ně dávají cenovku. Takovéto komerční využívání malého příspěvku k DayZ podkopává práci původního týmu. Věříme, že prvky gamblingu v DayZ Bounty představuje výzvy k základním prvkům designu, na nichž DayZ stojí. Mění zaměření DayZ z kreativního a zábavného hraní na hru, která je založena prakticky jen na finančním zisku a s tím nechceme být spojováni. Hodláme kontaktovat vlastníky DayZ Bounty stránky a požádáme je, aby zastavili své současné aktivity v této podobě“.
Původní zpráva - Velmi zajímavý a možná trochu kontroverzní projekt spustila trojice fanoušků modu DayZ z USA. Jake Stewart, James Ortiz a Andrew Defee vytvořili vlastní nadstavbu hry, která se jmenuje Bounty a spočívá primárně v tom, že zde budete lovit zombie a bandity (tedy ostatní hráče) za peníze. Reálné. Ovšem vstup na server Bounty bude také zpoplatněn. Nejspíš vám teď také blikají výstražná světélka v mozku, protože reálné peníze za hraní her, to málokdy plodí něco dobrého.
„My se nesnažíme vydělat peníze“, říká Jake Stewart. Je to jako hrát o peníze (Skins) v golfu. Je to skoro jako Veterans of Foreign Wars nebo Rotary klub. Každý ví, na čem je a každý ví, kam jdou peníze. Komunita o tom může sama rozhodovat a odtud se chceme odrazit. O to nám jde – zapojení co nejvíce lidí. Pokud zaplatíte pět dolarů, budete součástí naší práce“. Což zní hezky, byť fakt, že nejde o vydělání peněz, je zřejmě zpochybnitelný. Každopádně, jak má celý systém fungovat?
Jednoduše, budete dostávat peníze za likvidaci protivníků. Abyste se ale projektu DayZ Bounty mohli zúčastnit, budete si muset koupit balíčky po pěti, deseti, patnácti nebo dvaceti dolarech, které budou představovat předplacené životy. Peníze se vám budou vracet za zabíjení zombie (pouhé penny, tedy desetník za deset zombíků), 0,05 dolaru za nevinné přeživší, 0,25 dolaru za bandity a 5 dolarů za Outlaw, což je bandita s největším počtem killů. Odměna za něj se navíc bude navyšovat za každou jeho hodinu ve hře o čtvrťák.
Aby bylo zajištěné, že bude doloženo kdo, kdy, koho zabil, nad DayZ poběží další modifikace, skrze níž se budou hráči registrovat. Platby oběma směry budou probíhat přes PayPal. Tvůrci čekají, že se někdo pokusí systém nabourat a vydělat peníze, takže momentálně vyzývají hráče, aby zkusili najít nějaké ty mezery, protože je mod v alfa verzi a vše poběží na virtuální peníze. Navíc prý bude neustále někdo z vývojářského týmu ve hře přítomen a měl by na férovost dohlížet. Nicméně, stále zůstává spousta otázek a bezpečnost je jen jednou z nich.
Solidní problém tohoto ambiciózního projektu totiž spočívá i v tom, že jaksi nemají souhlas Bohemia Interactive, která na dotazy ohledně zřízení Bounty prý neodpovídala. „předložili jsme jim to“, říká Ortiz. „Zatím jsme nedostali odpověď, ale jsou tu servery pro DayZ, které vybírají za členství, takže v dlouhodobém horizontu děláme to samé. Chceme tomu jen dát takový větší herní feeling. A jelikož svůj poplatek můžete vyhrát zpátky, není tu prostor pro finanční zisk pro nás“.
Jenže člověka hned napadají spousty věcí. Bude se vést pečlivé účetnictví, aby bylo vidět kolik lidí kolik zaplatilo a kolik se vrátilo? A co když se z komunity vyvine „výdělečný“ stroj, sáhne tvůrčí trio do vlastní peněženky, aby zaplatilo za zabité zombíky a spol? A nedejbože, aby se někdo z modu Bounty pokusil udělat gold farming. Nicméně to, aby hra nebyla o farmaření zombíků, by prý měla zajistit předělaná mapa Černarusi, která má navádět spíše k PvP.
Každopádně, pokud vás projekt zaujal, můžete si o něm přečíst na jeho oficiálních stránkách. Zda bude úspěchem, toť ve hvězdách.