
Update 21. 1.
Situace okolo World of StarCraft modu/mapy se dále rozvíjí a vyjasňuje a ukazuje se, že v některých velkých firmách přeci jenom fanoušky svých titulů rádi mají. Oficiální stanovisko Blizzardu, jak je tlumočil BoB Colayco, totiž tvůrcům všech map a modifikací vyjadřuje podporu a vysvětluje, proč muselo být video World of StarCraft z Youtube staženo.
„Jelikož název (modifikace) připomínal World of Warcraft, chtěli jsme to prodiskutovat s tvůrcem, a zatímco jsme se o tom bavili, požádali jsme v rámci rutinního procesu YouTube o stažení videa. Navíc nás celý projekt zaujal a chtěli jsme se od tvůrce dozvědět, co má vlastně v plánu.“
„Našim cílem však nikdy nebylo zastavit vývoj modifikace nebo odradit komunitu od toho, aby svoji kreativitu ventilovala přes StarCraft II editor. Naopak aktivně vývoj custom map a modifikací pro StarCraft II podporujeme, stejně jako jsme to v minulosti dělali u všech našich strategií. Je to ostatně důvod, proč pro naše RTS hry vydáváme vždycky editor a proč ten nejlepší obsah od hráčů zařazujeme do vyhledávače custom obsahu,“ vysvětluje obšírně Colayco a dodává, že Ryan, tvůrce World of StarCraft, byl v rámci debaty o dalším vývoji modifikace pozván, aby se setkal s tvůrci StarCraftu II.
Update 19:50
Ryan má sice problémy s World of StarCraft, ale to neznamená, že mu celá kauza neudělala dobré PR. Důkazem toho budiž fakt, že se mu ozval nejprve „epak“ z RiotGames, zda by neměl chuť pracovat na League of Legends a později zájem o Ryana potvrdil Zileas, design director RiotGames. Ten se hned svěřil, že si připadá jako ve snu a byl by hloupý, kdyby řekl ne. Nicméně, zda řekl definitivní ano, potvrzené není. RiotGames se zatím nechlubí. Nicméně prý se ozval konečně někdo z Blizzardu a momentálně s Ryanem „řeší celou záležitost a kvůli citlivému přístupu společnosti chce počkat až se vše uklidní,“ než bude dále komentovat.
Původní zpráva: Ano, ten mod si od začátku říkal o problémy. Když vezmete editor z velké hry jedné společnosti a vytvoříte v něm něco, co se jmenuje jako ještě větší hra té samé společnosti, tak si hodně koledujete. A pokud je to World of Warcraft a vy právě Blizzardu rýpete do potenciálu značky World of StarCraft, nestihnete ani říct „koleda, koleda, Štěpáne“. Nu a přesně to se stalo Ryanovi, který za modem StarCraftu II stojí. Není to nic brutálního, jen varovné klepnutí přes prsty, které může mít další pokračování. Blizzard totiž nechal odstranit jeho video z Youtube z důvodu porušení copyrightu.
Ano, okamžitě vyskočily spekulace o tom, že Blizzard snad připravuje MMO ze světa StarCraftu, ale to není pravděpodobné. Spíše jde o samotnou značku StarCraft a její potenciál. Nicméně je jasné, že celý projekt se dostal do knihy ohrožených druhů a samotný Ryan je z toho pořádně rozladěný. Pravda, Blizzard mu mohl dát vědět poněkud společenštějším způsobem, než mu servat videa z Youtube. Na druhou stranu, Ryanova vyjádření jen reflektují jeho velkou naivitu v celém tomto případu.
„Já vím, že je těžké přenechat odkaz vaší hry někomu, koho jste nikdy nepotkali. Dokonalost StarCraftu spojenou s multiplayerovým zaměřením World of Warcraft. Můžete se bát, že bude váš svět tímto znehodnocen. Nicméně, ujišťuji vás, že jsem dostatečně schopný na to, abych vytvořil skutečně dokonalou hru. Sleduji vaši práci od Warcraftu. Pracoval jsem s každým vaším editorem od svých třinácti let“.
Upřímně, vyjádření této jednomužné armády, která si troufá převzít monstrózní ambice z rukou kolosu jakým je Blizzard, je úsměvné. Je také pravda, že Blizzard zatím nepodnikl žádné brutální právní kroky a zjevně nechce Ryana rozdrtit podpatkem, na což má potenciál (anebo se jen něco byrokraticky zpozdilo). Na jednu stranu tedy můžeme souhlasit s Ryanovým idealistickým prohlášením: „Vytvořili jste nástroje, která nám umožní udělat cokoliv s vašimi assety. Vyzvali jste nás, abychom je použili a my jsme jsme se nadšeně vrhli do zkoušení co půjde udělat. Copak jste neviděli, že se tohle stane?“
Na druhou se ale musíme i my ptát. Když pojmenuješ svůj mod World of StarCraft, nevidíš, že se stane tohle? Ambice Ryanovi rozhodně nechybí. Ale reálný odhad situace bohužel ano.