Blizzard objasňuje vlnu banování ve StarCraft II
zdroj: tisková zpráva

Blizzard objasňuje vlnu banování ve StarCraft II

14. 10. 2010 12:12 | Téma | autor: Aleš Smutný |

Blizzard se sympaticky s ničím a nikým nemaže a od spuštění StarCraftu II už zablokoval několik tisíc multiplayerových účtů, primárně pro použití cheatů a hacků v multiplayeru.

Zvětšit zdroj: tisková zpráva

Nicméně určitá část hráčů přišla o svou online identitu i kvůli používání cheatů v singleplayerové části, což postižení nesou velmi nelibě. Zdůvodnění Blizzardu prý znělo: „Ačkoliv se ve hře jednoho hráče střetáváte jen vy a počítač, dosahujete zde achievementů a skóre, které se přenáší i do multiplayeru, je jeho součástí a vytváří součást vaší identity a prestiže.“

Hněv zabanovaných hráčů se zdá být v tomto případě poněkud absurdní. Blizzard ve své vysvětlující zprávě poznamenává vcelku výstižně: „Je důležité uvědomit si, že většina cheatovacích programů se týká jak singleplayeru, tak multiplayeru. My použití těchto programů sledujeme v multiplayeru bez ohledu na to, zda jsou využity proti živému protivníkovi či AI.“

Pravidla jsou tedy stanovena vcelku jasně a hráči k tomuto dobrovolnému riziku musí přistupovat jako dospělí lidé, což mnoho zuřivých výkřiků na fórech nedokazuje. Jenže Blizzard dal jasně najevo svou vůli. „V singleplayeru StarCraftu II jsou už zabudovány cheaty, které jde použít bezpečně. Jinak se ale k problému cheatování stavíme jasně a náš postoj je neměnný. Budeme tvrdě postihovat všechny, kdo by chtěli zneužívat cheaty v našich hrách“.

Takže pokud chcete být v klidu a nestrachovat se o svůj účet, jednoduše se na cheaty vykašlete. Přiznejme si, že hra pro jednoho hráče není tak obtížná, aby jich bylo třeba a podvádět v multiplayeru, to prostě k dobrému hráčskému vychování nepatří. Pokud vás tématika cheatování a možných postihů ze strany Blizzardu zajímá, doporučujeme shrnující článek na tomhle blogísku.

 

Nejnovější články