Uniklé materiály o Black Ops III odhalily kooperaci v singleplayeru a parkourový pohyb
zdroj: tisková zpráva

Uniklé materiály o Black Ops III odhalily kooperaci v singleplayeru a parkourový pohyb

25. 4. 2015 12:14 | Preview | autor: Adam Homola |

Traileru, obrázků a prvních oficiálních informací z Call of Duty: Black Ops III se dočkáme už zítra, ale to nezabránilo někomu z obchodu GameStop vyfotit letáčky a pustit ven informace, které měly zůstat ještě několik hodin pod pokličkou. Pokud si z nás tedy někdo ošklivě nevystřelil a všechny zatím uniklé informace jsou pravdivé, vyjde letošní Call of Duty 6. listopadu, jak hlásá leták, který získalo Kotaku. To ale překvapivé není. Trošku s podivem je, že materiály vůbec nemluví o verzích pro minulou generaci konzolí, nýbrž jen o hře pro PC, PlayStation 4 a Xbox One.

Že hráči za předobjednávku dostanou přístup do bety na PC i konzolích, to také není šokující informace. Vedle těchto jasných zpráv jsme se ale dočkali i úniku prvních informací o náplni hry ve formě fotek na Imgur. Black Ops III by měla nepřekvapivě nabídnout singleplayerovou kampaň, multiplayer a pro Treyarch typické zombíky. Největších změn by se měla podle uniklých informací dočkat právě singleplayerová kampaň, kterou prý bude možné hrát v kooperativním režimu až ve čtyřech hráčích.

Singleplayer

Možnost proběhnout celý příběh ve dvou, třech nebo klidně čtyřech hráčích je lákavá a ne tak často využívaná. Neustálá přítomnost dalších hráčů by ale neměla hru připravit o takřka filmový charakter, který je pro singlplayer kampaně Call of Duty her typický. Po kooperaci je další velkou singleplayerovou novinkou něco, co uniklé materiály popisují jako "open-area arena-style gameplay", díky čemuž bychom měli být schopní přistupovat ke stejné situaci různými způsoby.

Tvůrci z Treyarch prý hodně tlačí na znovuhratelnost kampaně, což je pro sérii novinka. V minulosti stačilo singleplayer proběhnout jen jednou, pokochat se několika hodinami akčních filmových momentů, a pak se vrhnout po hlavě do multiplayeru. Teď by nám měli tvůrci nabídnout více důvodů, proč hrát kampaň vícekrát díky velké variabilitě právě ve zmíněných otevřených prostorech.

black ops III leak_mini zdroj: tisková zpráva Jeden z uniklých ofocených obrázků, zdroj: Imgur

Zatím můžeme jen spekulovat, jestli tím Treyarch myslí něco jako byly například otevřená prostranství v Crysis, která šlo vyčistit stealthově, akčně nebo různou kombinací obou přístupů. Hráč si tak mohl Crysis zahrát klidně dvakrát nebo třikrát, pokaždé k dané situaci přistoupit jinak, a v každé takovém maličkém "sandboxu" se vyblbnout podle nálady. Podobný přístup by Call of Duty: Black Ops III mohl docela příjemně oživit a zajistit kampani delší životnost než jen typických pět šest hodin.

Jinak prý i v singlu můžeme čekat upravitelnost úplně všeho včetně postav, zbraní, loadoutů, schopností, vzhledu apod. Všechno navíc se svými vlastními systémy postupu a navrch ještě personalizovanou zbrojnicí, ve které se můžete pochlubit dosaženými úspěchy a nahromaděnými oceněními. A to by bylo, aby nešly zbrojnice buď kompletně sdílet online, nebo alespoň nějak ukazovat kamarádům přes internet.

Multiplayer

Evoluce singleplayeru nezní vůbec špatně, ale klíčovou složkou hry bude stejně multiplayer, který by se měl v Call of Duty: Black Ops III dočkat velmi zajímavé inovace, co na papíře zní jako evoluce loňského Advanced Warfare. Řeč je o novém systému pohybu postav, založeném na kinetické energii, setrvačnosti a řetězení pohybů. Zní to jako kybernetický parkour na steroidech s jetpacky, většími odrazy a vším, co k tomu patří. Během akrobatických skopičin byste ale měli mít vždy plnou kontrolu nad zbraní.

Na novém systému pohybu je ale nejzajímavější právě řetězení jednotlivých "kousků". Při zručném zvládnutí pohybu byste se měli po prostředí pohybovat velmi rychle, plynule a s finesou, která ve střílečkách zase tak obvyklá není. Na detaily si budeme muset ještě počkat, ale celé to připomíná parkourový Sunset OverdriveTitanfall, případně řetězení pohybů po vzoru Tony Hawk - jeden pohyb navazuje na druhý, postava se může zrychlovat, skákat výš, dělat lepší kousky a třeba za to dostane i nějaké body.

zdroj: Archiv

Pohybový systém jde ruku v ruce s novými mapami, které byly prý od základů navrženy tak, aby takovýto kyber-parkour podporovaly. Treyarch se zároveň na uniklých materiálech dušují, že můžete být úspěšní i za použití tradičního pohybu. Pokud ale dokážete všechny pokročilé pohybové taktiky a manévry ovládnout, stane se z vás mašina na zabíjení.

Jednou z dalších novinek multiplayeru mají být dále tzv. Specialisté. Tento systém vám umožní rankovat a masterovat specifické zbraně a unikátní schopnosti každé postavy. Má jít o jakousi nástavbu již osvědčených systémům progrese na základě zkušenostních bodů. Tím se dostáváme už na tři separátní systémy, ve kterých se můžete honit za vyšším rankem. Netřeba snad rozebírat, že i na Specialisty budou navázané postupné odměny, odemykání věcí atd.

Zombies

Vývojáři se chlubí, že v Black Ops III bude Zombie mód plnohodnotnou hrou se svým vlastním příběhem. Aby vás střílení nemrtvých jen tak neomrzelo, přidá Treyarch navrch ještě plnohodnotný systém progrese, aby se zvýšila znovuhratelnost. Konkrétní detaily už bohužel materiály neprozrazují.

black ops III zombies_mini zdroj: tisková zpráva Uniklý ofocený artwork zombies, zdroj: Imgur

Znovu ale upozorňuji, že nejde o oficiální oznámení. Nic z výše uvedeného nezní nepravděpodobně nebo nereálně, ale dokud se k nám informace nedostanou přímo od Activision, musíme je brát jen jako nepotvrzené spekulace. Odhalení hry se ale dočkáme už zítra, takže za chvíli budeme chytřejší. Mezitím se můžete podívat na oznámení hry nebo na včerejší trailer, který připomíná Deus Ex: Mankind Divided.

Nejnovější články