Revoluční Metroid Prime 3 Corruption?
zdroj: tisková zpráva

Revoluční Metroid Prime 3 Corruption?

25. 6. 2007 19:19 | Preview | autor: Redakce Games.cz |

Vesmírní piráti a jiná intergalaktická verbež budou vašimi nepřáteli v údajně revoluční FPS s intuitivním ovládáním na Wii.

Pokračovatel populární herní série z GameCube, který se logicky objeví na platformě Wii, má podle časopisu Play, v němž se objevily nové informace, znamenat pro FPS žánr stejnou, ne-li větší revoluci, než svého času Halo. Odhlédnu-li od skutečnosti, že mnohými nebyly předchozí GameCube herní kapitoly brány jako klasická střílečka, spíše co akční adventura z vlastního pohledu, jedná se o dosti odvážné tvrzení. Metroid Prime 3: Corruption se na konzoli Wii měl objevit už minulý rok, ale nakonec došlo k významnému přeložení data vydání, za čímž mělo být maximální vyladění produktu. Zejména stran ovládání, které skrze wiimote a nunchuk má být prostě skvělé, intuitivně řešené a má dosahovat v tomto směru úrovně, na jakou jsou zvyklí hráči na PC - při hraní FPS pomocí klávesnice a myši. Už koncem srpna se budeme moci přesvědčit, jestli to nejsou pouze planá slova. Každopádně je nepřehlédnutelným faktem, že zatímco na minulé E3 se demo Corruption hrálo dosti nemotorně, ke konci roku 2006 už tu byly hlasy o výrazně příjemnějším herním prožitku.

Obrázek zdroj: tisková zpráva Obrázek zdroj: tisková zpráva Obrázek zdroj: tisková zpráva

V Play v tomto kontextu mluví v tom smyslu, že pohybování se s hlavní hrdinkou Samus Aran v obraze je mnohem lepší než s klasickými analogovými páčkami (s ohledem na skutečnost, že by mělo probíhat právě skrze analogovou páčku na nunchuku opravdu zajímavé resumé), a že zaměřování nepřátel (mezi nimiž jsou opět Vesmírní piráti a jiná intergalaktická svoloč) skrze wiimote je nesmírně přesné. Připomínám, že se tak jako tak patrně i zde dočkáme vychytávky z minulosti, řeč je o eventualitě locknutí vybraného soupeře, což by konfrontační pasáže mělo výrazně ulehčit. Zmíněné ulehčení by se mohlo hodit už zkraje hry, první level se totiž odehrává na palubě kosmické lodi, která je během vašeho pobytu napadena. Vedle first-person perspektivy bude i tady third-person nahlížení na dění a to především v momentě, kdy se Samus přemění, resp. přetransformuje do speciální koule schopné prokutálet se do prvotně nedostupných lokací. Což přijde vhod pro změnu ve druhém levelu, kde se ocitnete v jakémsi levitujícím městě a kde vás čeká náročný průzkum herního prostředí.

V rámci tohoto hraní se silnou sci-fi tématikou nemají chybět obvyklé spektakulární střety s bossy, obecně vůbec zajímavý bestiář, rozsáhlé lokace se slušnou mírou interakce a kvalitnějšími texturami, než tomu bylo na GameCube, lokace, do kterých se nicméně budete nuceni vracet, ale prý tyhle opakované návštěvy dávají - oproti předchozím Prime dílům - smysl, a též na vás bude čekat dobře vyvážená obtížnost, díky které (a díky přístupnému ovládání) bude hra dostupná jak úplným nováčkům, ovšem stejně tak si ji vychutnají fandové téhle řady a hardcore hráči. Stačil vám na přečtení předchozího dlouhého souvětí dech? Pokud ano, je to jedině dobře, protože Metroid Prime 3: Corruption by se mohl hrát právě jedním dechem. Ačkoliv jsem k některým oslavným chorálům skeptický, na druhou stranu kdo jiný by mohl ukázat směr dalšího Wii vývoje a skutečnou kvalitu než second-party vývojářský tým Retro Studios v úzké spolupráci s Nintendem? Na blížící se E3 budeme zase o kousek chytřejší…

mart

Nejnovější články