První obrázky a základní informace o Batman: Arkham Origins
zdroj: tisková zpráva

První obrázky a základní informace o Batman: Arkham Origins

10. 4. 2013 13:40 | Preview | autor: Petr Poláček |

Obálku květnového čísla magazínu Game Informer, který představuje titul Batman: Arkham Origins možná vedle netopýřího geroje zdobí Deathstroke, ale dle prvních informací se zdá být hlavním záporákem v chystané hře Black Mask. Právě on vypíše na hlavu Batmana obrovskou odměnu, čímž rozpoutá hon, do kterého se v období Vánoc zapojí nejenom celá sebranka zlořádů ze stáje DC Comics, ale i policie z Gothamu.

Black Mask má samozřejmě s Batmanem dlouhou a poměrně barvitou historii. Byl to právě Bruce Wayne ve své lidské podobě, kdo od Romana Sionise (civilní identita Black Mask) odkoupil kosmetickou firmu poté, co uvedla na trh jedovatý nesmyvatelný make-up, zmrzačila stovky žen a tím se de facto odsoudila k záhubě. Pro Sionise to bylo ponížení nad jiné, které jej zahnalo na dráhu zločinu.

V Batman: Arkham Origins se ale podle všeho nebudou řešit tyhle staré sváry a dá se očekávat, že motivaci Black Mask odhalí až příběh hry, jak ji budete hrát. Prozatím jdou všichni proti Batmanovi, jehož úkolem bude odolat útokům zlanařených antihrdinů a přesvědčit gothamskou policii, že stojí na straně zákona. Jak toho chce dosáhnout?

Batman na to půjde s pomocí upraveného soubojového systému, který znáte z předchozích dvou her. Základ zůstane stejný, jen přibydou nové pohyby, které vám prý umožní uplatňování nových bojových taktik, potřebných pro likvidaci nových druhů nepřátel.

Protože se Arkham Origins odehrává příběhově před oběma předešlými Arkham hrami, tedy v době, kdy Batman je ještě mládě a není ve všech aspektech svého boje za zákon a pořádek zběhlý, bude v soubojích působit neotesaně a někdy snad i brutálně. Zkrátka ještě nezná správnou míru.

Dobře to symbolizuje nová hračka podobná vystřelovacímu lanu s hákem á la Just Cause 2. Vystřelovací dráp umožní Batmanovi zacílit v soubojích na více objektů, které pak může stáhnout k sobě. Objektem je přitom myšlen nepřítel i nějaká věc v okolí, takže s pomocí vystřelovacího drápu bude moci po nepřátelích mrskat barely, stahovat je k sobě, věšet je na vhodných vyvýšených místech a podobně. Ve spojení s ostatními hračkami, třeba s batarangem, pak bude možné vytvářet celé akční sekvence s perfektní a dopředu promyšlenou choreografií, která zahrnuje i chvaty a pohyby, které byly k vidění v první Arkham hře, ale do druhé už se nedostaly. Tak si to alespoň vývojáři kreslí.

Zvětšit zdroj: tisková zpráva

Nejenom bojem je však Batman živ, proto vývojáři z WB Montreal dle svých vlastních slov nezapomínají na vyprávění příběhu a detektivní segment celého konceptu. Inspiraci prý hledali ve skvělé seriálové sérii Sherlock Holmes od BBC, což dává šanci, že celé vyprávění bude mít primárně detektivní charakter.

Batman bude moci v pohledu z první osoby zkoumat lokace a na základě zjištěného či viděného si pro sebe bude mumlat různé teorie, stejně jako Holmes ve zmíněném seriálu. Své hypotézy pak nechá Batman zpracovat a nasimulovat v Batpočítači ve své Batjeskyni. Jako hráči je budete moci sledovat, přetáčet dopředu i dozadu, zpomalovat, sledovat z různých úhlů a jinak s nimi manipulovat, abyste našli indicii k dalšímu vyšetřování.

V jeho rámci prolezete nejenom docela známé prostředí starého Gotham City, ale podíváte se na druhou stranu města, do nové části metropole zločinu. Díky tomu by tak herní plocha měla být jednou tak větší než v Arkham City. Aby vás pak cestování neunavilo, bude k dispozici Batwing, ne ovšem ve formě ovladatelného stroje. Přesuny budou řešeny příběhově, čili neinteraktivně. Možnost rychlého přesunu mezi lokacemi tu každopádně bude, takže v zásadě spokojenost.

Jednotlivé části města samozřejmě nebudou dostupné od začátku. Aby se Batman vůbec dostal do některých částí, respektive k hernímu obsahu v nich, bude muset ničit věže emitující signál, který ruší Batmanovy hračky. Každá taková věž bude představovat samostatný úkol, jejich likvidace bude vždy odlišná a vyžádá si zapojení všech hrdinových schopností od těch soubojových až po navigační a detektivní. Jakmile Batman eliminuje rušící signál, zpřístupní se mu v oblasti mise a úkoly v rámci hlavní příběhové linie, ale i celá řada těch vedlejších.

Zvětšit zdroj: tisková zpráva

V rámci hlavní linie samozřejmě budete zjišťovat, proč po Batmanovi Black Mask tak urputně jde. No plnit vedlejší mise se prý vyplatí také, protože tak budete získávat dodatečné schopnosti, potažmo budete pomaloučku přesvědčovat policii v Gotham City, že jste opravdu na jejich straně.

Plněním vedlejších úkolů tak půjdete po krku vrahům, co jdou pro změnu pro vás. Můžete a nemusíte řešit dynamicky generované úkoly, které vám, třeba při záchraně bandy policajtů, přihrají nějaké to info navíc. Každá z těchto činností se samozřejmě nějak jmenuje (Crime in Progress, Most Wanted systém), ale v zásadě jde o sadu různých druhů vedlejších úkolů, mezi nimiž nebude chybět ani Dark Knight systém, v jehož rámci budete plnit stále obtížnější úkoly, získávat zkušeností body či upgrady schopností a postupně se tím učit zacházet správně a zevrubně se vším, co Batman umí nebo má k dispozici.

A protože přepis dema, které viděli redaktoři Game Informeru, vám tlumočit nebudu, abych nebyl nařknut ze spoilerování, tak si ho můžete nastudovat sami, třeba za tímto odkazem. Rovněž doporučuju omrknout galerii moc pěkných obrázků z GI, které se skví na AGB. Je na nich vidět, že vývojáři z WB Montreal s Unreal Engine 3 tak nějak umí pracovat, i když lze předpokládat, že jde o obrázky ošetřené v Photoshopu. Další informace o hře budou přibývat v následujících týdnech a měsících, sám doufám, že si Batman: Arkham Origins budu moci prohlédnout na letošní E3.

Nejnovější články