První informace o South Park RPG zní slibně i divně
zdroj: tisková zpráva

První informace o South Park RPG zní slibně i divně

4. 12. 2011 13:27 | Preview | autor: Petr Poláček |

Přičinlivý člen NeoGaf komunity, který se dostal k nejnovějšímu číslu magazínu GameInformer, vypsal na fóru základní informace o chystané hře South Park: The Game, na níž se přímo podílí tvůrci seriálu Trey Parker a Matt Stone. Bez obrázků, které logicky nejsou k dispozici, vyžaduje interpretace některých informací bujnou představivost nebo výbornou znalost seriálové předlohy, ale vy to určitě zvládnete.

Hrát budete za postavu, která je v South Parku nová a chce logicky zapadnout mezi ostatní. Hra bude tento cíl sledovat skrze počet přátel na facebooku se podobající aplikaci v mobilu, který bude sloužit jako hlavní menu. Měřit se budou i vaše vztahy k různým dětským frakcím ve městě.

Protože Trey Parker preferuje ve hrách tiché postavy, bude i hrdina této hry nemluva, což některým z nás asi moc radosti neudělá. Na druhou stranu to ale poskytuje prostor pro větší příběhové zapojení NPC postav, kterých seriálová předloha nabízí desítky. Každopádně, hra začíná ve chvíli, kdy se účastníte LARPu, který děcka ze sousedství pořádají, a který se nakonec zvrtne ve skutečné dobrodružství. Cartman vás provede tvorbou postavičky a výběrem povolání, kterých je celkem pět (paladin, čaroděj, dobrodruh, zloděj a povolání vymyšlené Cartmanem) a volba jednoho z nich zřejmě do značné míry předurčí, jakým stylem budete bojovat.

Základní koncept hry počítá s tím, že se budete pohybovat velmi jednoduše zpracovaným městečkem (chodíte jen zleva doprava a opačně, občas můžete i nahoru a dolů) a vyrážet odtud na questy v podobě (zřejmě uzavřených) levelů. Z dostupného popisu to hodně připomíná design JRPG her, z něhož ostatně tvůrci čerpali i při návrhu soubojové systému. Nepřátelé budou na mapě viditelní, a když do nich narazíte, spustí se samotná bojová sekvence (začíná ten, kdo souboj inicioval).

Souboje v South Parku GameInformer přirovná k bitkám z Mario & Luigi RPG her, potažmo z Paper Mario her. To by znamenalo, že jsou to tahové bitky s realtime elementy, ve kterých postavičky útočí, když na ně přijde řada, ale zároveň se mohou v reálném čase bránit útoku nepřítele dobře načasovaným protiútokem. Podobně mohou zvýšit účinek zvoleného útoku, pokud při něm správně načasují další úder atd. Mrkněte se třeba na tohle video, abyste to pochopili. Zároveň získáte určitou představu o tom, jak by mohly souboje vypadat. Podle GI se podobají Final Fantasy hrám: sledujete je tedy z boku, přičemž vaše postavičky jsou na jedné straně a soupeřovic na druhé.

Z Final Fantasy VII přebírají tvůrci i magický systém, v jehož rámci budete moci zbraně (na blízko i na dálku) vylepšovat kouzly typu oheň, jed či elektřina. Ve hře má fungovat i nějaká forma summonů, ale o té zatím nikdo nechce moc mluvit.

Chybět by tedy neměl žádný z prvků, které RPG hry (evidentně spíše japonského střihu) léta používají, někdy i zbytečně a tvrdohlavě. A nebyl by to South Park, aby si – jako hra – nedělal právě z tohoto srandu. Parker se Stonem říkají, že si nechtějí dělat srandu z her obecně, protože to už bylo k vidění ve spoustě her předtím. Spíše se chtějí zaměřit na to, jak jsou některá RPG velká a bombastická, nebo se tak spíše prezentují. Kdo viděl alespoň jednu epizodu South Parku, tak moc dobře ví, jak v tom oba dva kreativci excelují.

Oba dva jsou rovněž velkými fanoušky her, a zatímco Parker dává přednost velkým singleplayerovým hrám typu Oblivion, Stone preferuje hry typu Arkham City, protože ho unavilo, jak musí v sandboxových RPG hrách všude chodit.

South Park: The Game poběží na Dungeon Siege III enginu a zjevně si zachová vzhled seriálové předlohy – jednoduchý, bizarní a praštěný. Z bohatých reálií South Park světa by hra měla těžit i po herní stránce. Ze seriálové předlohy vychází tvůrci při návrhu bojových útoků (Ro Sham Bo aka kop do koulí), potion drinků (soda, Tweekova káva) a určitě i výše zmíněných summonů. O designu jednotlivých misí ani nemluvě. Příklad uvedený v GI hovoří o tom, že tvůrci z Obsidianu předvedli misi, která zahrnovala raid jeskyně s bossákem (s malým Ikem na hlavě) na konci. Parker se Stonem ji však zavrhli a označili za generickou herní záležitost. Jako příklad správné mise, která do jejich hry patří, uvedli quest za získáním jídla (kuře kung-pao) z provozovny City Wok.

Když si tedy dosavadní poznatky o hře shrneme, vychází z toho South Park: The Game jako japonské RPG v seriálových kulisách a reáliích, které si hodlá dělat srandu z nabubřelosti RPG her, ale zároveň chce krom typického SP humoru nabídnout i zábavnou hratelnost, která se RPG klišé (hlavně v questech) programově zbavuje. Ambicióznost Parkerovi se Stonem opravdu nechybí a vzhledem k tomu, že to je jejich první hra a navíc jsou do procesu produkce velmi úzce zapojeni, bude zajímavé, jak si nakonec povedou. South Park: The Game vyjde v druhé polovině příštího roku a já už se nemůžu dočkat prvního videa. Ne ani tak z nějaké přehnané obliby seriálu, ale spíše proto, že si řadu popsaných tvůrčích záměrů nedokážu pořád ještě dost dobře představit.

Nejnovější články