Obrázkový úvod do Total War: Rome II aneb předehra k válce
zdroj: tisková zpráva

Obrázkový úvod do Total War: Rome II aneb předehra k válce

3. 9. 2013 17:40 | Preview | autor: Aleš Smutný |

Jestli vás něčemu Total War: Rome II naučí, je to trpělivost. Nemá smysl pospíchat, abyste někde byli první. Většinou to dopadne tak, že váš předvoj soupeř zmasakruje, případně tím zvládnete vyrobit takovou mezeru, že vám protivníkova jízda vyplení zálohy a lučištníky. Pošlete na moře armádu jen v transportech a můžete sbírat Pretoriány ze dna moře. Jednoduše se vyplatí plánovat a přijít ve správnou chvíli se správnou strategií.

Ale zase to s tím plánováním nepřehánějte. Pomalá armáda může přijít na pomoc jen troskám a když někde udeří zima, ztráty nejsou zanedbatelné. Podobně je to i s recenzí Rome II. Nechtěli jsme nic uspěchat. Rozsah hry je opravdu velký a některé prvky se objevují až po mnoha a mnoha hodinách hraní. Recenze tedy vyjde koncem týdne. Jelikož dnes ale Rome II vychází, nechceme vás nechat bez informací. V následujícím článku tedy najdete obrázky, které se vztahují k novinkám a výraznějším vlastnostem Rome II, a také si z nich uděláte představu, jak hra vypadá.

Total War: Rome II neobsahuje, podobně jako jeho předchůdci, příběhovou kampaň. Je zde tutoriálová minikampaň za Řím, ale pak si zvolíte národ a jedete jako vždy. Pomocí několika druhů úkolů vás však hra nenásilně vede přibližně cestami, kterými se ubíraly dějiny. Úkoly nemusíte plnit, ale pokud budete, v rámci několika kapitol se projdete oživlou historií. A tak jsem za Římany měl za úkol zničit spojené etruské kmeny a následně ovládnout provincie, což vás zavede ke konfliktu s některými frakcemi. Dalším úkolem je potom vyhlášení války Kartágu. Pro celkové vítězství to ovšem není povinné a osobně příběhové úkoly plním, když se mi to hodí.

Zvětšit zdroj: tisková zpráva

Diplomacie je nyní přístupná z přehledné mapy, odkud si rozkliknete stát, se kterým chcete jednat a už sázíte nabídky a návrhy. Přehledně vidíte, co ovlivňuje vztah státu k vám. Kulturní rozdíly hrají velkou roli, ale stejně tak vaše vztahy s dalšími frakcemi. Velmi často se vyplatí zaplatit za přízeň jednoho státu (penězi nebo třeba vyhlášením války někomu), protože se na vás jeho „přátelé“ dívají lépe a spíše se dohodnete. Politika je v Rome II komplexnější, protože musíte vnímat celkovou síť vztahů a hlídat si, abyste krokem na jedné straně nepokazili vztahy na straně druhé.

Zvětšit zdroj: tisková zpráva

Domácí politika byla tvůrci před vydáním velmi propagována. Zprvu nechápete, co na ní je. Každá postava z různých rodin má vliv v senátu, který se mění podle jejích úspěchů. Po mnoha hodinách se ale začne vše rýsovat. Vliv v senátu jde vyměnit za nový titul, který vám poskytne výhody. Jde lehce politikařit, dokonce můžete někoho nechat zabít nebo alespoň politicky očernit. Má to však jeden háček.

Zvětšit zdroj: tisková zpráva

I když hrajete jen za rod, pořád hrajete i za Řím, což vás staví do schizofrenní situace. Hraji sice za Juliovce, ale mezi veliteli mám i Scipia Conerlia (na obrázku se zrovna stal mocnějším) a na moři mi jezdí Brutus z rodu Juniů. Každý můj/jejich úspěch v boji se odráží v popularitě postav. Vlastně tak podporuji soupeřící rod!

Soupeře sice mohu odstavit na vedlejší kolej, ale trpět tím bude Řím! Zatím jejich vliv mnoho neznamená, ale později z něj může být občanská válka a náhle se generál, který se utrhl ze řetězu i se svými kohortami, které jsem doposud ovládal, valit na Řím. Ze začátku hry vnitropolitická situace nehraje velkou roli a málokdo si jí všimne. Ale později se začíná dostávat na klíčovou pozici a žonglování s hlasy, stejně jako intriky se stanou klíčovými pro přežití rodu.

Zvětšit zdroj: tisková zpráva

Špióni, šampióni a rétoři jsou speciální jednotky ve stylu bývalého diplomata. Každý má tři vlastnosti, ve kterých se cvičí a následně na ně kupí i sekundární vlastnosti, které jej zlepšují. Kupříkladu tady vidíte mého věrného šampiona Gnaea Bulba, který svou mocnou, zavalitou postavou (zlí egyptští jazykové říkají, že tlustou) pokusí svést řeckou špionku Elektru. Mohl by ji i zabít, ale je lepší, když využije svůj šarm a třeba ji přesvědčí o správnosti římského pohledu na věc! A než se zeptáte, tak odpovím: ano, svedl ji a Elektra vesele špionuje v Pyrrhových řadách.

Zvětšit zdroj: tisková zpráva

Ve výzkumu najdete dvě hlavní větve – vojenskou a civilní. Obě se dále dělí na tři větve a v jejich rámci další dvě. Někdy se vyplatí specializovat, ale zase je nevhodné něco zanedbat. Přinesl jsem sice hodně rychle legionářské reformy, ale ekonomicky můj Řím chvíli trpěl. Ještě, že jsou tu edikty, které jde plošně po dosažení určitého mocenského titulu vydávat a modifikovat tak produkci, daně nebo náladu lidí. Chléb a hry mi zachránily kůži poté, co se bouřilo sardinské obyvatelstvo.

Zvětšit zdroj: tisková zpráva

Bitvy nyní nabízí možnost jít od extrému k extrému. Větší množství animací a lepší grafika vytváří opravdu pěkné momentky. Spontánní výkřiky mužů v jednotkách a celková dynamika působící z jejich pohybu pro atmosféru dělá hodně.

Zvětšit zdroj: tisková zpráva

Pretoriáni před začátkem bitvy.

Zvětšit zdroj: tisková zpráva

Nově je k dispozici i pohled ryze strategický. V reálném čase vám ukazuje ikony jednotek, takže si uděláte lepší přehled o dispozicích bitvy a jejím vývoji. Celá se ale v tomto módu hra řídit nedá, protože vám prostě uniká mnoho informací.

Zvětšit zdroj: tisková zpráva

Strategický pohled je ale nedocenitelný třeba při střetech v lesích. Tohle je ještě celkem malý, středomořský lesík, nic ve stylu středoevropských hvozdů a i tak se musíte hodně otáčet, abyste měli o všem přehled. Asi nemusím zdůrazňovat, jak tento prostor nahrává jednotkám, které se dobře plíží. Ale krásně se na to dívá.

Zvětšit zdroj: tisková zpráva

Další novinkou je spíše kosmetický „filmový“ mód, který vás přepne do kamery nad danou jednotkou, dá jí menší bonus a vy se s ní řítíte tam, kam jde ona. Střih, částečné zdeformování obrazu na okrajích při útoku a skvělé ozvučení ale z toho dělají atmosférickou záležitost. Byť krátkodobou, protože nemůžete riskovat ztrátu přehledu o bitvě. Ale podívejte se na několik momentek z tohoto módu.

Zvětšit zdroj: tisková zpráva
Zvětšit zdroj: tisková zpráva
Zvětšit zdroj: tisková zpráva

Další atmosférickou záležitostí je zpracování vylodění. Plavidlo najede na jedno z míst, které má pláž - nejde se vylodit na skaliska nebo zpevněné břehy, stejně jako nejde dle logiky věci přijet k přístavnímu molu a během zuřící bitvy uvazovat loď, aby se o molo nerozbila. Loď se zkrátka zaboří do písku na pláži a vojáci začnou vyskakovat. Nic netrvá déle, než formování jednotek, zatímco čekáte, až se na vás vrhne soupeř zevnitř města. Díky ozvučení a celkovému dojmu hektičnosti je to skvělý a pro Total War netradiční moment. Tedy pokud vás hned nemasakrují nebo se vám v předsmrtné křeči neškube počítač.

Zvětšit zdroj: tisková zpráva

Zvětšit zdroj: tisková zpráva

A na konec přidávám ještě pár záběrů, které ukáží třeba to, že stejně jako legie mají tradici a vlastnosti i flotily. Podíváte se na armádu Sparty s obléhacími stroji a nakonec ještě malé porovnání. Na Facebooku jste nám psali, že Rome II vypadá vizuálně stejně jako první Rome. Tak jsme si dovolili malé porovnání bez růžových brýlí nostalgie a HD modů. Všechny screenshoty byly brány na nastavení Ultra - ještě je ve hře nastavení Extreme, ale to už je pro provoz počítače dosti extrém. Dále se o hře budeme bavit v recenzi koncem týdne a určitě nevynecháme ani videorecenzi.

Zvětšit zdroj: tisková zpráva

Zvětšit zdroj: tisková zpráva

Zvětšit zdroj: tisková zpráva

Zvětšit zdroj: tisková zpráva

Zvětšit zdroj: tisková zpráva

Zvětšit zdroj: tisková zpráva

Zvětšit zdroj: tisková zpráva

 

Nejnovější články