MMO střílečka Destiny představila své třídy a rasy
zdroj: tisková zpráva

MMO střílečka Destiny představila své třídy a rasy

4. 4. 2013 13:28 | Preview | autor: Ladislav Loukota |

Onlinová-neonlinová-masivní-nemasivní střílečka Destiny od Bungie se prezentovala na GDC nejen s celou řadou vyjádření ohledně budování světa, ale rovněž detailněji seznámila veřejnost s tvorbou postav či možností vybrat si své kopyto ze tří různých ras a tří různých tříd. Ze slov designéra Joe Statena a vrchního grafika Chrise Barretta, zachycených na Eurogameru, se Destiny stále více vybarvuje jako MMOFPS. Až je zarážející, jak moc o hře Bungie jako o onlinovce nechce mluvit.

Ony tři rasy se dělí na lidi, a pak na dvojici emzáků the Awoken (Probuzené?) a the Exo (snad dle řeckého "(z) venku", čili "cizinci"). Jejich popis včetně všeříkajících obrázků najdete uvnitř článku.

O lidech už dobře víme z dřívějších příběhových střípků a pohledů oknem ven - rasa homo sapiens byla mimozemšťany anihilována až do poslední města, které svou koulí ochraňuje mocný emzácký Cestovatel. Vývojáři lidskou rasu popsali jako tvrďáky, kteří jsou snadno uchopitelní. Na prezentaci je dokonce ilustrovali fotkami sportovních hvězd (jako třeba Davida Beckhama), aby naznačili svůj úhel pohledu na heroizované lidstvo…

Zvětšit zdroj: tisková zpráva

Další rasou jsou Probuzení/Awoken, jež padají do škatulek "exotičtí",“tajemní“ a "krásní". Můžeme jim taky neoficiálně říkat "vesmírní elfové"...

Zvětšit zdroj: tisková zpráva

Jak se dá čekat, třetí rasa bude "zlá", "silná" a "neúnavná válečná mašinérie". Pěknou perličkou zde je, že vzhled Exo byl inspirován nejen zombies a Terminátorem, ale i Master Chiefem.

Zvětšit zdroj: tisková zpráva

Po výběru rasy následují další postupy, známé z každé MMO. Výběr účesu, pleti a tetování. Především však dojde i na výběr jednotlivých tříd - a ani v nich se MMO krev nezapře. Bungie slibují jména tříd Titán, Lovec a Warlock. Což jsou jenom jiná pojmenování pro "Spacemariňáka", "Lovce odměn" a "Vesmírného kouzelníka".

V neposlední řadě se Staten více rozmluvil i o úskalích vymýšlení sci-fi světa, ale též o tom jak ho inspirují nákresy Barretta. V zásadě nejde o nic překvapivého - přesto potěší akcent na určitý živý svět, zejména v porovnání s přímočaře vyprávěným příběhem Halo. Naopak nepotěší některé Statenovy postupy při tvorbě zápletky.

"Kdybych psal Halo hru, prostě bych si sedl a nadatloval lineární scénář, který by působil hodně jako film. Jednoduše bych to tam naházel – takhle vypadá zápletka; takhle vypadají postavy; takhle by se dělal příběh. Řešili bychom pozadí celého světa. Ale v Destiny většinu času děláme to, co (dle Statena) dělají lidé v televizních seriálech, že si vytáhneme kartu kombinující nějaké zápletky. Třeba o tom, jak vesmírné zombies napadli Měsíc, nebo tak něco, což je skvělý nápad. Prostě ho tam dejte." popisuje Staten.

Pro další sofistikované ideje si přečtěte celý rozhovor Eurogameru, kde najdete rovněž detailnější pikanterie o třídách – například že „vesmírný kouzelník“ Warlock sice bude kouzlit, ale stále i ovládat zbraně.

Nejnovější články