Hardwarové nároky PC verze hororovky Evil Within jsou poněkud "neskromné"
zdroj: tisková zpráva

Hardwarové nároky PC verze hororovky Evil Within jsou poněkud "neskromné"

26. 9. 2014 11:15 | Preview | autor: Adam Homola |

Příští měsíc bude zajímavý kvůli spoustě různých her, ale jedním z příjemných překvapení by mohl být horor The Evil Within. Vyjít by hra od tvůrce série Resident Evil a producenta Devil May Cry měla už 17. října, a když se zadaří, dočkáme se pořádného hororu klasického ražení na všech konzolích i PC. Jen je potřeba doufat, že hororový zážitek z hraní PC verze způsobí obsah hry, ne jakékoli problémy technického rázu nebo neadekvátní hardwarová náročnost. Aktuálně zveřejněné HW nároky PC verze Evil Within jsou totiž, mírně řečeno, poněkud podezřelé.

Tvůrci zatím zveřejnili pouze informace o doporučeném HW pro hraní PC verze, minimální konfiguraci si nechávají pro sebe a možná tuto informací nechtějí zveřejnit vůbec. Pouze upozorňují, že pokud se pokusíte spustit The Evil Within na něčem slabším, máte očekávat horší výkon. Zejména v případě, že vaše grafická karta nemá potřebných 4GB video paměti.

Operační systém: 64-bit Windows 7/Windows 8
Procesor: i7 s alespoň čtyřmi jádry
Paměť: 4 GB RAM
Pevný disk: 50 GB volného místa
Grafická karta: GeForce GTX 670 nebo srovnatelná s 4GB VRAM
Další: aktivace na Steamu, rychlý internet

Pokud živoříte jen s ne zrovna velkým SSD diskem, nemusí se vám při pohledu na 50 GB hned protáčet panenky. Hra sice 50 GB vyžaduje, ale pouze pro instalační proces. Jakmile hru nainstalujete, bude už zabírat jen 41 GB, což také není málo, ale pořád lepší než padesát.

The Evil Within zdroj: tisková zpráva

Místo na disku byste si ale mohli uvolnit i na konzolích, protože na PlayStation 4 a Xbox One zabere The Evil Within 40 GB místa, zatímco na Xboxu 360 a PlayStation 3 jenom 7 GB místa. Na blogu pak ještě tvůrci dodávají, že Xbox 360 verze hry vyžaduje instalaci, bez které si nezahrajete.

Máte dost místa a dostatečný hardware? Pak se můžete s klidem v duši podívat na dvě nová videa. Nic nového v nich sice ze hry neuvidíte, ale společně s Adamem Sesslerem v nich sedí Šindži Mikami, otec Resident Evil, a hlavní mozek The Evil Within. Mikami se v obou videích rozpovídal o různých aspektech hry a spíše než na nové informace dojde na příjemný pokec o tom, co pro spolutvůrce žánru vůbec znamená pojem survival horor.

zdroj: Archiv

V případě The Evil Within se nechtěl Mikami vázat reáliemi skutečného světa a sáhnul proto po mysli, ve které se celá hra odehrává. I přesto, že si díky netradičnímu zasazení hry mohou tvůrci dovolit prakticky cokoliv, chtěl Mikami už od začátku držet fantazii alespoň částečně na uzdě - všechno by tak mělo působit víceméně realisticky, v rámci možností.

Tvůrci prý už od začátku přistupovali k vývoji tradičně, s cílem přinést na trh klasický survival horor v novém kabátku - na inovace rezignovali. Přesto hra rozšíří dvě klasické možnosti potyček (útěk a střelba) o další dvě.

Vzhledem k tomu, že v The Evil Within má být podle tvůrců podstatně méně nábojů než je v jiných survival hrách zvykem, můžete sáhnout po stealth přístupu. Jednoduše se k nepříteli připlížíte zezadu a potichu se ho zbavíte.

Druhou novinkou v rámci žánru je využívání různých pastí, kterých mají být úrovně plné. Ne vždy budete mít po ruce náboje, ale často můžete nepřátele nalákat do nastražené pasti nebo v úrovni něco aktivovat a tím sprovodit ze světa celou tlupu zombíků.

zdroj: Archiv

Oba nové prvky by podle vývojářů neměli definici "survival horor" podkopávat nohy. Naopak by měly boj o přežití v rámci podivného hororu uvnitř něčí mysli podtrhnout. Ve hře jsou navíc momenty, kdy by se měla ke slovu dostat regulérní panika, protože na strach jednoduše nebudete mít čas.

Zní to slibně a Šindži Mikami nás snad ještě nikdy nezklamal, tak mu držíme palce. The Evil Within se na pultech obchodů objeví 14. října na PlayStation 4, PlayStation 3, PC, Xbox One a Xbox 360.

Nejnovější články