First person simulace přežití Long Dark rozjela svůj Kickstarter
zdroj: tisková zpráva

First person simulace přežití Long Dark rozjela svůj Kickstarter

17. 9. 2013 20:15 | Preview | autor: Petr Poláček |

Minulý týden odhalený epizodický projekt The Long Dark, na kterém pracuje tým složený ze skutečných vývojářských veteránů (a tentokrát to není promo hláška, nýbrž fakt), rozjel svou Kickstarter kampaň ve velkém stylu. Z požadovaných 200 tisíc kanadských dolarů už tvůrci z týmu Hinterland vybrali skoro jednu čtvrtinu, přičemž noví fanoušci jim i s potřebným obnosem přibývají docela rychle. Vůbec se takovému zájmu nedivím, když The Long Dark vypadá nesmírně zajímavě.

Aleš už to nakousl v tomto článku, ale je dobré zdůraznit, že The Long Dark bude simulátor přežití na zemi, která zažila podivnou - tichou katastrofu a nyní čelí náporu tuhé zimy. A všichni lidi jakbysmet. V roli pilota Willa Mackenzieho budete z pohledu první osoby bojovat se zimou, hladem, přírodou, divokou zvěří a samozřejmě i ostatními lidmi. A když píšu bojovat, tak to neznamená, že se Will bude nějak často bít nebo po někom střílet. Na souboje prý dojde jen velmi zřídka, zato však budou smrtící - když už se zvrhnou v násilný střet. The Long Dark není akční hra, je to simulace.

Hrač se v kůži Willa musí naučit žít ve světě, kde nejdůležitější jsou informace – kdo má povědomí o zásobách, o zdroji tepla i záměrech jiných lidí, ten má velkou šanci, že přežije. Will si bude muset obstarávat jídlo (a ne vždycky ho prostě jen někde najde), řešit všudypřítomnou zimu (aby neumrznul), starat se o dostatečný energetický příjem (aby neumřel vyčerpáním) a třeba pečovat o své vybavení (zmrzlá puška mu moc nepomůže).

Poté, co tichoučká přírodní katastrofa vyřadí z provozu veškeré mechanická i elektronická zařízení a Will na to konto spadne se svým letounem do divočiny, rozprostře se před ním otevřený svět po vzoru Fallout 3 nebo Red Dead Redemption. Hráč bude mít volné působiště v otevřeném světě, kde může čelit hrozbám, které mu hra náhodně nasimuluje, nebo se naopak nechá polapit do sítí příběhové kampaně. Tímto způsobem chtějí vývojáři dosáhnout toho, že The Long Dark nabídne zábavu na hodinu i čtvrt hodiny, podle potřeby hráče.

Celý koncept simulace přežití ve světě, který neoperuje s nereálnými prvky a vychází z něčeho, co vlastně může kdykoli odehrát, je nesmírně lákavý. Absence jakýchkoli zombíků, robotů, infekcí a bůhví čeho ještě, je v záplavě zombie her nesmírně osvěžující. A přestože ambice tvůrců jsou nemalé, držím jim pěsti. Jde o opravdu zkušené vývojáře, kteří by měli mít dostatek výdrže a schopností na to, aby své ambice přetavili v reálný zážitek.

Zvětšit zdroj: tisková zpráva

Určitě se minimálně podívejte na Kickstarter stránku The Long Dark, pusťte si KS video a nezapomeňte na několikero dostupných audio ukázek. Atmosféra by z nich doslova odkapávala, nebýt toho, že je všechno zmrzlé až na kost.

Kickstarter kampaň The Long Dark poběží ještě dalších 28 dní. Pokud bude úspěšná, měli bychom se první epizody hry dočkat někdy v příštím roce.

Nejnovější články