Fable 2 - první ukázky a nové informace
zdroj: tisková zpráva

Fable 2 - první ukázky a nové informace

10. 3. 2007 22:22 | Preview | autor: Redakce Games.cz |

Peter Molyneux předvedl na GDC testovací level se psem, který bude vaším ochráncem a věrným služebníkem i v nevšedním RPG.

GDC toho odhalila mnoho zajímavého o mnoha titulech a jedním z nich je i Fable 2. Nepochybuji, že všichni víte, že jde o pokračování úspěšné, původně xboxové, fantasy RPG od vývojářského týmu z Lionhead, jehož součástí je i slavný Peter Molyneux. Nedočkáme se ho sice na X360 dříve než příští rok, ovšem už teď je zřejmé, že se bude nač těšit. Jednou z předností předchozí hry bylo to, že se hráč mohl poměrně hodně ztotožnit s hlavní postavičkou, která se v průběhu hraní nejen vyvíjela co do schopností, ale především dospívala, stárla a žila svůj život. Molyneux naznačil, že tento systém je součástí vize tvůrců hráčům zprostředkovat skutečný prožitek, pocit emočního propojení s hrdinou. Ve Fable 2 s tím chtějí jít ještě trochu dál, a to zejména v tom smyslu, že vám umožní vybrat si, zda chcete, aby se vaším avatarem stal muž či žena. Ale nejen to...

Že se vaše postavička může oženit, už znáte z jedničky. Ve Fable 2 k tomu přibude také možnost zplodit potomka. Budete-li hrát za muže, znamená to, že budete moci svou ženu uvést do jiného stavu. V případě, že budete hrát za ženu, otěhotníte a nebudete moci podnikat žádná velká dobrodružství, dokud neporodíte. Půjde opět uzavřít i svazky homosexuální, ale v těch s dětmi nepočítejte. Každopádně, nebudete-li chtít krmit hladové krky, pamatujte na ochranu. Ta vám ostatně poslouží i jako štít před pohlavně přenosnými chorobami.

Obrázek zdroj: tisková zpráva Obrázek zdroj: tisková zpráva Obrázek zdroj: tisková zpráva

Jenže ani to není zdaleka vše. Molyneux během GDC také demonstroval, že hráč bude mít ve Fable 2 i psa. Ten však nebude pouhým rozptýlením nebo obyčejným nohsledem. Jednak bude ztělesněním rčení, že pes je přítel člověka, ale hlavně bude tvořit nedílnou součást hry. Bude vás milovat bezmezně a bezvýhradně, bude vám ochráncem a věrným služebníkem. Bude budit emoce. Nikdy vám nebude na obtíž, protože to je jedna z věcí, kterou mu tvůrci vtiskli už při programování jeho AI. Vždy pozná, kdy vyrážíte do akce, takže se ujme automaticky role průzkumníka a upozorní vás na případné nebezpečí vrčením ve směru, odkud nepřítele ucítí. Když dojde na souboj, bude se za vás rvát jako lev. Vždy vás také bude následovat, ať půjdete kamkoliv. Dokonce i když bude zraněný. Molyneux prý použil Asimovy Tři zákony robotiky (znáte-li knihu, případně film Já, robot, asi víte, o čem je řeč). Každá postavička bude mít jiného chlupáče a naučit je budete moci i různým kouskům, jako aportování, simulování mrtvého, apod. Jejich vzhled se bude měnit podobně jako váš v závislosti na tom, kterým směrem jste se vydali na rozcestí dobra a zla.

Děj Fable 2 je mimochodem zasazen s 500letým odstupem od prvního dílu. Bowerstone se za tu dobu hodně změnil. Z malé vesnice se stalo velké město, kde hráči budou moci získat prakticky kteroukoliv nemovitost. To prý neplatí jen pro Bowerstone, ale pro celý Albion. Když budete chtít a mít na to, můžete si pořídit třeba i kobky, které jste prošli při nějaké předchozí misi. Budete-li dost ambiciózní a schopní, můžete pomýšlet i na post krále, anebo císaře. Každičká vaše aktivita přitom významně ovlivní celý ten dynamický herní svět. Všichni, kdo hru viděli během GDC v akci, se shodli na tom, že po grafické stránce vypadá úžasně. Pro zájemce tady máme odkazy na videa pořízená během prezentace - zde a zde.
zdroj: FSGameProNGBShacknews

korgull

Nejnovější články