Do Heroes of the Storm míří Sylvanas, nová mapa a kupa novinek
zdroj: tisková zpráva

Do Heroes of the Storm míří Sylvanas, nová mapa a kupa novinek

8. 3. 2015 10:09 | Preview | autor: Adam Homola |

V těchto dnech se odehrává PAX a to by bylo, aby tam nebyl Blizzard. Tomu se PAX zalíbil a svého času ho využil k oznámení Hearthstone, což letos v podstatě zopakoval a oznámil pro něj datadisk Blackrock Mountain. Velkou část blizzardí prezentace na PAXu ale zabrala chystaná MOBA Heroes of the Storm, která se dočkala hned několika zajímavých oznámení. Tím největším je definitivní potvrzení a jakési oficiální představení příštího hrdiny. Tím nebude nikdo jiný, než Sylvanas Windrunner.

Sylvanas asi netřeba moc představovat, z Warcraftu ji bude znát většina z vás. Na loňském BlizzConu ji vývojáři už trošku ukázali, ale nedlouho poté přišla informace, že si v kancelářích už hrají s dalšími šesti neoznámenými hrdiny. Sylvanas byla ze všech ale nejdál a tak bychom se jí měli ve hře dočkat již brzy. Herním zaměřením půjde o Specialistu, byť by se nabízel třeba Assassín. Nicméně hlavním zaměřením Sylvanas bude vysoké DPS a obří Siege damage, navíc si díky svým schopnostem bude moct skvěle poradit s lajnami sama.

Šéf vývoje Dustin Browder na PAXu jasně řekl, že pokud necháte Sylvanas v lajně samotnou a nepůjdete proti ní, nejspíše ona lajna za chvíli doslova zmizí a bude její. Tedy něco jako Zagara, nebo třeba Gazlowe. Na její schopnosti se můžete podívat na jednom z okolních videí a popravdě už teď mi nahání strach její ultimátky, kdy může nepřátelské hrdiny silencovat (= nemohou chvíli kouzlit), nebo možnost převzít kontrolu nad nepřátelskými miniony. Ti pak budou kopat za vás, což společně s teleportací a rychlým střílením nebude pro nepřátele asi zrovna příjemné.

zdroj: YouTube.com

Každý nový hrdina ale ze začátku působí až příliš silně a zatím mi nepřijde, že by tam byl nějaký, který by všechny ostatní až nepříjemně převyšoval. Dalším velkým přídavkem bude zbrusu nový Battleground s názvem Tomb of the Spider Queen. Taktéž krátce představený na BlizzConu a taktéž blížící se jako první ze dvou oznámených - tvůrci pracují ještě na mapě z Diabla, kdy bude polovina mapy zasazená do nebes, zatímco druhá do pekla, ale o té na PAXu nepadlo ani slovo.

Tomb of the Spider Queen bude hodně odlišná od posledního přídavku, kterým byl Sky Temple. To je velká, otevřená mapa, s lajnami daleko od sebe a v hezkém prosluněném Egyptě. Tomb of the Spider Queen bude první mapa Heroes of the Storm odehrávající se v interiéru a vzhledem k tomu že půjde o kobku, bude trochu temnější a také menší. Lajny by tady měly být skoro těsně u sebe, takže o akci tady asi nebude nouze. Jak už asi víte, tak ve hře má každá mapa nějakou specifickou funkci, která má hratelnost trochu ozvláštnit.

zdroj: YouTube.com

V případě nové kobky pavoučí královny půjde o sběr drahokamů, které budou padat z nepřátelských minionů. Jakmile drahokamy vrátíte, snese se na nepřátele hejno pavouků, kteří jim trochu pocuchají brnění a základnu. Pokud budete mít nasbíráno hodně drahokamů a zemřete, nebude je moct nepřátelský tým sebrat (na rozdíl od mincí v Blackheart's Bay), ale můžou vám jejich sebrání dost znepříjemnit. Drobný detail, který na už tak malé mapě může vytvořit další místa která někdo bude bránit a ten druhý dobývat.

Zajímavou částí Browderovy přednášky byla i statistika. Vývojáři se podělili o to jak si stojí který hrdina v Quick Matchi a v Hero League. Momentálně si vedou všichni plus mínus podobně, nejsou mezi nimi žádné velké rozdíly, což je známkou dobrého balancu. Největší výkyvy jsou prý jen kolem tří procent, co se týče výher a proher. V případě Quick Match jsou nejúspěšnějšími hrdiny (tzn. s největší procentuální šancí na výhru) The Lost Vikings následovaní Brightwingem, Nazeebem, Utherem a Rehgarem, v tomto pořadí. Nejhůř je na tom chudák Chen, který se pohybuje někde kolem 47 procent.

Heroes of the Storm zdroj: tisková zpráva

Vývojáři ale už připravují nějaké menší změny, které by měly Chena dostat blíže k padesáti procentům. Právě skoro přesně na 50 procentech jsou prý Diablo a Zagara. Tolik ke Quick Match. Situace v Hero League, kde je to už vážnější a obtížnější, ale je dost odlišná. Tady totiž vede Illidan následovaný Rehgram, Sgt. Hammerem, The Lost Vikings a Tyrande. Nejhůř je na tom v Hero league Murky a nejvíce vybalancovaní jsou Zeratul a Valla, kteří se v HL pohybují téměř přesně na 50 procentech. Stejně jako v případě Chena, i v případě Murkyho se chystají nějaké pozitivní úpravy.

Z menších, ale viditelných úprav můžeme jmenovat další změnu uživatelského rozhraní, ale tentokrát nepůjde o kompletní redesign. Chystá se primárně změna obrazovky s výsledky po dohraném zápase, která by měla všechny podstatné informace ukazovat mnohem lépe, ostatně na obrázku výše se můžete přesvědčit sami. Viditelnější by měl být i váš tvrdě získaný portrét. A jak už jsme psali v pátek, chystají se také nějaké novoty kolem férového hraní - možnost automaticky všechny mutovat, takže v podstatě vypnout chat, klany a skupiny a časem by prý možná mohl přibýt i nějaký systém pro hodnocení hráčů.

Heroes of the Storm zdroj: tisková zpráva

Vývojáři také oznámili posunutí maximálního možného levelu postavy z 10 na 20, což bude pravděpodobně příšerný grind. Na konci a ostatně i po cestě by nás ale měly čekat nějaké zatím blíže nespecifikované odměny, takže ona pomyslná mrkvička na udičce tam bude viset pořád. Blizzard se také chytil za nos a uznal, že hráči mají pravdu - časté stížnosti na "talent gating", tedy uzamčené talenty které se odemykají postupně s levelováním hrdiny zmizí. Sice ne tak úplně, ale pokud máte account level na 30 a výš, budete mít automaticky zpřístupněné všechny talenty u všech hrdinů hned od prvního levelu.

Tvůrci si stále stojí za tím, že postupné odemykání talentů má kvůli novým a méně zkušeným hráčům smysl - nechtějí nováčky zahltit hned od prvního levelu velkým množstvím talentů a chtějí jim je představovat postupně. Smysl to dává, ale zkušené hráče to leda tak štve. Proto stačí být s accountem na třicítce a pak už máte všechno hned od začátku. S úrovní accountu se pojí taky ještě dvě novoty: po dosažení 10. úrovně získáte automaticky sedmidenní stimpack (100% boost zkušeností) a na úrovních 20, 25, 30, 35 a 40 dostanete 2000 zlata.

Heroes of the Storm zdroj: tisková zpráva

Jak stimpack, tak nadílka zlata bude platit i retrospektivně, takže pokud jste teď třeba jako já už čtyřicítka, můžete se těšit na 10000 zlaťáků a sedmidenní boost zkušeností. Nálož zlaťáků se týká i úrovní hrdinů, kdy na 15. úrovni dostanete 1250 zlata a na 20. úrovni 2500 zlata. Za zlaťáky můžete kupovat hrdiny a po dosažení 10. úrovně hrdiny i většinou perfektní master skiny. Z celého PAX panelu jde vidět, že vývojáři naslouchají hráčům a po menší kontroverzi s teď už zapomenutými artefakty dělají jedno dobré rozhodnutí vedle druhého.

Kdy by se měl nový patch s hrdinou, mapou a dalšími změnami a úpravami dostavit nám ale bohužel Dustin Browder neřekl. Mělo by to být ale brzy, maximálně v řádu několika málo týdnů. Heroes of the Storm jsou zatím pořád v uzavřené betě, do které se můžete přihlásit na svém Battle.net profilu, nebo si přístup jednoduše koupit skrze Founder's Pack. Kdy hra přesně vyjde nevíme, ale otevřená beta bude určitě nejpozději někdy v druhé polovině roku, takže stačí jen počkat.

Nejnovější články