Assassin's Creed Unity v kostce - obtížnější souboje i volnější pohyb městem
zdroj: tisková zpráva

Assassin's Creed Unity v kostce - obtížnější souboje i volnější pohyb městem

10. 6. 2014 12:00 | Preview | autor: Petr Poláček |

Díky tiskové konferenci Microsoftu už víme, že kooperativní mise v Assassin’s Creed Unity nebudou součástí hlavní příběhové linie, nýbrž půjde o samostatné celky hratelné několika způsoby pořád dokola, které s příběhovou kampaní jen volně spolupracují. Ubisoft kolem propojení kampaně a kooperace našlapuje jak po rozbitém skle, jakoby nechtěli Frantíci hráče zmást a vylekat (což se jim stejně povedlo). Pravdou ovšem je, že fanoušci AC série se spíše nemají čeho bát. Jestli Assassin’s Creed Unity nabídne alespoň polovinu novinek a prvků, o nichž hovoří tisková zpráva, čeká je nejlepší AC hra od vydání dvojky. Stručně si hlavní novinky shrneme, v článku na vás čekají i všechna tři nová videa ze hry.

Jednu kooperativní misi už jste viděli na videu z tiskové konference Microsoftu, druhou si můžete prohlédnout někde okolo. Válí se tu však i trailer prezentující singleplayer kampaň a společně s ní i příběh a hrdinu.

Mladík jménem Arno Dorian se přidá k assassínům, aby odčinil (zbavil se špatného svědomí) smrt nevlastního otce. Tvůrci Arna postrčí do pořádně propletené sítě asasínsko-templářských konspirací v Paříží na konci 18. století, kde se právě schyluje a časem se i rozjede Velká francouzská revoluce, která přepsala dějiny nejenom Francie a Evropy, ale v zásadě celého světa.

zdroj: Archiv

Šlo o první masové povstání lidu proti vládě šlechty, kterou se podařilo na čas svrhnout. "Díky" Revoluci jsme zjistili, co je to policejní stát a vláda teroru, kde jedna skupina občanů likviduje druhou. Díky Revoluci vznikla první verze listiny občanských práv a svobod (ano, dříve než v USA). Kvůli revoluci čekaly Evropu a vlastně celý tehdejší svět Napoleonské války.

Francouzská revoluce měla obrovský dopad a zapojilo se do ní chvalně, ale většinou nechvalně obrovské množství postav, které mohou vývojáři z Ubisoftu skvěle využít ve svém příběhu o tom, jak templáři tahají za nitky revoluce a připravují svět na nový pořádek. Markýz de Sade, Ludvík XVI, Napoleon, Robespierre nebo Mirabeau je pouze zlomek historických postav, které ve skutečných i smyšlených rolích potkáte v prostředí historické Paříže, co v mnoha aspektech odpovídá dobové skutečnosti v poměru 1:1. 

Byl oznámen Assassin's Creed Unity zdroj: tisková zpráva

Paříž v podání AC Unity bude opravdu velká, nově hráči mohou prozkoumávat a využívat třeba spoustu interiérů, ale dostanou se i do podzemí a kupříkladu katedrála Notre-Dame je věrná napodobenina reálné budovy. Jednomu vývojáři vymodelování virtuální Notre-Dame zabralo osm měsíců práce. Pak se divte, že na AC Unity pracuje několik týmů po celém světě a ještě v rámci Ubisoftu funguje jeden tým zaměřený pouze na koordinaci práce a komunikaci mezi studii, co hru skutečně vyvíjí.

Nové prostředí i doba a snaha zapojit hráče do kooperace jsou ale jedna věc, skutečně podstatné změny herního systému věc druhá. Píšu o změnách jako o něčem, co skutečně existuje, přestože zatím jsou pouze na papíře. Musíme tvůrcům věřit, jakkoli leccos ukázali ve dvojicí videí během E3.

Změny v soubojovém systému se projevily kupříkladu ve vypuštění protiútoku, kterým se dal nepřítel na jednu ránu zneškodnit. Ve hře zůstal útok, blok a vykrytí úderu, ale protiútok je fuč. Souboje by na to konto měly být obtížnější a zároveň snazší na pochopení. Něco ve stylu „snadno zvládnete základy, ale obtížně se z vás stane mistr“. Vypuštění ultimátního protiútoku je však rozhodně krok správným směrem, což by ve spojení s tradičním rozdělením soupeřů do několika různých archetypů dle chování mělo boje učinit zajímavé a pokaždé jiné. 

zdroj: Archiv

Větší variabilitu slibuje rovněž změna způsobu pohybu městem. Z vysoko položených míst už nemusí Arno skákat do kupky sena, protože dokáže běhat po zdech nahoru, ale i dolů, jak bylo opět vidět na jednom z videí. Společně s dalšími novými pohyby by hráč měl mít mnohem více možností, jak dosáhnout zamýšlené destinace, čemuž napomáhá i zmíněná možnost lézt do vybraných interiérů. 

Novým způsobem pohybu je například stealth, skutečný stealth. Stiskem tlačítka odešle hráč Arna do pohybového módu, ve kterém je obtížnější jej detektovat, protože se pohybuje pomaleji, více potichu a je přikrčený. Navíc se může Arno mnohem snáz schovat za překážky díky novému systému krytí. Hráč může krytí a stealth používat i uprostřed davu lidí, který je ovládán mnohem více systémově než v předchozích dílech. Navíc jsou davy lidí početnější – už to nejsou desítky lidí maximálně z předchozích her, ale v některých okamžicích i stovky či tisíce. 

Assassin's Creed: Unity zdroj: tisková zpráva

Velké město, které lze prozkoumávat mnohem detailněji a dokonce i v interiérech, tvůrci chtějí naplnit celou řadou nepovinného obsahu v podobě osobních příběhů vybraných osobností, úkolů spojených se shromážděním lidu, hledání pokladu, řešení vražd a tak dále. Všechny úkoly jsou samozřejmě součástí systému progrese – pokud chcete hru dokončit na sto procent, nezbude vám než vyzobat úplně všechno a ještě se účastnit nejenom kooperativních misí, ale též multiplayeru, o kterém ale během letošní E3 zatím nepadlo ani slovo. 

Podívejte se tedy ještě jednou na všechna tři videa a porovnejte záběry s informacemi v článku jestli alespoň částečně sedí. Třeba na soubojích je vidět, že fungují trošku jinak než dříve, hodně jsou novinky vidět na pohybu prostředím a možná nejvíce viditelná je kvalita technického zpracování, což mají na svědomí nejenom šikovní grafici Ubisoftu, ale též engine, co hru pohání, a jehož součástí je zbrusu nový renderer.

zdroj: Archiv

Další detaily najdete na homepage hry, určitě se od nás dočkáte ještě dojmů z hraní na E3 2014. Aleš by si nenechal ujít takovou příležitost.

Nejnovější články