Aliens: Colonial Marines - preview
zdroj: tisková zpráva

Aliens: Colonial Marines - preview

21. 2. 2008 0:00 | Preview | autor: Redakce Games.cz |

Nejstylovější emzák v dějinách umění se vrací na herní scénu! Ke comebacku se po úspěšných Aliens vs Predator 2 rozhoupával po čertech dlouho – ne tak TISCALI s další várkou nových informací o týmové akci.

Autor: Ještěr
Publikováno: 21.února 2008

Zvětšit zdroj: tisková zpráva
Nejstylovější emzák v dějinách umění se vrací na herní scénu, chtělo by se nadšeně halekat po čerstvém odhalení v papermagu Game Informer. Ke comebacku se po úspěšném Aliens vs Predator 2 rozhoupával po čertech dlouho – ne tak TISCALI s další várkou nových informací o této týmové akci.

 Ve vesmíru nikdo neuslyší váš křik
„Před pár lety jsme si spolu sedli a sepsali takový malý seznam projektů, na kterých bychom chtěli jednou makat,“ vzpomíná ředitel Gearboxu. „Motiv vetřelce byste našli úplně nahoře. Technické možnosti totiž konečně dospěly do bodu, kdy jsme schopni navodit hustou atmosféru těchto snímků.“ Název hry Aliens: Colonial Marines přitom neobsahuje množné číslo jen tak pro srandu králíkům – vzhled, atmosféra, způsob boje, to vše bude akurátně čerpat z filmu Vetřelci, který hraje v tomto případě prim nad celou vetřelčí značkou.

Pánové z texaského studia Gearbox Software (mj. Half-Life přídavky, PC verze Halo, série Brothers in Arms) podle vlastních slov vycházejí nejen z dozajista kultovní předlohy (v první řadě stojí pochopitelně Vetřelci od Jamese Camerona), ale také ze známého románu Hvězdná pěchota. Zatímco filmový vetřelec je vytrvale przněn novými a novými inkarnacemi s  predátorem a celá věc se dostává někam do oblasti levných komiksů, videoherní odnož leží roky a roky ladem (nepočítáme-li nepovedenou PSP hru Requiem). Proto buďme upřímně rádi za to, že si vývojáři vzali na paškál staré dobré časy a ne poslední módu.

Obrázek zdroj: tisková zpráva Obrázek zdroj: tisková zpráva Obrázek zdroj: tisková zpráva

 Zkoumání vraku kosmické lodi
Příběh hry z pera hollywoodské dvojky Bradley Thompson a David Weddle čerpá z alternativního (černočerného) zakončení druhého filmu, postupně se ale utrhne vlastním směrem, konkrétně na palubu vraku plavidla Derelict. Poručík Ellen Ripleyová je po smrti, žádný ze členů posádky lodi Sulaco z kolonie příznačně nazvané Hadleyho naděje (nyní spíše Oáza slizu a kyseliny), neuniknul. Historie marného odporu mariňáků proti zrůdným lovcům z hlubin vesmíru na Měsíci LV-426 je velkou neznámou. Vzhledem k nedostatečnému přísunu zpráv z první ruky zůstává jedinou možností prošetření nevysvětlitelného zmizení Hickse, Vasquezové, Hudsona a zbytku jednotky.

Jediným skutečným důkazem je loď sama o sobě, nyní náhodně nesena vesmírem, hibernační komory otevřené vinou poplachu (požár na palubě) a neschopnost korábu spojit se se Zemí. A dal bych pazouru do ohně za to, že si vaše nová jednotka projde podobným peklem. Jen abyste na konci štreky nebyli „odměněni“ vládní hrozbou v podobě využití vetřelců pro vojenské a výzkumné účely, před kterou byla Sigourney Weaver v původní filmové kvadrilogii nejednou postavena. Nebo zlomyslným harakiri jako na konci Aliens vs Predator.

Zvětšit zdroj: tisková zpráva

 Postupně za celou jednotku
Aliens: Colonial Marines bude nervydrásající akcí s důrazem na týmovou spolupráci. Notně improvizovaný příběh filmu Vetřelci otevřete s jednotkou čtyř mariňáků (pojmenovaných Winter, Bella, O’Neal a Monday), majících za úkol prozkoumat hluché Sulaco, vesmírnou kocábku, na kterou Ripleyová (Sigourney Weaver) zavítala ve výše zmiňovaném snímku. Celkem atypicky si příběh neprojdete s jedním určeným hrdinou, nýbrž postupně za celou jednotku (volba hrdiny před misí bude jen na vás), což hodnotím jako celkem příjemný nápad. Možná proto, že na stříbrném plátně umírali hrdinové až nezdravě brzy, ve hře však půjde parťáky za určitých okolností oživit.

Vaši svěřenci dostanou do rukou nezanedbatelný palebný potenciál, ale specializovanější schopnosti budou rozděleny s citem podle zaměření mariňáka. Každý voják bude schopen pobrat až 4 zbraně – primární, sekundární, granáty a příruční pistoli. Primární zbraně typu Smartgun nebo pulzní puška budou podle tvůrců v zásadě reprezentovat různé specializace. V praxi to znamená, že si sice potěžkáte kompletní herní arzenál, avšak nikdy z pouhého rozmaru. Což má hráče zřejmě odradit od zaječích úmyslů typu „tááák, a teď si proklestím cestu hrou s jedinou oblíbenou zbraní“.

Obrázek zdroj: tisková zpráva Obrázek zdroj: tisková zpráva Obrázek zdroj: tisková zpráva

 Každý nese něco
„Chceme zachovat autenticitu futuristických mariňáků, takže tihle chlapci těžko dají zbraň z ruky,“ vysvětluje hlavní designér Keith Schuler. „To je jeden z důvodů, proč jsme zvolili nápad se střídáním hrdinů – jde o to udržet jejich chování v realistických mezích a zároveň zpřístupnit hráči kompletní nářadíčko.“

Oproti tomu sekundární zbraně budou velmi proměnlivé. Pod takovou druhotnou hračkou si můžete představit brokovnici filmového seržanta Hickse nebo plamenomet. Granáty zřejmě netřeba blíže představovat a za příruční zbraně považujte i lehké jednoruční záležitoti, které mohou poskytnout alespoň základní ochranu při manipulaci s předměty typu snímač pohybu.

Jak se bude vaše skupinka postupně profilovat, nafasuje každý z nich do rukou jednu speciální věcičku, povětšinou dobře známou z filmů nebo předchozích her - hackovací zařízení pro otevírání dveří, detektor pohybu, zdroj světla či lékařskou soupravu, schopnou mj. neutralizovat všudypřítomné popáleniny způsobení vetřelčí “krví“ apod.). Když už jsem nakousnul zbraně, nelze se nezmínit o totální absenci HUDu (!), což horůrku nepochybně dodá nový rozměr. Součástí hry jinak také budou krátké pasáže s řízením něčeho, zřejmě plavidla nebo robůtka?

Zvětšit zdroj: tisková zpráva

 Obklíčeni v hangáru
Rozhodně prý není od věci zlikvidovat vetřelce dříve, než se vám dostane na kobylku. Je všeobecně známo, že tento bezoký nepřítel disponuje ojehleným ocasem, dvojitými kusadly a v neposlední řadě dost agresivní kyselinou namísto krve. Vzhled vetřelců i jiné reálie vychází přisně z oficiálně licencované filmové předlohy, a proto ve hře nečekejte nějaká např. nově vymyšlená monstra. Nová budou jen některá prostředí navržená speciálně pro účely hry.

V jedné situaci se můžete ocitnout v hangáru s pouhými dvěma východy a hromadou vetřelců po stranách. Před tím, než se kolem vás obsypou, máte několik málo sekund na zvýšení svých chabých vyhlídek na přežití: můžete třeba poslat člena týmu postavit statickou věžičku (skvělé zařízení, které šetří munici i životy) v jednom z rohů, dalšího poslat zavřít kovovou okenici a sám pro sichr zavařit dveře. Jakmile začne mela, vy a váš tým budete ustupovat nekonečným proudům hbitých potvůrek a po očku kontrolovat konstrukční průšvihy typu ventilačka nebo úzká údržbářská šachta, které slouží pouze nepříteli - vetřelčí umělá inteligence se údajně nebude spoléhat na tupé skripty.

 Blízká setkání v minihrách
Vzhledem ke hrubé síle a dravosti vetřelců-xenomorfů se tvůrci rozhodli pro minihry při setkáních na blízko. Půjde o tradiční nutnost mačkat správné klávesy v tu pravou chvíli, něco jako v God of War či Mercenaries 2. Jedna minihra například bude o souboji s vetřelčí královnou, druhá zase zákeřném útok vetřelce shora, “klofnutí“ mariňáka a potupném odvlečení nejbližší větrací šachtou, což celé uvidíte v pohledu z vlastních očí. V této minihře padne pěkných pár zásobníků a když se vám podaří zdárně vyklouznout, začnete vystrašený úprk nejbližší štěrbinou. Pokud však při tom budete pomalí, ucítíte škubnutí za nohu a horor ve ventilačce se za hurónského řevu a další salvy nepřesných dávek může opakovat (dost možná naposledy?). Jistá minihra se má dokonce věnovat napadení facehuggerem (druhé vývojové stadium vetřelce) a možná tak bude řešena i nějaká vodní pasáž (zřejmá motivace filmem Alien: Vzkříšení).

Obrázek zdroj: tisková zpráva Obrázek zdroj: tisková zpráva Obrázek zdroj: tisková zpráva další obrázky z této hry najdete v budoucnu v galerii

Tyto filmově pojaté sekvence mohou připomenout některé slavné momenty z předlohy a zároveň poslouží jako ukázka chování vetřelců i jejich taktiky. To by samozřejmě nešlo, kdyby celé dění překryly instrukce k ovládání miniher, které proto budou umístěny na okrajích obrazovky. Kupříkladu zelené blikání pravého rohu vám napoví, abyste hýbali ovladačem do určitého směru, zatímco indikátor v levém rohu obrazovky zase signalizuje potřebu zmáčknout levé tlačítko.

„Boje na blízko nabízí nehorázně možností, pokud chcete, aby hráč dělal přesně to, co si zamanete,“ svěřuje se jeden z vývojářů. „Vetřelci mohou mapy interaktivně využívat – není to žádná změť zběsilých kliků, dokud není vám nebo jemu konec. Může se kdykoliv přivinout zpátky do tmy na předmět, ze kterého zaútočil. Nebo vzít roha jedním z milionu kanálů a trubek, aniž by to kdokoli vůbec zaznamenal.“

 Doba pokročila
Zvětšit zdroj: tisková zpráva Aliens: Colonial Marines vyjde pod taktovkou distributora SEGA koncem letošního roku. Hra je tradičně vyvíjena pro hlavní trojku platforem (PC, PS3, X360) a hodlá nabídnout i pořádný multiplayer. Lákavě zní kooperativní mód pro čtyři živé hráče (s úkoly podobnými těm ze singleplayeru), kteří budou moci ze hry průběžně vyskakovat a být nahrazeni někým jiným.

OD GIGERA KE GEARBOXU
Zvětšit zdroj: tisková zpráva Celá vetřelčí mytologie byla nenápadně založena v roce 1979, kdy se původně béčkový horor geniální konstelací hvězd (nadějný, tehdy začínající režisér Ridley Scott + Sigourney Weaver, jenž měla původně ztvárnit jen vedlejší roli + novátorský umělec R.H. Giger) proměnil v kultovní a notoricky kopírovaný survival horor. Ten dobové diváky přibil do křesel tehdy bezkonkurenčními efekty a donutil je děsit se něčeho, co se před kamerou mihlo sotva na pár sekund. Jak už to u zajímavých nápadů bývá, žádný mistrovský kousek stříbrného plátna se nerodil lehce – ač stál prakticky u každého dalšího kousku nový režisér, některé problémy (nedostatek financí, vyhozený režisér a v neposlední řadě neforemný bohém Giger) se staly koloritem. O zoufale nekvalitních pokračováních s prkennými herci zcela mimo původní mytologii nemluvě. Ale to už je poněkud jiná kapitola...

Zdroje: Game Informer

Související články: Novinky, Aliens vs Predator 2 recenze&dojmy, AvSP 2: Primal Hunt recenze

 
Ještěr

autor je administrátorem fanstránky Vault šílené brahminy



 
 

Nejnovější články