Už na obálce zjistíte, že plnou hrou, přiloženou k Levelu 233, je vynikající 3D akce Red Orchestra 2: Heroes of Stalingrad, o které svého času Tomáš Jung napsal v recenzi na Games.cz, že jde o „milník v historii multiplayerových stříleček“. Hra se od svého vydání dočkala opravení většiny bugů a dnes ji můžeme s klidným srdcem doporučit každému, kdo hledá ve hrách skvěle vyváženou dávku realismu a zábavy.
Hlavní motiv obálky ale obstarala úplně jiná hra – příchod Saints Row IV naznačuje, že po dvou klidných měsících se herní scéna opět probudila a vydavatelé na nás začínají chrlit první hity pro nadcházející vánoční sezónu. Vedle recenze čtvrtého dílu šíleného Saints Row, kterou doplňuje i téma Michala Němce, tak nový LEVEL vynáší verdikty nad hrami jako Shadowrun Returns, Divinity: Dragon Commander, Splinter Cell: Blacklist, Payday 2 nebo The Bureau: XCOM Declassified.
Nejdelším článkem v Levelu 233 je ale velké téma Aleše Smutného, které vás seznámí s bohatou a zajímavou historii fenoménu jménem Shadowrun. Na základě našich redakčních testů můžeme potvrdit, že jde o zábavné čtení i pro lidi, kteří o Shadowrunu slyší poprvé až při příležitosti vydání Shadowrun Returns, a to nejen proto, že je text doplněn naším původním rozhovorem s otcem celého světa, Jordanem Weismanem.
Tradiční hlavní rozhovor aktuálního Levelu pak tradičně obstaral Pavel Dobrovský. Tentokrát jsme zalovili v zahraničních vodách a po Deanu Hallovi a Martinu Klímovi došla řada na Konrada Tomaszkiewitze – šéfa vývoje Zaklínače 3 v polském studiu CD Projekt RED.
A do zahraničí jsme se vypravili i v dalším tématu. V něm se Alina Holušová věnuje budoucnosti i současnosti firmy Wargaming, která se po úspěchu World of Tanks chystá na několik dalších útoků na hráčské peněženky. To Dota 2 už mezitím udeřila plnou silou a Aleš Smutný s ní během posledního měsíce strávil mnoho desítek hodin. Z pohledu hráče, který s Dotou začíná od prvních krůčku, vás seznámí nejen s herními zážitky, ale i se zkušenostmi s komunitou a vůbec s celým světem kolem téhle populární hry.
Vedle tradičních komentářů od Dana Vávry, Michala Rybky, Honzy Herodese a Lukáše Macury se v Levelu 233 samozřejmě nalézá i tradiční rubrika Dílna, kterou jste si, soudě podle většiny ohlasů, za první tři měsíce značně oblíbili. Martin Bach vás v ní seznámí se zajímavým přístupem pražského studia Grip Games k vývoji her v článku s příznačným názvem „S nohama na zemi“. Michal Rybka vás pak upozorní na několik výukových her, pomocí kterých můžete zkouše proniknout do základů programování. A konečně, nechybí ani sloupek Radka Friedricha a profil mladého začínajícího studia, ve kterém Honza Horčík vyzpovídal tento měsíc firmu Arcen Games.
Na pomezí retro a hardwarové rubriky se rozprostírá článek Michala Rybka o podivných neúspěšných počítačích a v samotném retru si pak náš redakční „retronaut“ Pavel Dobrovský zahraje společně s vámi Battle Chess a podívá se na příběh vývoje hry, bez které bychom dnes zřejmě neměli sérii Halo. S hrami, které ovlivnily jeho osobní vývoj, vás seznámí autor Dishonored Harvey Smith a Tomáš Šulc vás o pár stránek dál provede výběrem grafické karty pro váš počítač.
Podrobný obsah Levelu 233 najdete na stránkách level.cz, kde zároveň najdete všechny potřebné informace o předplatném, o autorech a redakci Levelu, ale rovněž si zde můžete aktivovat plnou hru, jak se dozvíte na straně 11. Se svými postřehy na konto Levelu nás zastihnete na emailu redakce@level.cz nebo na Facebook stránce Levelu.
Snad se vám LEVEL 233 bude líbit, těšíme se na vaše reakce a připomínky.