LEVEL slaví 20 let a číslo 249 vychází s 20 sběratelskými obálkami
zdroj: tisková zpráva

LEVEL slaví 20 let a číslo 249 vychází s 20 sběratelskými obálkami

23. 1. 2015 20:30 | Komerční sdělení / PR | autor: Inzerce |

Skoro na den přesně před dvaceti lety vyšlo první číslo Levelu. Časopis si od té doby prošel celou řadou změn, zaznamenal velké úspěchy, ale také pády, přičemž z toho posledního se začátkem roku 2013 málem nevzpamatoval. Nakonec to ale všechno přežil a tím nejlepším důkazem je číslo 249, kterým 20. narozeniny Levelu slavíme. Na stánky a do elektronických distribucí se dostává právě v těchto dnech a symbolizuje jej hlavně dvacet sběratelských obálek - každá za jeden rok, co LEVEL vychází. Co ale v novém Levelu najdete dál?

Generace LEVEL

Dvacet různých obálek s dvaceti různými hrami, které pro LEVEL nakreslila Jana Kiliánová, si můžete pečlivěji prohlédnout na speciálním webu, který jsme pro vás u příležitosti 20 let Levelu připravili. Vedle obálek na něm najdete i pár starých čísel zdarma, jednu zdravici z večírku, který jsme nedávno pořádali a navíc ještě pár dalších pikantností.

01 zdroj: tisková zpráva

Uvnitř 249. Levelu najdete velké téma, k jehož tvorbě jsme sehnali co nejvíce lidí, kteří se v průběhu posledních dvaceti let na tvorbě Levelu podíleli. Právě z jejich výroků jsme sestavili povídání, které postupně probere všechna důležitá témata týkající se samotné podstaty Levelu, jeho tvorby a vývoje v čase. Dozvíte se tak spoustu historek z minulosti časopisu a zjistíte názory redaktorů, grafiků a vydavatelů na zavedení a zrušení plných her, na nejpovedenější obálky nebo na nejoblíbenější redakční hry.

Jak už bylo naznačeno výše, všechny obálky tohoto Levelu drží svůj styl a postavy na nich jsou vyvedeny pixel artem. Nejde však o povrchní frajeřinu, ale o záležitost, která souvisí i se samotným obsahem Levelu 249. V něm totiž najdete i téma o pixel artu jako takovém a o příčinách jeho rozmachu v současných nezávislých hrách.

06 zdroj: tisková zpráva

Vojna není kojná

Hlavní rozhovor každého čísla Levelu se snažíme vždy věnovat zajímavé osobnosti, která má co říct. Tentokrát jsme ale narazili rovnou na tři. Vývojáři z polského týmu 11bit Studios, kteří nedávno ohromili herní svět svou originální válečnou hrou This War of Mine, v povídání s Pavlem Dobrovským dokázali, že jejich pohled na herní svět je opravdu unikátní. O tom, jaké je to dělat vážnou hru o válce, jak probíhá herní vývoj v Polsku když zrovna nejste v týmu co dělá Zaklínače, a o hledání nápadů na nové projekty se rozpovídali Pawel Miechowski, Przemyslaw Marszal a Karol Zajaczkowski.

03 zdroj: tisková zpráva

Úspěch na několik způsobů

Karetní hry Hearthstone od Blizzardu si musel během posledního roku všimnout každý, včetně lidí, kteří podobný typ her zrovna nevyhledávají. Z Hearthstone se stal fenomén, který okupuje nejen herní média, diskusní fóra a Youtube, ale i progamingové turnaje. Jak se Blizzardu povedlo dosáhnout takového úspěchu během krátké doby? Nad tím se ve svém článku zamýšlí Dan Kremser a Aleš Smutný k tomu v tomto čísle přidává i recenzi datadisku Goblins vs Gnomes.

02 zdroj: tisková zpráva

Podobného (ale o poznání méně nápadného) úspěchu jako Hearthstone dosahují v herním světě webové free to play hry. Velká herní média se jim prakticky nevěnují a hráči hardcore her je zpravidla ignorují, ve světě webových her se ale točí obrovské peníze. S jejich historií a současností vás ve svém článku seznámí Gábina Šuterová.

04 zdroj: tisková zpráva

Umění se nebojíme

Debata o umění ve hrách nám připadá už dlouho zbytečná, ale občas se zkrátka neubráníme a musíme uznat, že některé hry jsou „opravdu umění”. Často je zatím unikátní vizuální styl, kterého vývojáři nedosáhnout renderováním a modelováním, ale jiným zajímavým způsobem. Právě o takových hrách a jejich vývojářích pojednává článek Honzy Horčíka, ve kterém se na příkladu her jako Neverhood, Prince of Persia nebo nejnovější Lumino City dozvíte, jak je také možné dělat hry.

08 zdroj: tisková zpráva

Nakouknutí do minulosti i budoucnosti

Závěr časopisu patří jako vždy dvěma velkým rubrikám - retru a techu. Stránky věnované retru vás tento měsíc mimo jiné seznámí s portfoliem nedávno zemřelého otce videoher Ralpha H. Baera nebo s tím, jak se dělala CDčková adventura The 7th Guest. V hardwarové sekci se pak Michal Rybka věnuje budoucnosti rozlišení 4K a Jirka Vašina vás seznámí s očekávanými novinkami pro rok 2015.

10 zdroj: tisková zpráva

LEVEL vychází i v elektronické verzi!

LEVEL je vedle papírové podoby k dispozici i v elektronické verzi. Všechny podstatné informace o tom, jak elektronický Level získat, najdete v tomto článku. Prostřednictvím aplikací Publero a Floowie si také e-verzi Levelu můžete přečíst na webu nebo na zařízeních s iOS či Androidem. Stačí k tomu mít jen JEDEN účet, a tím pádem i JEDEN zakoupený časopis.

Podrobný obsah Levelu 249 si prostudujte na stránkách level.cz, kde zároveň najdete všechny potřebné informace o předplatném, o autorech a obecně redakci Levelu. Se svými postřehy na konto Levelu nás zastihnete na emailu redakce@level.cz nebo na Facebook stránce Levelu.

Snad se vám LEVEL 249 bude líbit. My už se každopádně těšíme na vaše reakce, postřehy a připomínky.

Nejnovější články