Generace LEVEL
Dvacet různých obálek s dvaceti různými hrami, které pro LEVEL nakreslila Jana Kiliánová, si můžete pečlivěji prohlédnout na speciálním webu, který jsme pro vás u příležitosti 20 let Levelu připravili. Vedle obálek na něm najdete i pár starých čísel zdarma, jednu zdravici z večírku, který jsme nedávno pořádali a navíc ještě pár dalších pikantností.
Uvnitř 249. Levelu najdete velké téma, k jehož tvorbě jsme sehnali co nejvíce lidí, kteří se v průběhu posledních dvaceti let na tvorbě Levelu podíleli. Právě z jejich výroků jsme sestavili povídání, které postupně probere všechna důležitá témata týkající se samotné podstaty Levelu, jeho tvorby a vývoje v čase. Dozvíte se tak spoustu historek z minulosti časopisu a zjistíte názory redaktorů, grafiků a vydavatelů na zavedení a zrušení plných her, na nejpovedenější obálky nebo na nejoblíbenější redakční hry.
Jak už bylo naznačeno výše, všechny obálky tohoto Levelu drží svůj styl a postavy na nich jsou vyvedeny pixel artem. Nejde však o povrchní frajeřinu, ale o záležitost, která souvisí i se samotným obsahem Levelu 249. V něm totiž najdete i téma o pixel artu jako takovém a o příčinách jeho rozmachu v současných nezávislých hrách.
Vojna není kojná
Hlavní rozhovor každého čísla Levelu se snažíme vždy věnovat zajímavé osobnosti, která má co říct. Tentokrát jsme ale narazili rovnou na tři. Vývojáři z polského týmu 11bit Studios, kteří nedávno ohromili herní svět svou originální válečnou hrou This War of Mine, v povídání s Pavlem Dobrovským dokázali, že jejich pohled na herní svět je opravdu unikátní. O tom, jaké je to dělat vážnou hru o válce, jak probíhá herní vývoj v Polsku když zrovna nejste v týmu co dělá Zaklínače, a o hledání nápadů na nové projekty se rozpovídali Pawel Miechowski, Przemyslaw Marszal a Karol Zajaczkowski.
Úspěch na několik způsobů
Karetní hry Hearthstone od Blizzardu si musel během posledního roku všimnout každý, včetně lidí, kteří podobný typ her zrovna nevyhledávají. Z Hearthstone se stal fenomén, který okupuje nejen herní média, diskusní fóra a Youtube, ale i progamingové turnaje. Jak se Blizzardu povedlo dosáhnout takového úspěchu během krátké doby? Nad tím se ve svém článku zamýšlí Dan Kremser a Aleš Smutný k tomu v tomto čísle přidává i recenzi datadisku Goblins vs Gnomes.
Podobného (ale o poznání méně nápadného) úspěchu jako Hearthstone dosahují v herním světě webové free to play hry. Velká herní média se jim prakticky nevěnují a hráči hardcore her je zpravidla ignorují, ve světě webových her se ale točí obrovské peníze. S jejich historií a současností vás ve svém článku seznámí Gábina Šuterová.
Umění se nebojíme
Debata o umění ve hrách nám připadá už dlouho zbytečná, ale občas se zkrátka neubráníme a musíme uznat, že některé hry jsou „opravdu umění”. Často je zatím unikátní vizuální styl, kterého vývojáři nedosáhnout renderováním a modelováním, ale jiným zajímavým způsobem. Právě o takových hrách a jejich vývojářích pojednává článek Honzy Horčíka, ve kterém se na příkladu her jako Neverhood, Prince of Persia nebo nejnovější Lumino City dozvíte, jak je také možné dělat hry.
Nakouknutí do minulosti i budoucnosti
Závěr časopisu patří jako vždy dvěma velkým rubrikám - retru a techu. Stránky věnované retru vás tento měsíc mimo jiné seznámí s portfoliem nedávno zemřelého otce videoher Ralpha H. Baera nebo s tím, jak se dělala CDčková adventura The 7th Guest. V hardwarové sekci se pak Michal Rybka věnuje budoucnosti rozlišení 4K a Jirka Vašina vás seznámí s očekávanými novinkami pro rok 2015.
LEVEL vychází i v elektronické verzi!
LEVEL je vedle papírové podoby k dispozici i v elektronické verzi. Všechny podstatné informace o tom, jak elektronický Level získat, najdete v tomto článku. Prostřednictvím aplikací Publero a Floowie si také e-verzi Levelu můžete přečíst na webu nebo na zařízeních s iOS či Androidem. Stačí k tomu mít jen JEDEN účet, a tím pádem i JEDEN zakoupený časopis.
Podrobný obsah Levelu 249 si prostudujte na stránkách level.cz, kde zároveň najdete všechny potřebné informace o předplatném, o autorech a obecně redakci Levelu. Se svými postřehy na konto Levelu nás zastihnete na emailu redakce@level.cz nebo na Facebook stránce Levelu.
Snad se vám LEVEL 249 bude líbit. My už se každopádně těšíme na vaše reakce, postřehy a připomínky.