Mirror's Edge 2 je dle EA open world akční adventura
zdroj: tisková zpráva

Mirror's Edge 2 je dle EA open world akční adventura

13. 6. 2013 0:26 | Novinky | autor: Petr Poláček |

Adam se v redakci málem radostí postavil na hlavu, když během E3 tiskovky Electronic Arts proběhl trailer na Mirror’s Edge 2. Už sice nevím, jaká byla jeho reakce, když EA prozradila, že hra je teprve v počátcích svého vývoje pro PC, PS3 a Xbox One. Dokážu si však představit, že byl, stejně jako my všichni, omámený & zmatený, když z EA dodatečně vylezlo, že Mirror’s Edge 2 vlastně není Mirror’s Edge 2, tedy regulérní pokračování, nýbrž jakýsi reboot značky. Dnes se rebootuje, restartuje a remakuje leccos, je to zaklínadlo digitálního věku, ale aby se rebootovala značka, která ani nedostala šanci roztáhnout křídla, to jsem ještě nezažil. Ale nevadí, to bylo jen na okraj.

V prvé řadě jsem chtěl tlumočit slova šéfa EA Labels Franka Gibeaua, který během E3 2013 konferenčního hovoru charakterizoval Mirror’s Edge (2) jako „open world akční adventuru“. A díky bohu za to, konečně nějaká konkrétní informace. Oproti původní hře je to navíc dost podstatná změna. Faith sice tehdá obhlížela bělostně vystajlované město pěkně z výšky, což byl pohled, který vyloženě lákal k volnému parkourování. Jenže to nešlo, protože hra potetovanou doručovatelku depeší hnala nemilosrdně koridorem. I když zábavně.

Hlášku, charakterizující Mirror’s Edge 2 jako akční adventuru v otevřeném prostředí si můžete vyposlechnout sami, když si přes registraci poslechnete záznam konferenčního hovoru. O dalším osudu Faith hovoří Frank Gibeau v čase 13:45. Jestli máte hodinku času, angličtinou slušně vládnete a nemáte alergii na telefonický šum, tak si hovor poslechněte celý. Získáte výbornou představu, jakou strategii EA aktuálně uplatňuje, jak si dělí trh podle regionů a hráčských návyků obyvatel v nich, jak za poslední rok rapidně roste digitální byznys, kolik EA připravuje neoznámených značek (pět nebo šest), a konečně jak si EA představuje typického dedikovaného hráče. Pokud nechcete poslouchat, stáhněte si PDF s prezentací, tam jsou navíc i grafy, obrázky a další dobré věci.

Na konto Mirror’s Edge 2 se navíc pro CVG rozpovídal Patrick Söderlund, bohužel ne nijak konkrétně. Kolegům z britského magazínu však prozradil, že MR2 bude first-person a hlavně o běhání. Prý bude nový díl více akční adventura, než byl díl první, kterému však zůstane nová hra do značné míry věrná. No, nebude zkrátka zahýbat a plodit bastardy s něčím jako jsou čistokrevné střílečky, tak to chápu já.

V průběhu let prý existovalo a bylo zvažováno několik konceptů pro novou Mirror’s Edge hru, ale nakonec padla volba na takový, který nebyl na současné generaci konzolí realizovatelný. Söderlund opravdu tvrdí, že Mirror’s Edge 2 v zamýšlené podobě utáhnou jedině next-gen konzole a PC. Prý se mu ta myšlenka líbí. Inu, proti gustu...

Söderlund se rovněž řadí do dlouhé fronty pohlavárů z EA, kteří přiznávají, že první hra byla skvělá, ale v mnoha ohledech prostě nesplnila očekávání nebo rovnou selhala (třeba hledisko komerční). Konkrétně Söderlund jmenuje příliš vysokou obtížnost a koncept založený na neustálém běhání, respektive útěku od něčeho. Lidem prý ale učarovala grafická stylizace, hlavní hrdinka Faith a koncept toho, o čem hra měla být, ale ve výsledku se na tuto metu nedostala. V Mirror’s Edge 2 se DICE pokusí zachovat, co bylo na první hře skvělé, trošku to rozvést a zároveň se vyvarovat původním chybám. No, jen aby se při pečlivém vyhýbání starým chybám nepodařilo nasekat nové, jak už to tak bývá…

Nejnovější články