V prvé řadě jsem chtěl tlumočit slova šéfa EA Labels Franka Gibeaua, který během E3 2013 konferenčního hovoru charakterizoval Mirror’s Edge (2) jako „open world akční adventuru“. A díky bohu za to, konečně nějaká konkrétní informace. Oproti původní hře je to navíc dost podstatná změna. Faith sice tehdá obhlížela bělostně vystajlované město pěkně z výšky, což byl pohled, který vyloženě lákal k volnému parkourování. Jenže to nešlo, protože hra potetovanou doručovatelku depeší hnala nemilosrdně koridorem. I když zábavně.
Hlášku, charakterizující Mirror’s Edge 2 jako akční adventuru v otevřeném prostředí si můžete vyposlechnout sami, když si přes registraci poslechnete záznam konferenčního hovoru. O dalším osudu Faith hovoří Frank Gibeau v čase 13:45. Jestli máte hodinku času, angličtinou slušně vládnete a nemáte alergii na telefonický šum, tak si hovor poslechněte celý. Získáte výbornou představu, jakou strategii EA aktuálně uplatňuje, jak si dělí trh podle regionů a hráčských návyků obyvatel v nich, jak za poslední rok rapidně roste digitální byznys, kolik EA připravuje neoznámených značek (pět nebo šest), a konečně jak si EA představuje typického dedikovaného hráče. Pokud nechcete poslouchat, stáhněte si PDF s prezentací, tam jsou navíc i grafy, obrázky a další dobré věci.
Na konto Mirror’s Edge 2 se navíc pro CVG rozpovídal Patrick Söderlund, bohužel ne nijak konkrétně. Kolegům z britského magazínu však prozradil, že MR2 bude first-person a hlavně o běhání. Prý bude nový díl více akční adventura, než byl díl první, kterému však zůstane nová hra do značné míry věrná. No, nebude zkrátka zahýbat a plodit bastardy s něčím jako jsou čistokrevné střílečky, tak to chápu já.
V průběhu let prý existovalo a bylo zvažováno několik konceptů pro novou Mirror’s Edge hru, ale nakonec padla volba na takový, který nebyl na současné generaci konzolí realizovatelný. Söderlund opravdu tvrdí, že Mirror’s Edge 2 v zamýšlené podobě utáhnou jedině next-gen konzole a PC. Prý se mu ta myšlenka líbí. Inu, proti gustu...
Söderlund se rovněž řadí do dlouhé fronty pohlavárů z EA, kteří přiznávají, že první hra byla skvělá, ale v mnoha ohledech prostě nesplnila očekávání nebo rovnou selhala (třeba hledisko komerční). Konkrétně Söderlund jmenuje příliš vysokou obtížnost a koncept založený na neustálém běhání, respektive útěku od něčeho. Lidem prý ale učarovala grafická stylizace, hlavní hrdinka Faith a koncept toho, o čem hra měla být, ale ve výsledku se na tuto metu nedostala. V Mirror’s Edge 2 se DICE pokusí zachovat, co bylo na první hře skvělé, trošku to rozvést a zároveň se vyvarovat původním chybám. No, jen aby se při pečlivém vyhýbání starým chybám nepodařilo nasekat nové, jak už to tak bývá…