Jednoznačně na svém blogu deklaruje: „GSC je zavřeno, je to potvrzené. Tým je prakticky kompletně rozpuštěn, zůstává jen pár lidí. Stalker 2 je zrušen.“. A je to. Zdá se, že to máme černé na bílém a i když to není oficiální prohlášení společnosti (to prý přijde v pondělí, nicméně někteří zaměstnanci už shání práci), jde o informace získané jak zevnitř tak zvenčí firmy. Podle Galenkina je důvodem zkázy studia fakt, že hra byla vyvíjena jen PC, protože nedošlo k dohodě s vydavateli na konzole a firma neměla prostředky na vydání svépomocí.
Přesné důvody ale zřejmě nejsou. Galenkin uvádí, že část viní z krachu přílišné požadavky GSC na potenciální vydavatele, část zase právě vydavatele na západě, kteří prý snad neviděli postapokalyptické reálie východní Evropy jako tolik atraktivní. Každopádně v ekonomické projekci by se hra prodávala jen ve východní Evropě a na PC, což se rovnalo při nákladech ekonomické sebevraždě. Část zdrojů tvrdí, že Grigorovič nebyl spokojený s kvalitou hry, další část zase, že doznala velkých vylepšení proti prvnímu dílu. Teorii o snaze vlády převzít firmu ale všichni jednohlasně vylučují. Budoucnost hry je tedy zcela neznámá, studio je mrtvé. Původní, včerejší zprávu najdete uvnitř článku.
Původní zpráva - To by byla pořádná rána. Jenže vše vypadá až příliš reálně. Už nějakou dobou se nesou éterem neblahé tamtamy ohledně existence studia GSC Game World, tedy spíše kolem jeho brzké neexistence. Dnes ovšem přinesl server Ukranews zprávu o tom, že studio ukončuje svou činnost a práce na S.T.A.L.K.E.R. 2 tedy ustávají. Mezi spekulovanými důvody bylo jak potenciální vyčerpání financí, tak i teoretický pokus z „vyšších kruhů“ o zisk majoritního vlivu ve studiu.
Serger Grigorovič, šéf studia pravděpodobně sdělil tento fakt zaměstnancům, přičemž 40-50 lidí přijde o práci, s výplatami zaručenými do února. Původně vyšlo dopoledne popření zavření studia na oficiálním Twitteru. Jenže to bylo brzy na to smazáno a nyní jej nahradila strohá zpráva z Twitteru: „Žádné PR. GSC zavírá“. Což vypadá jako všeříkající hřebík do rakve nadějí. Nic nebylo oficiálně oznámeno, nicméně momentální náznaky nevypadají vůbec dobře.
Nicméně ještě neházejme flintu do anomálie. Dokud nebude černé na bílém a hlína na virtuální rakvi studia, pořád může jít jen o sérii komunikačních šumů. Nicméně, pokud nebude, zbývá otázka, co se případně stane se samotnou hrou. Studio se teoreticky může oklepat a získat nové prostředky, stejně tak teoreticky vývoj může převzít další studio...a nebo může nad postapokalyptitckým světem zhasnout zapadnout zámek a my o hře už neuslyšíme. Nyní ovšem spíše počkejme na nějaké oficiální informace. Bohužel, první reakce ze studia směrem k RPS zní "Promiňte, teď žádné komentáře", což nevypadá dobře.
9. 12. 2011 18:16 | Novinky | autor: Aleš Smutný |
Update článku (10.12., 15:20) - Sergej Galenkin nyní na blogu potvrdil včerejší neblahou zprávu.