„Už když jsme vyvíjeli konzolové hry, naprosto jasně jsme věděli, že budoucnost leží v online a free-to-play. Momentálně jsme tedy v přechodné fázi naší společnosti, kdy přecházíme od krabicových her ke kompletně free-to-play modelu“.
Výše řečené je zjevně podloženo faktem, že jejich free-to-play střílečka Warface si v Rusku vede náramně dobře a zřejmě i výstup z čínské bety je pozitivní. Yerli ale jasně říká, že to neznamená ústupek od kvality her. „Ve Warface je evidentní, že náš přístup je zajištění nejlepší kvality, což zahrnuje rozpočet mezi deseti až třiceti miliony dolarů, ovšem se vstupní cenou pro hráče na nule. Myslím, že tohle je nový druh her, které změní prostředí herního průmyslu a budou mít model nejvíce vyhovující uživateli“.
Crytek se tak chce odlišit od současného modelu tradičních her s množstvím doplňků jako jsou DLC a ne bo teď módní prémiové služby. „Pokud se podíváte na hry na trhu, s jejich DLC, prémiovými službami, to je doslova dojení zákazníků k smrti“.
Nicméně Yerli v tomto případě zapomíná na fakt, že free-to-play model také není pro zákazníka zdarma a také má prémiový obsah, byť ve velmi rozličných formách. Kdyby neměl, nebude profitovat. U Cryteku asi nehrozí, že by sklouzl k modelu „pay-to-win“, který nakonec hráče odrazuje, ale je trochu pokrytecké tvářit se, že právě zvolený model není založen na investicích hráčů.
8. 6. 2012 13:20 | Novinky | autor: Aleš Smutný |
Bum, celkem velké překvapení, ne? Nicméně, je to tak, Cervat Yerli naplno prohlásil, že Crytek splní stávající smlouvy a dodá očekávané „krabicové“ hry, ale pak už se vrhne jen na online distribuci a free-to-play model, který spojí se svou sociální platformou GFACE.