Mirrors Edge - vlastní benchmarky a vliv nastavení
zdroj: tisková zpráva

Mirrors Edge - vlastní benchmarky a vliv nastavení

19. 1. 2009 12:12 | Hardware | autor: Redakce Games.cz |

Pokud hrajete na nejvyšší detaily bez fyziky, hra jede jako po másle, problém pro Radeony nastává, pokud zapnete PhysX.

Před týdnem jsme tu zrecenzovali PC verzi Mirror's Edge a dnes se zaměříme na to, jak si v této akrobatické akci vedou současné grafické karty a na jaké nastavení se musíte připravit. Hra je postavena na zaběhlém Unreal Enginu 3, což znamená, že by s ní teoreticky neměl mít problém žádný počítač současnosti. Kromě něj byl ale do ME implementován fyzikální engine PhysX, který přidává do hry látky, závěsy, papíry poletující ve větru a podobně. Na hratelnost to nemá přímý vliv, ale hra tak vypadá o něco lépe, např. díky vířícímu vzduchu s různými odpadky (viz ta recenze).

Pokud hrajete na nejvyšší detaily bez fyziky, hra jede jako po másle na téměř libovolné grafické kartě současnosti. O něco lépe se daří NVIDIA GeForce kartám, ale to se nejspíš částečně srovná s novými Catalyst 9.1. V rozlišení 1680×1050 px včetně 4× AA a 16× AF si hru zahrajete i na slabých kartách jako je GeForce 9600 GT či ATI Radeon HD 4670. I z průběhu grafu je vidět, že jak Radeon, tak GeForce si vedou velmi podobně.

Zvětšit zdroj: tisková zpráva

Problém pro Radeony logicky nastává, pokud zapnete fyziku. U GeForce se část unifikovaných shaderů vyhradí pro počítaní fyziky, takže výkon klesne cirka o třetinu, ale Radeony akceleraci fyziky neumí. Místo hardwarové akcelerace (přes GPU) proto nastupuje softwarová (přes procesor), kde testovaný osazený Core 2 Quad Q8200 přetaktovaný na 2,9 GHz naprosto nestíhá, a s žádným Radeonem se nedostanete nad průměrných 30 fps. Dobře je to vidět z grafu průběhu. Dokud není třeba fyziky, Mirror's Edge jede na Radeonu krásně plynule, ale v náročných scénách padá až na 4 fps a o dobré hratelnosti vůbec nemůže být řeč.

Zvětšit zdroj: tisková zpráva

Pro majitele Radeonů jsou proto jen dvě možná řešení a to buď fyziku úplně vypnout, nebo eventuálně, i kvůli dalším chystaným hrám s PhysX (Cryostasis, Bionic Commando...) koupit starý (dnes už levný) akcelerátor Ageia PhysX, se kterým fyzika samozřejmě funguje bezproblémově. Ta dříve spekulovaná varianta Radeon grafika + GeForce fyzika totiž stále nefunguje a nikdy ani fungovat nebude, současné Windows Vista to neumí. Fungovat to bude až ve Windows Seven, které vyjdou zřejmě na podzim.

Zvětšit zdroj: tisková zpráva nastavení textur na vysokou úroveň (po najetí myší na nízkou)

Co se týče vlivu nastavení detailů na výkon, je u Mirror's Edge jasný vliv portu z konzole. Nastavení jsou jen dvě a to textury a částicové efekty. Texury mění jen detaily, jako jsou například nápisy na vrtulníku. Podobně částicové efekty zmírní HDR ve hře a rozmazání při rychlém pohybu. Sečteno a podtrženo je vliv těchto dvou nastavení dost malý a jejich snížení z nejvyššího na nejnižší vám dohromady přidá jen okolo 20% fps navíc.

Zvětšit zdroj: tisková zpráva nastavení efektů na vysokou úroveň (po najetí myší na nízkou)

Jestliže chcete vše sami vyzkoušet, nezapomeňte na hru aplikovat patch 1.01 (18 MB). Bez něj totiž fyzika nemusí všem správně fungovat a hra padá, EA nechali ve hře nějaký bug. Vestavěné timedemo pak zobrazíte spuštěním hry s parametrem "-FlybyFlight". Podrobný rozbor tohoto aspektu hry čtěte na českém webu PCTuning a více o Mirrors Edge v našem dřívějším zpravodajství:

Obrázky z české PC verze Mirrors Edge  [11.1.2009 10:10 - jd]
Hardwarové nároky Mirrors Edge PC  [10.12.2008 18:18 - levis]
Srovnávací video z Mirrors Edge PC - s a bez PhysX  [9.12.2008 11:11 - jd]
zdroj: vlastní, PCTuning.cz

tomas_sulc

Nejnovější články