BioShock je velmi zajímavá hra, mnohé určitě nadchne (viz exkluzivní recenze). Pokud ale zapnete v PC verzi maximální detaily, je to hra hardwarově náročná a je docela složité užít si ji na plné detaily na nějakém běžném počítači. Je to kvůli Unreal 3 enginu, na kterém je postavená, je to kvůli hromadě shader efektů (voda, světlo, stíny, blesky, oheň a tak dále) a je to kvůli komplexnosti a detailnosti herních prostor. V tomto ohledu dobře zapracovala NVIDIA, která pro Bioshock hned vydala speciální ovladače, které najdete na nZone a které stojí zato nainstalovat. O ATI se to samé říci nedá, jim se hra pod DirectX 10 slušně rozpadala (chybějící textury, světla, voda), ale alespoň v úterý dali dohromady hotfix, který řeší základní věci a který by měl zaručit slušnou plynulost.
První test, který je na webu k dispozici, se nachází na AMD Zone a věnuje se jenom kartám NVIDIE (všimněte si toho paradoxu). Jde o GeForce 8800GTX, GeForce 8800GTS 640 MB, GeForce 8800GTS 320 MB, GeForce 8600GTS a konečně ryze mainstreamovou GeForce 8600GT. Než mrknete na graf, jedna důležitá informace návdavkem. Bioshock umí využít dvoujádrových procesorů. Proto byl test proveden na sestavě s 2 GB operační paměti a s dost výkonným high-endovým dvoujádrovým procesorem AMD Athlon 64 X2 přetaktovaným na 3,4 GHz. Vše běželo na Windows Vista 32-bit a použity byly i zmiňované beta ovladače ForceWare 163.44, vydané přímo pro Bioshock. Všechna nastavení ve hře byla na maximum (pokud ale nastavíte horší detaily, hra jde v pohodě hrát i na GeForce 6) a použité rozhraní bylo DirectX 10:

Jak můžete vidět, bez ohledu na rychlý procesor, na běžné GeForce 8600 GT (přetaktované) ani na běžné GeForce 8600 GTS (nepřetaktované) se v rozlišení 1280x1024 bodů výkon v demu nevyšplhal na kýžených 25-30 fps. Přetaktovaná 8600 GTS by to asi zvládla, ale i tak je výsledek poměrně vypovídající. Prostě na maximální detaily v Bioshocku můžete s mainstreamovou grafickou kartou v klidu zapomenout. S takovou GeForce 8800 GTS už je to jiná káva, ale hře je úplně jedno, jestli máte 320 nebo 640 MB videopaměti. Teprve když se zvedne rozlišení na 1600x1200, začne být rozdíl ve velikosti VRAM znát i na výsledcích. Hra jinak nemá žádnou podporu pro antialiasing, takže nemůžeme říct, jak by se na výkonu projevilo jeho zapnutí. Druhý test je z DigitalReport. Ten pro změnu proběhl na přetaktovaném Xeonu 3060 Core 2 Duo E6600 přetaktovaném na 3,6 GHz.

Tento benchmark již zahrnuje i Radeon HD 2900XT s 512 MB VRAM a takty 742/1856 MHz. S grafu je patrný náskok NVIDIE a to jak pod DirectX 9, tak DirectX 10. Trochu je to ale srovnání zavádějící, protože testovaný Radeon HD 2900XT dnes stojí odhadem asi ~9600 Kč a GeForce 8800 GTX asi ~11400,- Kč. Testované rozlišení bylo 1680x1050 (nestandardní) a obě karty zvládaly nad 30 fps, i na DirectX 10. Co se týká kvality obrazu, srovnání DX9 vs. DX10 ukazuje, že v DX10 verzi je kvalitnější ztvárnění oblak prachu/kouře a mírně lepší je také voda. Jenom minimální rozdíly jsou pak k vidění při video-porovnání Xbox 360 vs. PC verze.