Activision zkoušel na šéfy Infinity Ward špiónské praktiky
zdroj: tisková zpráva

Activision zkoušel na šéfy Infinity Ward špiónské praktiky

17. 5. 2012 14:35 | Byznys | autor: Aleš Smutný |

Jak se blíží soudní stání v případu Activison vs duo West – Zampella, začíná se objevovat všemožná špína. Takže se připravte na článek, který shrne, co se teď kolem kauzy děje. Jen si dejte pozor, začínáme s materiálem, který vykazuje opravdu velkou koncentraci korporátního bahna. Jmenuje se Project Icebreaker.


O tom, že se Activision rozkmotřila s vedoucím duem Infinity Ward, se už napsaly stohy textu, který není třeba přehazovat. Nicméně je jasné, že nesoulad mezi vydavatelem a vývojáři trval už nějakou dobu a výsledkem toho je právě Project Icebreaker. Ano, zní to jako z nějaké knihy o Jasonu Bournovi, ale holt, někomu přišlo cool pojmenovat takhle akci, která byla spuštěna ještě před vydáním Modern Warfare 2, čili před finálním rozhádáním obou stran. A upřímně, ono to trochu jako špionážní akce působí. 

Project Icebreaker uvedla Activision do pohybu jako reakci na názorové rozdělení velké společnosti a vývojáře jedné z jejich klíčových značek. A ačkoliv měl občas sloužit i k vylepšení vzájemných vztahů, jeho primárním účelem bylo vytvoření páky na Westa se Zampellou. S materiálem přišel podle všeho Thomas Fenady, bývalý šéf IT oddělení Activision, jehož se opakovaně snaží právní zástupci této firmy odstavit od jakékoliv účasti na soudním procesu. Fenady totiž nyní pracuje u Warner Bros a hlavně má u sebe celkem kompromitující materiál. V roce 2009, v rámci projektu Icebreaker jej totiž oslovil šéf legislativní sekce George Rose (prý na popud Bobbyho Koticka), aby „vykopal na Vince s Jasonem nějakou špínu, protože se jich chceme zbavit“.

Fenady byl instruován, aby se dostal dvojici do pracovního mailu, hlasové schránky a počítačů a samozřejmě jej u toho nikdo nepřistihl. Cílem bylo dostat nějaký materiál, s jehož pomocí by se Activision mohla potížistů po vydání Modern Warfare 2 zbavit. Nicméně, Fenady měl se splněním tohoto úkolu problémy technického rázu. Dokonce se obrátil na Microsoft, aby mu odborníci pomohli prolomit hesla, ale ti jej odmítli s tím, že bez soudního příkazu nic takového dělat nebudou. Stejně tak Fenady narazil u dalších odborníků, kteří odmítali podstoupit riziko spojené s právními problémy, které by vyplývaly z takového jednání.

Dokonce se v rámci projektu Icebreaker došlo do stádia, že plánovači chtěli spustit falešný požární poplach, během něhož by se vybraní kancelářští špioni dostali k diskům Infinity Ward, udělali si jejich kopie a následně je v klidu prolomili. Nakonec ale na tuto, velmi dobrodružnou, akci nedošlo. Projekt Icebreaker byl neúspěšný, protože se nepodařilo proniknout do daných datových úložišť.

Pokud se ptáte, kde se tato informace vzala, jde samozřejmě o PR akci právních zástupců Westa se Zampellou, kteří se snaží odhalit, jak moc složitá tahle situace je. Nyní se budou snažit dostat Fenadyho k soudu a Activision od soudu, protože relevantní pro jeho výsledek jsou dokumenty předložené tam. Vy si je ale můžete zatím prohlédnout třeba na těchto stránkách.

Co se týče komplikovaného případu jako celku, tak spor Activision s Electronic Arts byl ukončen mimosoudní dohodou. Kdo ustoupil a proč ustoupil, to nevíme, vše je vyjádřeno lakonickou větou „Activision a EA se dohodly a rozhodly se nechat tuto věc plavat“. Což se samozřejmě netýká zmíněného dua West-Zampella. Ti zatím jenom leží v soudních přích a jejich nové studio, Respawn Entertainment, se moc neprojevuje. Navíc dnes potvrdili, že na E3 nic nového ukazovat nebudou.

Tak schválně, kdo vytáhne dalšího kostlivce ze skříně? A čí ta skříň bude?

Nejnovější články