Vše, co víme o Skull & Bones
zdroj: Ubisoft

Vše, co víme o Skull & Bones

5. 2. 2024 18:00 | Téma | autor: Redakce Games.cz |

Náplň hry

Ve Skull & Bones budete začínat jako prostý pirát se základní lodičkou a postupně se propracujete k tomu nejlepšímu, co hra nabídne. Mezi vaše hlavní aktivity bude patřit objevování světa, plenění přístavů, hledání pokladů, lov zvířat, námořní bitvy, vylepšování lodi či rovnou pořizování nového korábu, sbírání nejrůznějších předmětů a materiálů a v neposlední řadě vrcholné útoky na pevnosti. Vaší hlavní starostí by za všech okolností mělo být zvyšování vlastní míry Infamy, tedy „hanebnosti“, aneb chcete se stát tím nejobávanějším pirátem pod sluncem. Můžete hrát sami, s ostatními hráči i proti nim.

Dějiště hry

Podíváme se do Indického oceánu táhnoucího se od Afriky po ostrovy jihovýchodní Asie, a to koncem 17. století.

Příběh

Skull & Bones nebude příběhovou hrou v tradičním slova smyslu. Sice nastíní základní příběhové pozadí a bude možné v ní objevovat příběhy některých důležitých NPC postav, ale jinak si budete příběhy sami utvářet sami tím, že se stanete piráty, jak se v tamějších budete vodách chovat a co na své cestě za slávou zažijete.

Datum vydání

Po mnohaletém čekání, četných odsunech a průtazích ve vývoji je snad už konečným datem vydání 16. únor 2024. S prémiovou edicí a v předplatném Ubisoft+ si můžete zahrát o tři dny dříve.

zdroj: Ubisoft

Platformy

Skull & Bones vyjde na platformách PC, PlayStation 5, Xbox Series X/S a na streamovací službě Amazon Luna. Vzhledem ke zdlouhavému vývoji se kdesi po cestě vytratila plánovaná podpora konzolí PlayStation 4 a Xbox One, stejně jako již ukončené streamovací služby Stadia od Googlu.

Cena a edice

Skull & Bones bude první hrou od Ubisoftu s vyšší standardní cenovkou. Zatímco na počítačích za hru zaplatíte 1 549 Kč, na konzolích to bude již 1 999 Kč. Do budoucna to má platit o všech velkých AAA hrách od Ubisoftu. Kromě standardní edice s předobjednávkovým bonusem (kosmetické doplňky) je k dispozici ještě prémiová edice za 2 319 korun (a která je součástí předplatného Ubisoft+).

Ta kromě stejného předobjednávkového bonusu nabízí přístup ke hře o 3 dny dříve, další kosmetický balíček pro zkrášlení postavy i lodi, dvě doplňkové mise, v nichž pátráte po legendární lodi a pirátovi, artbook, soundtrack a takzvaný Smuggler Pass Token, který vám v nové sezóně hry odemkne prémiový battle pass.

zdroj: Ubisoft

Mikrotransakce, endgame a obsah po vydání

Skull & Bones nebude free-to-play, ale počítá se s dodatečným obsahem na několik let po vydání, jak jsme u Ubisoftu ostatně zvyklí. Ten bude dostupný zdarma pro všechny a má mimo jiné rozšířit možnosti posádky, přidat novou přelomovou aktivitu, zvětšit svět a představit kupříkladu nové postavy.

Nebudou chybět sezóny (čtyři za rok), které hráče postaví před nové mocné piráty. Půjde o obsah pro zkušené hráče, kteří už se ideálně stali Kingpiny, tedy nejváženějšími piráty. Status Kingpina značí endgame hry a umožní vám budovat si své vlastní pirátské doupě, rozšiřovat síť výroben po celém oceánu a účastnit se těch nejnáročnějších střetů s pevnostmi, loděmi a monstry.

Zatím stále nevíme, zda bude ve hře možné utratit dodatečné peníze za kosmetické i herní doplňky, ale už prémiová edice hry prozrazuje přítomnost prémiového battle passu (takže tu bude asi i normální battle pass), ke kterému získáte přístup za speciální token.

Otevřené beta testování

Ještě než Skull & Bones po letech konečně připluje, dostane úplně každý zájemce možnost si hru vyzkoušet v rámci posledního veřejného beta testování. Otevřená beta se uskuteční od 8. února 3. hodiny ranní do 11. února do pravého poledne na všech platformách, tedy PC, PlayStation 5 a Xbox Series X/S. Hru bude možné stahovat už od 6. února od 10 hodin dopoledne.

Beta bude podporovat hraní napříč platformami i přenášení postupu mezi nimi a dobrou zprávou je, že pokud se následně rozhodnete pokračovat plnou hrou, zůstane vám postup z bety. Zároveň můžete získat i nějaké ty kosmetické odměny, pokud ve hře dostatečně uspějete a zvýšíte svou pirátskou reputaci. Tu půjde vytáhnout až na Briganda (tier 6 rank 1) a s jejím dosažením vám pomohou hlavní i vedlejší úkoly. Více zde.

Komplikovaný vývoj

Skull & Bones bylo oznámené během herního veletrhu E3 v červnu roku 2017. Avšak pracovat se na něm začalo již v roce 2013, tedy ve stejném roce, kdy vyšla legendární hra Assassin’s Creed IV: Black Flag, z jejíchž námořních soubojů vzešla myšlenka na samostatnou multiplayerovou hru. Projekt společnost svěřila do rukou singapurské pobočky Ubisoftu, zatímco Black Flag vytvořili v Montréalu. Později ale přidali ruku k dílu i vývojáři z Berlína.

Projekt si za téměř dekádu svého vývoje prošel mnoha iteracemi. Prapůvodně měl být pouhým rozšířením pro Black Flag, než se rozhodlo o jeho osamostatnění. Kdysi jsme měli hrát v oblasti Karibiku, v jednu chvíli se údajně pracovalo i se smyšlenou Hyperboreou, až se nakonec zakotvilo v Indickém oceánu.

Zásadní změny ve vizi projektu, výměna šéfa kvůli skandálu a zdlouhavý vývoj se samozřejmě podepsaly na narůstajícím rozpočtu hry, který podle zdrojů webu Kotaku už v létě 2021 dosahoval 3 miliard korun. Snad to celé k něčemu bylo a ze Skull & Bones se vyklube solidní multiplayerová hra s piráty v hlavní roli.

Multiplayer a singleplayer

Skull & Bones je primárně zamýšlená jako multiplayerová hra. Jeden svět v ní má sdílet 20 hráčů, kdy je na vás, zda budete hrát na serverech typu PvE, nebo dáte přednost PvEvP. Stejně tak si můžete vybrat, jestli se budete plavit sólo, nebo radši s jedním či dvěma kamarády v partě.

zdroj: Ubisoft

Přestože se značná část hry odehrává na moři, po kterém se plavíte na své vlastní lodi, přepadáváte jiné lodě či se chováte jako slušný obchodník, tu a tam vkročíte i na souš, a to nejen jednou za 10 let jako Davy Jones z Pirátů z Karibiku.

Na souši budete hledat poklady, vyrábět předměty, vylepšovat svou postavu a loď, socializovat se s ostatními hráči, spravovat sklad kořisti a měnit vzhled své postavy kapitána. Tvůrci již přiznali, že na souši si nebudete moct zabojovat. Soubojovým kratochvílím je plně vyhrazeno moře.

Lodě, jejich vylepšování a posádka

K dispozici bude 12 typů lodí, které si budete moct postavit po získání příslušných náčrtů. Plavidla si budete moct libovolně vyzvednout v přístavu (možná podobně jako tanky v garáži ve World of Tanks). Každá loď se má hodit na něco jiného. Obchodní lodě jsou pomalé, ale zvládnou převézt spoustu zboží, zatímco válečné lodě toho moc neuvezou, ale hravě si poradí s nepřáteli. Budou tu neohrabané i hbité lodě, malé i velké.

Svou loď, respektive jednu z mnoha rozličných lodí, budete vylepšovat jak z hlediska její bojeschopnosti a obranyschopnosti za použití nejrůznějších typů plátování, palubních děl a dalších zbraní, ale také z hlediska její nevinnější, nebojové výbavy.

zdroj: Ubisoft

Na svou loď si budete moct umístit různé kusy nábytku, které na rozdíl od ornamentů na vlajkách nemají jen kosmetickou podstatu. Slouží jako malá vylepšení, která za vás mohou automaticky doplňovat předměty či třeba lovit ryby.

Na nějaké najímání posádky si ale nechte zajít chuť. Loď si pořídíte již s kompletní posádkou, které můžete tak maximálně vyměnit oblečky. Budete ale mít možnost vyburcovat svou posádku ve vypjatých situacích a zvýšit tak svým námořníkům morálku.

Souboje a smrt

Tvůrci se rozhodli, že veškerou rivalitu přenechají moři, proto se netěšte na žádné šermířské duely odehrávající se na souši. Hlavní devízou budou námořní bitvy lodě proti lodi, v nichž zužitkujete útočné a obranné vybavení vaší lodi.

Bojovat přitom budete s jinými hráči, ale i se zástupem lodí řízených počítačem, přičemž dojde i na naloďování. Nad ním ale nebudete mít žádnou kontrolu, jelikož se o něj postará animace. Nalodění značí váš vrcholný um, jelikož jedině tak získáte z lodi veškerou kořist, kdežto když jí úplně rozstřílíte, zachráníte z vody jen něco.

Tváří v ústí vašeho děla se ale neocitnou jen mořská plavidla. K vrcholným cílům se řadí pevninské pevnosti, jejichž dobití si vyžádá tu nejlepší loď s pořádnou výbavou. Měla by tomu ale odpovídat i následná odměna.

K potopení vaší lodi a celé posádky pravděpodobně nedojde jen jednou, a přestože se jeví jako nepravděpodobné, že byste úplně přišli o svou loď, v tuto chvíli to bez oficiálního potvrzení nemůžeme vyloučit. Ubisoft akorát prozradil, že po smrti se můžete vrátit na „místo činu“ a vyzvednout si svůj majetek, pokud tak však neučiní některý z hráčů před vámi.

Frakce

Herní svět Skull & Bones je pod nadvládou různých frakcí, které se navíc neustále přetahují o území v Indickém oceánu. Pokud se po nějaké době vrátíte do jednoho z kotvišť, může být pod nadvládou jiné frakce než předtím. Frakce zatím nebyly blíže představeny.

Adaptace

Již z kraje roku 2019, tedy dávno dávno před tím, než Skull & Bones vůbec vyšlo, Ubisoft oznámil plány vytvořit na motivy hry hraný seriál. Víme o něm zatím jen to, že se bude točit okolo hlavní ženské postavy a bude situovaný do Indického oceánu v 18. století, kdy vrcholí zlatý věk pirátství. Další informace o seriálové adaptaci ale zatím nemáme, a to ani co se týče produkční společnosti, která se o něj postará, ani showrunnera či castingu. 

Hardwarové požadavky a možnosti PC verze

Skull & Bones bude podporovat 4K HDR rozlišení, nabídne možnost odemknout limit FPS, počítá se i s podporou ray tracingu, širokoúhlých monitorů i zapojení více obrazovek naráz. Nebude chybět ani možnost boostu FPS všech hlavních dodavatelů ukrývajících se za termíny DLSS, FSR a XeSS.

zdroj: Ubisoft

Vysoké nastavení, 1080p, 30 FPS

  • Procesor (Intel/AMD): i7-4790/Ryzen 5 1600
  • RAM: 8GB (Dual-Channel)
  • Grafická karta: NVIDIA GeForce GTX 1060 6GB/AMD Radeon RX 570 4GB
  • Operační systém: Windows 10 (64-bit only)
  • Volné místo: 65GB

Vysoké nastavení, 1080p, 60 FPS

  • Procesor (Intel/AMD): i7-8700K/Ryzen 5 3600
  • RAM: 16GB (Dual-Channel)
  • Grafická karta: NVIDIA GeForce RTX 2070 8GB/AMD Radeon RX 5700 XT 8GB
  • Operační systém: Windows 10/Windows 11 (64-bit only)
  • Volné místo: 65GB

Vysoké nastavení, 1440p, 60 FPS

  • Procesor (Intel/AMD): i7-9700K/Ryzen 5 5600X
  • RAM: 16GB (Dual-Channel)
  • Grafická karta: NVIDIA GeForce RTX 3070 8GB/AMD Radeon RX 6800 16GB
  • Operační systém: Windows 10/Windows 11 (64-bit only)
  • Volné místo: 65GB

Ultra vysoké nastavení, 4K, 60 FPS

  • Procesor (Intel/AMD): i5-11600K/Ryzen 5 5600X
  • RAM: 16 GB (Dual-Channel)
  • Grafická karta: NVIDIA GeForce RTX 3080 10GB/AMD Radeon RX 6800 XT 16GB
  • Operační systém: Windows 10/Windows 11 (64-bit only)
  • Volné místo: 65GB

Nejnovější články