Nový rekord prodejů na konzoli. Animal Crossing předběhl Call of Duty
zdroj: Nintendo

Nový rekord prodejů na konzoli. Animal Crossing předběhl Call of Duty

23. 4. 2020 12:20 | Téma | autor: Šárka Tmějová |

Pandemie koronaviru sice zpomaluje a znesnadňuje produkci videoher, ale co se prodejů týče, herní průmysl zažívá hezké časy: uplynulý březen byl pro hry tím nejvýdělečnějším od roku 2008. Obzvláště se dařilo Animal Crossing: New Horizons, který podle analytiků dokonce nastavil rekord mezi konzolovými hrami v počtu prodaných digitálních kusů za měsíc. Na exkluzivitu pro Switch dobré, že?

Společnost SuperData přinesla analýzu trhu za uplynulý březen, podle níž hráči celosvětově za digitální kopie her utratili 10 miliard dolarů (255 miliard korun). I popularita konzole Nintendo Switch nepřestává růst, a to i přesto, že je v některých částech světa kvůli zvýšené poptávce konstantně vyprodaná.

Její březnové prodeje byly údajně dvojnásobné ve srovnání s loňským březnem, a dokonce měly překonat i měsíc, kdy konzole šla na trh (březen 2017). Dle posledních údajů z ledna 2020 se Switchů celosvětově prodalo 52 a půl milionu kusů.

Svůj podíl na tom bezpochyby má i Animal Crossing: New Horizons, který vyšel 20. března. Během měsíce se ho jen digitálně prodalo přes 5 milionů kopií, čímž v měsíčních prodejích předběhl předchozího rekordmana, Call of Duty: Black Ops 4.

Kdybychom měli jeho úspěch přirovnat k něčemu od Nintenda, abychom se drželi ve stejné kategorii, byl Animal Crossing ve svém prvním měsíci zhruba stejně úspěšný jako Super Smash Bros. Ultimate a Pokémon Sword and Shield dohromady.

zdroj: Nintendo

Za tenhle úspěch může relaxační náplň připomínající třeba Stardew Valley, sociální prvky nahrazující nedostatek lidského kontaktu během izolace i fakt, že hráči během pandemie dávají přednost digitálním kopiím před těmi fyzickými. Jak koneckonců zmiňuju ve svém článku, Animal Crossing si těžko mohl přát lepší načasování.

Dařilo se taky novému Doomu. V digitálních prodejích překonal Eternal svého staršího brášku z roku 2016 trojnásobně a během března prodal napříč platformami 3 miliony kopií. SuperData nicméně soudí, že kvůli primárně singleplayerovému zaměření už jeho další měsíce nebudou zvlášť silné.

zdroj: Bethesda.net

Zajímavá je zmínka o Half-Life: Alyx, které si na poměry AAA titulů vedlo velmi průměrně, ale mezi hrami pro virtuální realitu kralovalo. Během března si ho zahrálo 860 tisíc lidí, což je vzhledem k hráčské základně zhruba 4 milionů vlastníků PC headsetů fenomenální úspěch. Valve prodejem digitálních kopií vydělalo 40,7 milionu dolarů (1,04 miliardy korun), a to i přesto, že stovky tisíc kusů přidávalo zdarma k headsetům pro virtuální realitu, aby podpořilo jejich prodej.

zdroj: Valve

V dubnu si své starty zatím odbyly remaky Resident Evil 3 a Final Fantasy 7, Gears Tactics na něj ještě čekají – po nich se ale herní kalendář očekávaných AAA pecek povážlivě vyprázdnil. Herní studia tak mají dostatek prostoru i důvodů, proč pořádně šlápnout do dlouhodobé podpory stávajících titulů. Pokud se jim tedy podaří dobře zkoordinovat práci z domova.

Nejnovější články