Evolve představuje variabilní "kampaňový" mód Evacuation, kde bojujete o osud kolonie
zdroj: tisková zpráva

Evolve představuje variabilní "kampaňový" mód Evacuation, kde bojujete o osud kolonie

4. 12. 2014 12:30 | Preview | autor: Aleš Smutný |

Myšlenka čtyř lovců proti jednomu monstru, která je základem chystané Evolve, je bezesporu dobrá, ale člověka napadá, zda se nebude po čase tento model opakovat. Nyní Turtle Rock Studios odpovídají oznámením speciálního módu jménem Evacuation (včera se představil trailerem), který sjednotí v rámci příběhové zápletky pět kol s různými cíli. A rázem se tu objevuje výrazně variabilnější prostředí, v němž se soupeři popasují.

Pět kol představuje pět dní na planetě Shear. Z ní zbývá už jen poslední kolonie, jíž ohrožují nová, mocná monstra a tak je na obranu zavolán tým lovců, kteří mají monstra zastavit, dokud nebude celá kolonie evakuována. V tuhle chvíli začíná Evacuation, v jejímž rámci se prostřídají mapy, různé typy misí a podle toho, jak se v nich daří, také podmínky misí.

Jako první vždy bude mise Lov. Ta představuje zprávu o výskytu monstra na prvním vývojovém stupni a odehrává se na náhodně zvolené mapě. Monstrum začíná chvilku před hráči, takže má čas se trochu nažrat a připravit na útěk a další mutace, bez nichž nepřežije. Monstrum se tedy snaží nažrat ze zvířat a mutovat na třetí level a následně zničit energetický generátor, aby uniklo. Lovci se jej logicky snaží zabít než se mu to povede a sami přitom nezemřít.

zdroj: Vlastní

Tady přichází na řadu další unikátní vlastnost Evacuation. Podle toho, jak dopadne kolo, bude ovlivněno to další. Kupříkladu, když vyhraje monstrum, může mít v další misi AI společníka v podobě menšího monstra. Pokud vyhrají lovci, třeba díky energetickému plotu zmenší další mapu na polovinu, což je pro monstrum, které se musí často schovávat a regenerovat nevýhodné. Nebo když v nějaké misi monstrum třeba zničí reaktor, v té další se musí lovci popasovat s radioaktivní mlhou u země.

evolve mapa zdroj: tisková zpráva

Po první misi hráči budou hlasovat o tom, na jaké mapě, která přiléhá k té stávající, bude probíhat druhé kolo a jaký typ mise se na ní bude hrát. Jedním z možných typů je třeba Hnízdo. Monstrum zde musí chránit svá vejce, která jsou náhodně rozeseta po mapě. Lovci mají za úkol zničit všechna vejce. Monstrum má ale k ruce jeden trik – pokud se k vejci dostane, může z něj nechat vylíhnout Goliáše (typ monstra), kterého řídí umělá inteligence a napadá lovce.

zdroj: Vlastní

Třetím typem mise je Záchrana. V ní je skupinka kolonistů odříznuta od základny a na lovcích je jejich záchrana. Zranění kolonisté jsou rozesetí po mapě a lovci k nim musí přiběhnout, vyléčit je a doprovodit k bodu, odkud mohou uniknout. Monstrum má logicky za úkol zabít a případně sežrat co nejvíc kolonistů. Kdo má na konci lepší skóre, ten vyhrál.

zdroj: Vlastní

Čtvrtým a posledním typem mise, který vždy zakončuje celou kampaň Evacuation. Všeříkající název zní Obrana. Loď visí nad základnou kolonistů, kteří už jsou v ní nasáčkovaní, a čerpá palivo. Na třetí level zmutované monstrum se vrhá se svou smečkou AI ovládaných menších monster, které se ještě obnovují ve vlnách, na základnu, kde má za cíl zničit dva generátory napájející ochranné brány a pak i loď. Lovci se pak snaží loď v zoufalé obraně ochránit než dočerpá a následně odletět někam, kde se vás nesnaží zmasakrovat mutující obludy.

zdroj: Vlastní

Evacuation zní jako skvělá zábava a variace na základní schéma. Tím spíše, že množství proměnných, které se modifikují na základě předchozího kola je prý velký. Myslím, že přesně tohle Evolve potřebovala. Variabilitu, kterou skýtají jak různé typy misí, tak i jejich podmínky a samozřejmě k tomu ještě rozdílné mapy. Navíc rozdílné úkoly pro lovce a monstra znamenají, že se nebude pořád opakovat model Kdo koho zabije první. Evolve vyjde 10. února na PC, PS4 a Xbox One.

Nejnovější články