Abernathy: „Průmysl ignoruje ženskou část publika“
zdroj: tisková zpráva

Abernathy: „Průmysl ignoruje ženskou část publika“

27. 3. 2013 16:44 | Téma | autor: Aleš Smutný |

V rámci přednášek na probíhající Game Developer Conference se scenárista Tom Abernathy (Halo: Reach, Saboteur) vyjádřil k tomu, že herní průmysl začíná zaostávat za jeho reálnou expanzí v rámci demografie. Což je trochu noblesní parafráze toho, co jej inspirovalo pro tuto přednášku. Prý totiž chtěl své dceři pořídit hru, kde by nemusela hrát za bílého muže, protože to ji nebaví. A ouha, se zlou se potázal, titulů bylo poskrovnu. Jednoduše, her, kde může žena hrát za ženu je dle něj zoufale málo a na vině jsou tvůrci her.

Že to není hloupost nepotvrzuje jen pohled na nabídku her (jedna Lara to nespasí), ale třeba i zkušenost tvůrců chystaného Remember Me, kdy několikrát narazili u vydavatelů jen proto, že hlavní hrdinka je žena – viz náš článek. Podle Abernathyho jde ale o problém herního průmyslu, který tak trochu zaspal za realitou a teoreticky si tak i může finančně škodit.

Ve své přednášce se scenárista odvolával na průzkumy Entertainment Software Association a PopCapu. Dle nich tvoří ve Spojených státech dospělé hráčky třicet procent hráčů. Skupina mužů pod 18 let, která bývá vnímána jako klíčová základna prý nedosahuje více než 18 procent. Jednoduše, tvůrci a vydavatelé by měli změnit své zacílení. Tedy ne změnit jej komletně, ale komplexně, aby odpovídalo diverzifikaci publika a neoslovalo jen jednu domněle majoritní skupinu.

„Ženy nejsou malým, výjimečným typem trhu na okraji hlavní skupiny. Ženy jsou novou hlavní skupinou“, říká Abernathy. Jakkoliv už prohlášení žen za nové hráčské jádro zní přitažené za vlasy, je fakt, že žen hraje čím dál tím víc a nejde jen o jednoduché webové hříčky ze sociálních sítí – viz nedávný evropský průzkum. Nicméně zdá se, že průmysl je stále příliš konzervativní na to, než, aby se adaptoval tímto směrem. Abernathy dodává: „Náš průmysl, naše tvorba, náš byznys prostě získá tím, že nastaví zrcadlo směrem k našemu publiku a v něm uvidí odlišnost od toho, co vytváříme“.

Nejnovější články