Období grafiky končí, je třeba vylepšit AI
zdroj: tisková zpráva

Období grafiky končí, je třeba vylepšit AI

7. 7. 2011 10:45 | Téma | autor: Petr Poláček |

Konečně od vývojářů slyšíme ve spojitosti s další generací konzolí a hardwaru obecně něco jiného, než ódy na nutný grafický výkon. Mooreův zákon totiž ještě stále platí a posun v hrubém výkonu, který doposud každé generaci nového hardwaru umožnil znatelně – skokově – vylepšit grafiku, už dále nebudou a ani nemohou být tak markantní. A to je přesně ta pravá chvíle, kdy snad konečně bude výkon alokován pro to skutečně důležité, co může mít opravdový vliv na to, jak se hry hrají a o čem jsou: AI - umělou inteligenci.

Zvětšit zdroj: tisková zpráva

Ubisoft je o správnosti tomto směru tak přesvědčen, že do specializovaného výzkumu ohledně umělé inteligence zainvestuje přes milion dolarů a ve spolupráci s universitou v Montrealu vloží prostředky do několika projektů pro výchovu budoucích odborníků na IA, kteří na universitě otestují teze vzniklé v Ubisoftu.

Šéf Ubisoft Toronto Yannis Mallat totiž předpokládá, že hry v dalších letech budou mnohem více personalizované, takže herní průmysl musí investovat peníze do výzkumu ohledně adaptace her na individuálního hráče. Ubisoft už na tomto poli spolupracuje s universitou v Montrealu dva a půl roku, první výsledky výzkumu v praxi prý uvidíme ve hrách, které vyjdou v roce 2013.

Z obecného hlediska však nejde jen o to, jaké budou hry v dalších letech, ale jaké jsou nyní. Zatímco grafika postoupila na vysokou úroveň a v těsném sledu ji následovala fyzika, umělou inteligenci ještě v 99% případů nazývají hráči i recenzenti umělou demencí. Určitě to není náhoda, přestože právě chování AI v obrovské míře ovlivňuje zážitek ze hry. Zatímco audiovizuální stránka hraje také velkou roli a vytváří zejména první dojem, dále už hráč mnohem více vnímá obsah a chování jednotlivých entit ve hře. A když je špatné, viditelně naskriptované tam, kde by nemělo nebo je zcela nelogické, má to negativní dopad. Proto považujeme zaměření se na AI za velmi dobrý nápad, který měl přijít už před mnoha lety, ne až nyní.

Yves Jacquier z Ubisoft Montreal to potvrzuje, když říká: „Herní průmysl obecně očekává, že grafika už do budoucna nebude hlavním prvkem. Jistě, grafika je pro marketingové účely vhodnější protože ji můžete ukázat, zatímco AI ne.“

„Největší problém s PS3 a X360 leží v malém manévrovacím prostoru, které konzole poskytují. Pro vývojáře je to pořádný záhul, když mají do hry nacpat krásnou grafiku, skvělý zvuk a ještě k tomu dobrou AI, když mají k dispozici tak málo paměti a výpočetního výkonu. Podle nás už další generace konzolí podobným limitem trpět nebudou. Hry mohou mít realističtější grafiku a zobrazovat toho více na obrazovce, ale proč se patlat s něčím více realistickým a lépe animovaným, když vaše AI stojí za starou belu,“ pokračuje Yves Jacquier a my jen souhlasně kýveme hlavou.

Určitě se zaměření na AI neprojeví hned, pár let to bude trvat. Ale už jenom samotný fakt, že se tomu nějaká firma věnuje na podobné úrovni, kdy už to není kvůli jednomu specifickému projektu, ale běží to v obecné rovině, je skvělý. Kdo ví, třeba se tím nastartuje trend, který napodobí rychlý rozvoj fyziky a koneckonců i grafiky ve hrách. Už šetříte na speciální AI kartu? :)

Nejnovější články