Na max levelu zábava v Mists of Pandaria teprve začíná
zdroj: tisková zpráva

Na max levelu zábava v Mists of Pandaria teprve začíná

3. 11. 2012 13:02 | Dojmy z hraní | autor: Martin Kapalka |

Minulý článek končil přibližně ve chvíli, kdy jsem byl v polovině prozkoumávání ostrova a cítil veskrze pozitivní dojmy. Aktuálně mám zdárně doexpeno. Převaha mírumilovných lokací a méně akčních úkolů je příznačný motiv první poloviny levelování v novém datadisku. Druhá polovina Pandarie rozhodně není temná, nicméně je zpustlá. Minimum osídlených vesniček a nahuštění questů poukazuje na působení zlé síly Sha, jak Pandareni nazývají zhoubu postupně zabírající další a další území. Zloba doslova vyvěrá z nejhůře zasažených míst a vám nezbývá nic jiného, než se pokusit o nemožné a bojovat. Spíše než o boj jde ale o trénink. Přípravu na nadcházející události. Pravé boje se odehrají až v instancích a raidech.

Není cesty zpátky

Abychom se v příběhu posunuli dále, nutně potřebujeme pořádné vybavení a výzbroj. První kroky po dosbírání posledního expu dozajista povedou k dungeonům. Systém dungeon finderu funguje skvěle a pouze doplním, že stále potřebujete určitý průměrný item level vybavení, jež máte oblečené, abyste se mohli přihlásit do vybraného dungeonu – aktuálně je to 435 pro heroic módy dungeonů a 460 pro Raid finder. Výše řečené neplatí, pokud si dungeony a raidy chodíte s přáteli, popřípadě s guildou a o bonusy nemáte zájem. Myslím si, že naprostá většina systém hledání spoluhráčů využívá, jelikož splnění přináší body navíc, jež můžete měnit za další vybavení či potřebné předměty k profesím.

K obtížnosti instancí dodám, že je velmi dobře vybalancovaná. První průchod může být hektičtější, ale následně už budete veškerými místnostmi probíhat a modlit se, aby ty rukavice, které padají všem okolo, konečně padly i vám. Stojí za to se rozhlédnout okolo sebe, jelikož dungeony jsou věrny okolnímu prostředí a vkusně vybaveny tak, aby působily zajímavě a ne jako pěst na oko. Neviděl jsem instanci, která by byla odbytá nebo nedodělaná.

Zvětšit zdroj: tisková zpráva

Nejčastější problém party? Fialová nemoc!

Pro stálé hráče WoWka nejde o žádnou změnu, kromě dvou nových možností. V dungeon finderu přibyla záložka scenarios. Hlavní rozdíl mezi scénáři a instancemi je v počtu hráčů. Scénáře jsou navržené pro tři hráče, kteří nejsou jakkoli omezeni specializací. Nejste nuceni hledat tanka a healera, není problém jakýkoli scénář zvládnout i ve třech healerech. Nečekejte však žádný epický příběh, úžasné odměny nebo zvraty, čekejte spíš úkoly ve smyslu malinko náročnějších questů zasazených do míst, kterými jste prošli, případně zde expili.

Druhá možnost je challenge mode. Stopovaný fast run vybranými instancemi. Instance má určené odstupňované časy medailemi, kdy zlatá vyžaduje pořádný trénink a také trochu štěstí. Nejlepší časy jsou viditelné přímo v in-game tabulce. Odměny v podobě achievementů či nového vzhledu brnění jsou tedy spíše kosmetického rázu.

Zvětšit zdroj: tisková zpráva

Práce na každý den

Díky bohu nemusíte trávit veškerý čas v instancích, ačkoli si na nich dali designéři velmi záležet a vypadají vkusně. Ale velmi dobré vybavení získáte jednak z profesí, případně od frakcí, se kterými si budujete reputaci. Profese nedoznaly téměř žádných nových změn. Byla samozřejmě přidána spousta nových věcí a vybavení, stále platí funkce, kdy vám náročnější předměty na výrobu přidají až 5 skillů, ale to vše už známe z Cataclysmu. Nic nového, držíme se zajetých kolejí.

Bylo by trochu naivní myslet si, že po doexpení, dodělání profesí až na vrchol a vysbírání veškerého equipu z instancí vám zajistí každodenní postávání v hlavním městě. Blizzard odstranil omezení daily questů. Zmizelo i zobrazení, kolik úkolů jste již dokončili. Nyní můžete splnit naprosto všechny, které najdete. A plnit je budete rádi, jelikož budete chtít vytáhnout reputace u frakcí až na vrchol. Těžko odhadovat, jak to aktuálně vypadá v Číně. Myslím, že farmáři mají žně…

Zvětšit zdroj: tisková zpráva

Gotta catch ’Em all!

Ne, nespletl jsem si hru. Ve WoWku jsme získali možnost non-combat pety (teď to označení zní vážně chytře) chytat, levelovat a nechat bojovat s ostatními. Výběr z téměř pěti set zvířátek je vskutku impozantní. Od švába až po malého Ragnarose - můžete získat a následně trénovat prakticky se vším, co nezašlápnete. Peti, které jste získali někdy v minulosti, aktuálně najdete ve speciálním okně, včetně výčtu všech ostatních.

Soubojem vašeho mazlíčka se zvířátky, které potkáváte na každém kroku, získáváte zkušenosti, nové úrovně a s nimi další schopnosti. V případě, že protivníka nezabijete, ale pouze ho dostatečně pošramotíte, získáte možnost odchytu a domestikace. Ne vždy se povede. Nový přírůstek do rodiny se okamžitě objeví v seznamu s veškerými informacemi a je ihned dostupný k trénování.

Bez mučení připouštím, líbí se mi to. Minihra je to parádní a sedí mi daleko více než archeologie. Zpočátku jsem neměl chuť poletovat po celém světě a postupně trénovat pety až na maximální 25 level. Jednoduše jsem nechtěl ztrácet čas, nicméně pro účely recenze jsem vyzkoušel a byl jsem chycen jako veverka na pohoří Stonetalonu.

Zvětšit zdroj: tisková zpráva

Příběh musí pokračovat…

V aktuální fázi si stále myslím, že Pandaria je daleko zábavnější než Cataclysm a WotlK. Doplním minulý článek ještě o zmínku o posledních dvou levelech, jež nemusely být tak zdlouhavé a trochu pokazily celkový pěkný dojem z expení. Dungeony působí propracovaně, myslím si, že vám nebude vadit si je procházet několikrát. Souboje petů, scénáře a fast runy hodnotím kladně, doufám, že se na ně vývojáři zaměří a neodepíšou dobré nápady na druhou kolej.

V příštím a posledním článku před recenzí se budeme zabývat hlavně raidy a PvP. O nich se však leccos dozvíte už nyní na oficiální Worlf od WarCraft fanstránce WoWfan, která je součástí našeho programu Games Fanatics.

Smarty.cz

Nejnovější články