Zaplaťte si na Kickstarteru sci-fi dungeon Space Shock
zdroj: tisková zpráva

Zaplaťte si na Kickstarteru sci-fi dungeon Space Shock

22. 7. 2013 17:42 | Novinky | autor: Petr Poláček |

Přišel čas na rozhodnutí. Buď vás idea sci-fi dungeonu s několika novátorskými praktikami zajímá a jste ochotni se podílet svými úsporami na její realizaci, nebo je vám to šumák a raději zůstanete u Grimrocku, který momentálně žije tunou nového obsahu od hráčů. Zatímco se budete rozmýšlet, prostudujte si Kickstarter kampaň studia Ideas Unboud, které vám za 150 tisíc liber nabízí sci-fi dungeon Space Shock, o němž jsme vás informovali už začátkem roku.

Zevrubné představení Space Shock tehdy obstaral Pavel a na jeho preview vás odkážu znovu, pokud vám ani po nastudování textu a zhlédnutí videa na Kickstarteru nebudou jasné základní mechaniky. Krom upozornění, že hře můžete pomoci, aby se dostala do plné produkce, si v článku zmíníme jen základní charakteristiku a prvky, jimiž se chce Space Shock od nepočetné konkurence v žánru odlišit.

Jak si můžete všimnout na ukázce ze hry, pohyb prostředním bude probíhat klasicky po čtvercích, ale i volně. Můžete si tedy vybrat, co vám více vyhovuje. Jen pozor, abyste při příliš rychlém průběhu neminuli důležitou páčku nebo terminál, nechytili se do pasti nebo nenaběhli čelem do zdi případného puzzlu.

Volný pohyb v dungeonech už tu samozřejmě byl (Ultima Underworld, kupříkladu) a bude zajímavé sledovat, jak se s jeho implementací tvůrci pochlapí. Jde o to, že způsob pohybu hrou z mého pohledu dost ovlivňuje design, a oba dva (volný, po čtvercích) jsou dost rozdílné. Dokáží tvůrci design navrhnout tak univerzálně, aby byl stejně zajímavý při obou druzích pohybu? Uvidíme.

...

Stejně napjatě ale budu čekat, jak se tvůrci poperou s tahovými souboji, které se v průběhu vývoje prototypu rozhodli na základě ohlasu hráčů implementovat namísto klasického rubání z pohledu první osoby v reálném čase. Chtěli se dle svých slov vyhnout hit and run stylu soubojů, proto navrhli taktický systém, který připomíná izometrické tahovky. Jsem zvědavý, jak se budou souboje v izometrické perspektivě doplňovat z procházením prostředí v pohledu první osoby. Podobné přepínání může generovat spoustu problémů a dost hrubě hráče vyrušovat při hraní. Pokus o spojení dvou pohledů v zájmu tahových soubojů ale vítám.

Jinak se Space Shock profiluje jako spíše klasický dungeon, který přenáší typické žánrové postupy z fantasy prostředí do sci-fi a vesmíru. Namísto zatuchlých kobek vás čekají opuštěné, ale nebezpečné chodby (například) vesmírné lodi, namísto mečů a kopí budete bojovat s puškami, namísto magie budete pracovat s PSI silami, namísto zlobrů, hadů, pavouků a jiných satanášů vás čekají různé formy vetřelců, droidi, pomatené střílny a zaseknuté počítačové terminály.

V základní verzi hry budou obsaženy tři odlišná povolání, zbylá dvě tvůrci nastavili jako stretch goal, když se vybere 225 tisíc liber. V základu si tak budete moci do party rekrutovat vojáky a žoldáky za klasické bojovníky nebo adepta za uživatele PSI sil. V zásobě jsou pak ještě povolání sentinel (využívá PSI sil) a inženýr (bojuje s pomocí pastí a jiných vyčůraností).

V seznamu stretch goalů se vůbec ukrývá celá řada herních prvků, které bych rád ve hře viděl. Od možnosti rozdělit partu na více skupin (za 325 tisíc liber), přes obchodovací termínály (200 liber) až po nelineární příběh (375 tisíc liber) a implementaci NPC (325 tisíc liber). Nejenom proto už Space Shock můj příspěvek dostal s nadějí, že tak učiní i dostatek ostatních hráčů. Můžu sice žehrat, že název odkazuje na sérii Systém Shock a vyřvávat, jak je to neoriginální, ale zcela upřímně bych si rád sci-fi dungeon zahrál, i kdyby se jmenoval Kupa zmoklého sena 3.

Pokud bude kampaň úspěšná, tak by se základní verze Space Shock měla objevit v roce 2014, ale jak už to známe z jiných Kickstarter projektů, čím bude vybraná suma peněz vyšší a produkce náročnější, tím bude vývoj hry trvat déle. Prozatím tvůrci z Ideas Unbound na hře makali spíše ve volném čase zhruba sedm měsíců, ale už mají hotový prototyp, ve kterém fungují všechny prvky základní verze hry. O peníze na Kickstarteru požádali, aby se mohli vrhnout do vývoje hry na plný úvazek.

...

Další informace o Space Shock najdete na oficiální homepage, na stránku Kickstarter kampaně se dostanete tudy.

Nejnovější články