„Psal se rok 2009 a Frictional Games bylo v krizi. Docházely nám peníze a docházely rychle. Měli jsme spoustu nápadů na inovativní systémy a puzzly, ale nefungovaly. Museli jsme se rychle rozhodnout. Kašleme na inovace! Udělejme tu nejstrašidelnější hru,“ píše tvůrčí ředitel Thomas Grip na blogu PlayStationu.
Díky tomuto rozhodnutí vznikla novodobá hororová klasika Amnesia: The Dark Descent, která jen za první dva roky na trhu prodala přes milion kopií a vytáhla tak studio ze dna na výsluní. Podobný úspěch později zopakoval titul SOMA a dá se očekávat, že i nadcházející Amnesia: Rebirth nenechá fanoušky studia a série chladnými.
zdroj: YouTube
Rebirth se sice odehrává ve světě The Dark Descent, ale bude mít jiné zasazení a chopíte se nové postavy. V roli slečny Tasi Trianon skončíte kdesi v alžírské poušti, kde prožijete tísnivé chvíle plné zoufalství a zjistíte, kde jsou hranice vaší odolnosti.
Stejně jako v první hře dáváte i zde dohromady střípky svojí minulosti, zatímco prcháte před děsivými výjevy v tmavých prostorách. Tvůrci nehodlají experimentovat ani inovovat. Chtějí jednoduše novou Amensii s jiným přístupem ke strachu, protože opakování je v hororovém žánru nežádoucí.
Víc toho zatím neprozradili, ale vzhledem k typu hry je lepší toho vědět co nejmíň a na všechno si přijít až během hraní. Naštěstí nebudete čekat do příštího roku, protože Amnesia: Rebirth vyjde letos na podzim na PC a PlayStationu 4.