Vývoj remaku Prince of Persia: The Sands of Time jde podle plánu, dorazí příští rok
zdroj: Ubisoft

Vývoj remaku Prince of Persia: The Sands of Time jde podle plánu, dorazí příští rok

17. 6. 2025 10:10 | Novinky | autor: Šárka Tmějová |

Pět let po oznámení se Prince of Persia: The Sands of Time Remake konečně hýbe vpřed – a podle Ubisoftu je tým nyní naplno ponořený do vývoje. Dlouho odkládaný projekt, který prošel kompletním restartem i změnou vývojářského týmu, má plánované vydání na rok 2026. Dokonce má stihnout vyjít do konce března 2026, což vzhledem k absenci na Summer Game Festu a přidružených akcích vyvolalo u vyčkávajících fanoušků pochybnosti, jestli remake stíhá.

Od loňska totiž kolem titulu panuje ticho, které nyní Ubisoft na sociálních sítích prolomil stručnou, ale přece jen pozitivní aktualizací. „Ano, vývoj naplno běží,“ uvedl tým. „Zkoumáme, stavíme a zajišťujeme, aby se písky sypaly tak, jak mají.“ V dalším příspěvku studio dodává: „Na této hře pracuje tým, kterému na ní opravdu záleží, a vkládá do každého kroku celé své srdce (a spoustu kávy). Děkujeme, že držíte s námi.“

Remake hry z roku 2003 byl poprvé představen v září 2020, tehdy měl dorazit již v lednu následujícího roku. Místo toho si první trailer vysloužil velmi chladné přijetí. Projekt se následně několikrát odložil, až byl v tichosti předán z indických studií Ubisoft Pune a Mumbai do rukou Ubisoftu Montreal, kde se celý vývoj rozjel znovu od nuly.

Spolu se zprávou zveřejnilo studio i atmosférický artwork proskleného paláce na pozadí pastelově růžového nebe. Žádného nového traileru, ukázky ani konkrétnějších informací než poděkování za trpělivost jsme se ale nedočkali. Ubisoft zároveň v uplynulých dnech upozornil na spin-off The Rogue Prince of Persia od studia Evil Empire (tvůrců Dead Cells), který opustí předběžný přístup už letos v srpnu.

Remake Sands of Time mezitím zůstává symbolem náročného období, které má Ubisoft za sebou. Firma čelila klesajícím ziskům, propadům akcií, sérii neúspěšných titulů i vlně propouštění. Jako reakci na tuto krizi založila letos novou dceřinou společnost pro své tři největší značky (Assassin’s Creed, Rainbow Six a Far Cry), zatímco mateřský Ubisoft se má nově více soustředit na podporu ikonických značek, mezi které Prince of Persia nepochybně patří.

Nejnovější články