Finské studio Housemarque se na jaře blýsklo jedním z mých nejlepších letošních herních zážitků. Returnal nabízí nejen skvělou hratelnost a perfektní, byť nesmiřitelné využití roguelike časové smyčky, ale také vynikající technické zpracování. Právě technologii, která dává planetě Apophis a jejím roztodivným obyvatelům život, se věnuje nové video.
V něm Housemarque popisují technologickou evoluci nástrojů, které svou existenci započaly už při vývoji raketkové střílečky Resogun pro launch PlayStationu 4. Nazvali jej NGP, tedy Next Gen Particle System, a využili jej i v následujících hrách Alienation, Nex Machina a Matterfall.
Právě ten dodává mimo jiné chapadlům monster v Returnalu jejich plynulý pohyb, ovlivňuje chování místní flóry a řeší třeba i volumetrickou mlhu, tekutiny a veškeré částicové efekty včetně projektilů, které na vás nepřátelé ve frenetickém tempu metají.
O technologii se na blogu studia do hloubky rozepsali hlavní designér vizuálních efektů Risto Jankkila a vedoucí programátor grafiky Sharman Jagadeesan. Pokud vás zajímá technologický aspekt her, jedná se o velmi zajímavé čtení, případně se můžete podívat na video, které jednotlivé aspekty technologie předvádí v praxi.
Housemarque prakticky od svého založení fungovali jako dvorní studio Sony, až letos ale proběhla akvizice, která je postavila vedle dalších interních týmů. Prozatím nevíme, jakému projektu se budou věnovat příště.