zdroj: Sony

Housemarque předvádějí technologii, která dala Returnalu jeho nevšední vzhled

19. 9. 2021 10:00 | Novinky | autor: Pavel Makal |

Finské studio Housemarque se na jaře blýsklo jedním z mých nejlepších letošních herních zážitků. Returnal nabízí nejen skvělou hratelnost a perfektní, byť nesmiřitelné využití roguelike časové smyčky, ale také vynikající technické zpracování. Právě technologii, která dává planetě Apophis a jejím roztodivným obyvatelům život, se věnuje nové video.

V něm Housemarque popisují technologickou evoluci nástrojů, které svou existenci započaly už při vývoji raketkové střílečky Resogun pro launch PlayStationu 4. Nazvali jej NGP, tedy Next Gen Particle System, a využili jej i v následujících hrách Alienation, Nex Machina a Matterfall.

Právě ten dodává mimo jiné chapadlům monster v Returnalu jejich plynulý pohyb, ovlivňuje chování místní flóry a řeší třeba i volumetrickou mlhu, tekutiny a veškeré částicové efekty včetně projektilů, které na vás nepřátelé ve frenetickém tempu metají.

O technologii se na blogu studia do hloubky rozepsali hlavní designér vizuálních efektů Risto Jankkila a vedoucí programátor grafiky Sharman Jagadeesan. Pokud vás zajímá technologický aspekt her, jedná se o velmi zajímavé čtení, případně se můžete podívat na video, které jednotlivé aspekty technologie předvádí v praxi.

Housemarque prakticky od svého založení fungovali jako dvorní studio Sony, až letos ale proběhla akvizice, která je postavila vedle dalších interních týmů. Prozatím nevíme, jakému projektu se budou věnovat příště.

Smarty.cz

Nejnovější články