Diablo II patří mezi modly, na které se s láskou vzpomíná i dvacet let po vydání. Hra z roku 2000 se o rok později dočkala zásadního rozšíření Lord of Destruction a když jsem si v rámci dvou kompletních průchodů zavzpomínal, musel jsem uznat, že i přes archaické rozlišení a dnes už velmi retro grafiku základní formule stále skvěle funguje.
David Brevik, jeden z otců značky Diablo a zakladatel dnes již neexistujícího studia Blizzard North, se nyní na Twitteru podělil o několik informací k nikdy nevydanému druhému rozšíření. To nikdy nepřešlo do fáze plné produkce, Brevik nicméně uvádí, že měl připravený obsáhlý design document s novými hratelnými třídami, oblastmi, herními mechanismy a samozřejmě i s novým příběhem.Ve starším tweetu Brevik prozradil, že se ve druhém datadisku měl do žebříčku hratelných postav dostat klerik.
Yes, sort of... it was only designed, never produced. I had a multi-page design doc going over new classes, new areas, new mechanics and story concepts. That’s as far as it got. https://t.co/l8xHYOF6z5
— David Brevik (@davidbrevik) February 13, 2021
Na druhém datadisku měl pracovat zhruba rok předtím, než z Blizzardu North odešel, studio zároveň v tu dobu už vyvíjelo vlastní verzi Diabla III, která byla nakonec zrušena a projekt přešel pod Blizzard Entertainment. Brevik sám zmínil, že Diablo III, na němž pracoval Blizzard North, by bylo velmi odlišné od starších dílů série.
Druhá expanze měla upravovat i multiplayer a implementovat třeba cechovní domy pro jednotlivé guildy hráčů. Ty by následně bylo možné rozšiřovat o další místnosti a výzdobu, nápad se ale neujal a tým raději napnul své síly vstříc dalšímu dílu série.
Brevik s dalšími 30 klíčovými zaměstnanci odešel a založil Flagship Studios, známé především díky Hellgate: London z roku 2007. V minulosti se opakovaně objevovaly spekulace o remasteru Diabla 2, na němž má dle některých zdrojů pracovat studio Vicarious Visions. Sami tvůrci původních her ovšem možný vznik inovované verze zpochybňují, veškerá data a assety jsou údajně nenávratně poškozeny nebo ztraceny.
Blizzard v současnosti pilně pracuje na Diablu IV a mobilní hře Diablo Immortal. Tento týden se koná BlizzCon, kde mají obě hry dostat prostor. Čtvrtý díl série ale letos určitě nevyjde.