Blizzard objasňuje fungování multiplayeru i kempů v Diablo IV
zdroj: Blizzard
Novinky

Blizzard objasňuje fungování multiplayeru i kempů v Diablo IV

29. 6. 2020 14:10 | autor: Adam Homola |

Celosvětová pandemie koronaviru ovlivnila práci prakticky všech velkých firem, Blizzard nevyjímaje. Naštěstí pro vývojáře existuje v dnešní době dostatek nástrojů a možností, jak pracovat plnohodnotně z domova, a to Blizzard také dělá. Koronavirus tak na vývoj Diabla IV nemá nejspíš žádný zásadní vliv. Tvůrci na hře pracují z domova, posouvají se dál, hru testují, hrají a upravují.

Předmětem nejnovějšího playtestu byla oblast jménem Dry Steppes, která je také středobodem posledního blog postu na webu hry. Ne všechny regiony Sanctuary jsou v takové fázi jako Dry Steppes, která je asi nejdál. V ní totiž mají tvůrci v pokročilých fázích jak obsah kampaně, tak prvky otevřeného světa, subzóny PvP, dungeony a na závěr i jeden filmeček uzavírající příběh celého regionu.

Stay a while and listen...

A když jsme u toho příběhu... Diablo IV bude k příběhovým scénám přistupovat hned z několika různých úhlů. Tím prvním je mírné přiblížení obrazu se zachováním izometrického úhlu. Takový záběr pak už jen obohatí speciální dialogové uživatelské rozhraní a je vymalováno. Systém mírného přiblížení hodlají tvůrci využívat pro méně důležité příběhové scény, některé vedlejší úkoly apod.

Diablo IV zdroj: Blizzard

Pro trochu komplexnější scény platí to stejné s tím, že animace a pohyby postav se udělají ručně a budou tak mnohem detailnější. Stále se ale pojede v přiblíženém izometrickém stylu.

Třetí způsob jsou pak RTCs (real-time cutscenes), kde vám tvůrci vezmou kameru a nasnímají scénu jako by to byl film. Tenhle způsob uvidíme jen zřídka a bude využíván jne pro ty nejdůležitější příběhové scény. Výhoda RTCs spočívá v zachování aktuálního stavu věcí. Tedy když bude vaše postava „hrát“ v daném filmečku, bude v něm vypadat přesně tak, jak vypadá ve hře. Zachová si tedy veškeré brnění i zbraně, pomocí kterých masakrujete hordy démonů.

Diablo IV zdroj: Blizzard

A nakonec nebudou chybět samozřejmě ani ikonické CGI filmečky ve stylu By Three They Come.

Cestou necestou

Jednou z největších novinek čtvrtého Diabla je bez debat velký otevřený svět Sanctuary. Tam, kde jsme mohli v minulosti běhat jen ve více či méně ohraničených mantinelech a plnit lineární úkoly, dostaneme tentokrát mnohem větší svobodu. V Diablo IV se tak budete moct vykašlat na příběhové úkoly a jen se tak poflakovat po světě, plnit vedlejší úkoly, účastnit se PvP, dělat různé eventy, vyrábět si předměty, nebo čistit kempy.

Diablo IV zdroj: Blizzard

Během interního playtestování došli tvůrci k závěru, že zatímco striktní plnění příběhových misí zabere jen pár hodin, hraní dalšího open world obsahu natáhne hratelnost Dry Steppes o více než polovinu. Pro hratelnost a především znovuhratelnost, na které ostatně celé Diablo odjakživa stojí, je pestrý otevřený svět klíčový. Možnost namíchat si příběhové pasáže s vedlejšími úkoly a dalšími nepovinnými aktivitami je právě pro znovuhratelnost klíčová.

Kempy

Sanctuary na řídkost obsahu nejspíš trpět nebude, ale podle tvůrců jsou už v této fázi jasně nejoblíbenějším typem obsahu v otevřeném světě kempy. V podstatě jde o důležité lokace zaplněné nepřáteli. Které můžete vyvraždit a z nepřátelského kempu mít najednou kemp spřátelený. Plný užitečných NPCček a aby toho nebylo málo, stane se z takto osvobozeného místa i váš osobní waypoint.

Diablo IV zdroj: Blizzard

Každý kemp má navíc vlastní příběh, byť ten má být většinou jen vizuální. Vedlejší úkoly tak nemusí být nutně specifické pro příběh daného kempu a nemusí vás na ně přímo posílat. Na kempy jsou zatím prý velice pozitivní ohlasy a v budoucnu se o nich dozvíme mnohem víc informací.

Multiplayer

Multiplayer chtějí mít vývojáři už od začátku a taky ve hře bude. Nemusíme se ale bát, do MMORPG by mělo mít Diablo IV stejně daleko, jako k přemýšlivému rozjímání nad smyslem života. Tvůrci během vývoje testují všechno možné, ale velice rychle přišli na to, že při větším počtu hráčů přestává být Diablo Diablem.

Diablo IV zdroj: Blizzard

Ve hře by to tak mělo fungovat tak, že v dungeonech a klíčových příběhových momentech jste vždycky sami. Respektive můžete být buď sami, nebo v uzavřené skupince hrstky lidí, ostatně tak jako v předchozích dílech. Hlavní je, že vám do toho nebudou skákat cizí hráči.

Jakmile důležitá příběhová pasáž skončí a z měst se stanou social huby, narazíte v nich na pár lidí. Na cestách mimo město pak tu a tam někoho potkáte, zatímco na místech world eventů už těch hráčů uvidíte mnohem víc. Půjde ale jen o výjimečné situace kdy se hráči budou snažit porazit bosse, nebo se ubránit hordám kanibalů.

Diablo IV zdroj: Blizzard

Důležité je, že do hraní s ostatními vás Diablo IV nutit nikdy nebude. I na bosse tak můžete jít bez problémů sami, sejmout ho sami a pak si sami užít odměnu. Tvůrci jsou prý se stávajícím nastavením multiplayeru spokojeni – svět tak nepůsobí prázdně a staticky, všechno je hezky dynamické, ale zároveň si hráč nepřijde jako v MMOčku.

Ještě si počkáme…

Na závěr poměrně dlouhého a na Blizzard nezvykle otevřeného pohledu za oponu dostáváme ještě jednu zásadní informaci: Diablo IV ještě není ani v alfaverzi, natož v betě. Jakkoliv je prý velice zábavné už teď, vývojáři pořád nemají ani zdaleka hotovo a čeká je ještě fůra práce.

Na hře se tak bude intenzivně pracovat ještě nějakou dobu a kdybych si měl tipnout datum vydání (které oficiálně pořád neznáme), vsadil bych si třeba na druhou polovinu 2022. Spíš ale 23...

Diablo IV zdroj: Blizzard

Nejnovější články