Anthem se přístupem k žánru podobá spíš Star Wars než Mass Effectu
zdroj: tisková zpráva

Anthem se přístupem k žánru podobá spíš Star Wars než Mass Effectu

27. 6. 2017 16:27 | Novinky | autor: Patrik Hajda |

Pět let jsme čekali na oznámení nové značky studia Bioware, respektive jejího edmontonského týmu, který stojí za původní trilogií Mass Effect. Hra nese název Anthem a k jejímu představení došlo na letošní výstavě E3. Z prezentovaných záběrů převládají u nás v redakci spíše rozpaky, než nadšení. Hlavně proto, že nebylo zcela jasné, čím chce Anthem vlastně být. Na to poskytl odpověď generální manažer Bioware Edmonton Aaryn Flynn v rozhovoru pro CBC.

Předně redaktorce přibližuje příběhové zasazení, které je nám už dobře známé. Ve hře hrajete za takzvaného Freelancera, jehož úkolem je chránit lidstvo před všemi možnými hrozbami zvenčí. K tomu vám dopomůže speciální oblek Javelin disponující různými funkcemi.

Potom už ale došlo na důležitou informaci ohledně žánru hry: „Říkáme tomu science fantasy. Je to stejné jako v případě Star Wars nebo Marvel Universe, i zde můžete vidět spoustu úžasných věcí, u kterých však neřešíme, proč se vlastně dějí a jak,“ objasňuje Flynn, že se hra nebude snažit vše podpořit nějakou vědeckou teorií či konceptem jako v ryzím sci-fi jako byla série Mass Effect.

zdroj: Archiv

Dále promlouvá ke všem hráčům, kteří by v Anthem hledali právě nový Mass Effect. Anthem má být více o vlastní zábavě v exotickém světě, který vás okamžitě pohltí. Už z dřívějška víme, že příběh zde hraje spíš sekundární roli a důraz je kladen na kooperativní hraní. Pokud hledáte hardcore sci-fi se strhujícím příběhem, který máte pevně ve svých rukou, je pro vás lepší původní série Mass Effect.

V rozhovoru také padla otázka, jak se vůbec zrodil nápad na právě tuto hru a jakým způsobem se jim daří vytvářet tak komplexní, uvěřitelné světy. První myšlenka má kořeny trochu překvapivě v rodiných kruzích. Sám Flynn má dva syny a vždycky ho mrzelo, že s nimi nemůže hrát své hry. Takto jednoduše vzniklo kooperativní jádro hry.

Anthem zdroj: tisková zpráva

A dost podobně je na tom vytváření vlastního obsahu. „Měli jsme tu lidi, kteří imigrovali do Kanady. Měli jsme tu lidi, kteří pocházeli z různých menšin. ... To jejich příběhy nás inspirují při vývoji her a dokonce se v nich i zhmotňují.“

Anthem tedy hraje na odlehčenější notu, kde příběh ustupuje zábavě s partou přátel. Více o hře se dočtete v Adamově preview. Anthem je naplánována na podzim příštího roku na PC, PlayStation 4 a Xbox One.

Nejnovější články