Červencové recenze na Games.cz: Měsíc plný osmiček
zdroj: Square Enix

1. 8. 2023 15:00 | Téma | autor: Redakce Games.cz |

Letní měsíce se povětšinou nesou v duchu herního klidu. To do jisté míry platilo i pro letošní červenec, během kterého se především doháněly resty. Minimálně ale třeba velkolepý návrat série Jagged Alliance s číslovkou 3 musel udělat radost snad všem příznivcům taktických akcí. A zapomenout se nesmí ani na velice povedené Final Fantasy XVI, které vyšlo koncem června a pro sérii znamená výrazný úkrok do odlišných vod.

Ostatně kvalitu naleznete napříč celým spektrem červencových recenzí, kdy autoři povětšinou sahali po vyšších číslech, nejčastěji pak po osmičce.

Final Fantasy XVI – 8/10

„Final Fantasy XVI opouští své RPG kořeny, aby dalo naplno průchod akci, a tahle sázka mu výborně vychází. V momentech, kdy dává plně na odiv svůj dunivý, dechberoucí a okázalý spektákl, je vynikající. Bohužel ho občas až příliš schovává pod rouškou přebytečného balastu,“ hodnotí Šárka Tmějová.

zdroj: vlastní video redakce

Midnight Fight Express – 8/10

„Midnight Fight Express je bojovka, která se skvěle hraje a dobře poslouchá. Její systémy stojí na jednoduchých, ale rozmanitých základech. Během 40 originálních úrovní předvede řadu prostředí a nápadů a člověk má chuť na nášup, což není problém díky vysoké opakovatelnosti a tréninkovému módu. Jako bonus přidává hromadu popkulturních odkazů a šílený příběh, který bohužel ke konci ztratí dech. Nebýt toho, občasných technických nedokonalostí a několika špatně navržených soubojů, nebylo by hře co vytknout,“ chválí Michal Krupička

zdroj: Humble Games

Mad Games Tycoon 2 – 8/10

„Pokud patříte k nadšencům do byznysových simulátorů a máte rádi herní tematiku, lepší zábavu než Mad Games Tycoon 2 budete hledat těžko. Technicky neohromí, ale možností nabízí tolik, že mu v rámci tématu prakticky nic nechybí. Hloubka simulace je úctyhodná a výsledek až překvapivě návykový,“ tvrdí spokojený Ondřej Rolník.

zdroj: Eggcode Games

Jagged Alliance 3 – 9/10

„Jagged Alliance 3 je explozivní návrat mezi legendy taktických strategií. Tahové přestřelky jsou neuvěřitelně zábavné a návykové, krásné členité mapy představují malé strategické hádanky. Silný příběh s důrazem na rozhodnutí a vedlejší úkoly této hře zase dává vše, co jsem si od ní jako fanoušek série přál a ještě mnohem víc. Takhle se mají oživovat mrtvé značky,“ neskrývá nadšení Jakub Malchárek.

zdroj: vlastní video redakce

GYLT – 7/10

„GYLT je horor pro děti, který je občas až moc hororový a jindy zase až moc dětský. Nápady si půjčuje od svých starších sourozenců a kombinuje je do mixu, kterému chybí originalita, ale nepostrádá zábavnou hratelnost. Díky krátké herní době hra nestihne omrzet, ve finále ji ale pohromadě drží hlavně audiovizuální stránka a příběh,“ konstatuje Michal Krupička.

Master Detective Archives: Rain Code – 8/10

„Master Detective Archives: Rain Code je vynikající příběhová adventura hraničící s vizuální novelou, která exceluje ve vykreslování světa a jeho postav, zaujme velmi nápaditými záhadami, hereckými výkony a strhne příběhovým vyvrcholením. Škoda jen, že vás od toho dobrého zdržuje nebývale zbytečným opakováním již odhalených faktů. A těch sexuálních narážek taky nemuselo být tolik,“ vyjmenovává klady i zápory Patrik Hajda.

zdroj: Nintendo

Story of Seasons: A Wonderful Life – 7/10

„Story of Seasons: A Wonderful Life je krásným důkazem toho, jak byl její žánr dokonalý již na začátku tisíciletí a neměl žádnou povinnost se vyvíjet. 20 let stará hra se hraje úplně stejně jako její moderní konkurenti, za což si zaslouží smeknout, ale zároveň ji to i sráží. Pokud už máte dost všech těch Animal Crossingů a variací na Stardew Valley, tady nenajdete vůbec nic nového. V opačném případě račte vstoupit na farmu s několika příjemnými modernizacemi,“ spokojeně sází mrkve Patrik Hajda.

zdroj: Nintendo

Red Matter 2 – 8/10

„Sci-fi adventura, ve které pátráte po tajuplné mimozemské substanci na zdánlivě opuštěných planetách. Red Matter 2 vám učaruje okouzlující grafikou, parádním soundtrackem a hustou atmosférou. Hádanky připomínají únikovky, jsou rozmanité a skvěle pracují s interaktivitou virtuální reality. A dokonce dojde i na nějakou tu přestřelku,“ pochvaluje si Jakub Malchárek.

zdroj: Vertical Robot

Darkest Dungeon 2 – 8/10

„Darkest Dungeon 2 je jiná hra než jednička. V jádru je to čistokrevný roguelike, jehož největší slabinou je neschopnost tvůrců vysvětlovat mechaniky, které občas nepochopíte ani po přečtení popisků, a některé informace vám radši nesdělí vůbec. Věci zbytečně protahuje a má na svou herní dobu málo obsahu. Na druhé straně ale stojí skvělý soubojový systém, vynikající grafický styl a podmanivý hlas vypravěče. Celá hra je vyčerpávající cesta, na níž budete mít blízko ke zhroucení jako vaši hrdinové. A bude vám to za to stát,“ shrnuje Michal Krupička.

zdroj: vlastní video redakce