Bývalá HW designérka Valve představila systém virtuální reality castAR
zdroj: tisková zpráva

Bývalá HW designérka Valve představila systém virtuální reality castAR

15. 10. 2013 11:10 | Téma | autor: Aleš Smutný |

Pamatujete si na případ s vývojářkou Jeri Ellsworth, která byla odejita z Valve a nastínila, že to není pohádková země, kde se mají všichni rádi a jednorožci vám ráno servírují muffiny s teplou kávou? Pokud ne, přečtěte si znovu náš článek. Mimo jiné se v něm ale dozvíte, že Ellsworth opustila Valve i s prototypem svého konceptu virtuální reality.

Nyní se vrhla se svým projektem na Kickstarter a co zde nepředvádí? Systém virtuální reality castAR, který vůbec nevypadá špatně a sbírá dolary s každou hodinou existence. Systém pracuje odlišně, než tradiční brýle. Zatímco takový Oculus Rift vás hodí do oné reality a vy jí chodíte, castAR to má vlastně naopak. Vytvoří hologram na dané ploše a vy pak s ní manipulujete v reálném prostoru.

Nejde vlastně o virtuální realitu v kontextu, v jakém jsme se ji naučili definovat. Jde spíše o novotvar „augmentovaná realita“. Tak či tak, kouzlo technologie tkví v tom, že nad každým okem máte stereoskopický projektor, který promítá 3D obraz na danou plochu. Díky infračervené kameře v brýlích castAR sleduje pohyb vaší hlavy a na to konto promítá ty správné obrázky. Brýle dostávají signál skrze HDMI a jsou připojeny k PC.

Výhody technologie by měly spočívat v tom, že by neměla mást lidský organismus, jak se tomu děje u standardních brýlí. Jelikož lidské oko vnímá celkový rámec scény, nedochází k vysílání odlišných signálů. Jednoduše řečeno, nemělo by vám být špatně od žaludku a neměly by se vám nadměrně unavovat oči. Navíc by v ovládání měl pomáhat i Magic Wand, což je kombinace joystiku a tracking zařízení.

Celkově, ač jsem velkým skeptikem ke všem „revolučním“ systémům virtuální reality, castAR vypadá funkčně. Umím si představit jeho využití jak pro deskovky, tak i pro specificky navržené hry, které deskovky mohou simulovat. Vlastně, ono se teoreticky dá s castAR dělat asi hodně věcí a ne se jen omezovat na simulaci augmentované reality na desce. V tuto chvíli je jasné, že lid Jeri Ellsworth věří. Za jeden den už vybrala víc než polovinu požadované částky, která je stanovena na 400 tisíc dolarů.

Velkou výhodou je, že přichází s už hotovým prototypem, který piluje od léta loňského roku. Momentálně chce tým celý systém miniaturizovat, přejít na tradiční model produkce, začít s podporou vývoje softwaru a celkově dohladit drsné plochy (z hlediska ergonomie tohle platí doslova). Pokud máte o projekt zájem, podívejte se na jeho kickstarterové stránky a také úvodní video.

Nejnovější články