Pamatujete, jak jste v Grand Theft Auto 3 stříleli sniperkou na Měsíc a ten měnil velikost? Teď už nemusíme spekulovat, jestli to byl bug, nebo úmysl, nebo něco mezi tím. Záhada byla konečně definitivně vyřešena a odpověď je vlastně jednoduchá.
Za specifický Měsíc může teď už bývalý vývojář Rockstar North, Obbe Vermeij, který se o svůj příběh podělil na síti X. Popsal, že podivné chování Měsíce nebyl tak úplně záměr, který měl ve finální verzi zůstat.
Při modelování luny Vermeij čelil dilematu: Čtyři umělci se nemohli shodnout na ideální velikosti. Jedni chtěli Měsíc menší, aby byl realističtější, zatímco jiní větší, aby byl dramatičtější. No a Vermeij vyhověl všem. Udělal tři přednastavené velikosti s tím, že konečné rozhodnutí tým učiní později.
A protože pracoval také na sniperce, rozhodl se testovací verze napojit právě na odstřelování. Střílením na Měsíc mohli vývojáři přepínat mezi trojicí velikostí. „Grafici se ke mně s rozhodnutím nikdy nevrátili, tak jsem to tam prostě nechal,“ přiznal Vermeij. Tenhle easter egg se překvapivě přenesl i do GTA: San Andreas a zůstal dokonce i v nedávných definitivních edicích. Bude něco takového i v GTA VI? Uvidíme příští rok.
The artists gave me a texture for the moon in gta3.
— Obbe Vermeij (@ObbeVermeij) February 14, 2024
I placed the moon in the sky, made sure it was visible at night and that it was a reasonable size.
A few days later 4 artists were at my desk asking me to change the size of the moon.
"No problem" I said.
It turned out they… pic.twitter.com/EseRI9jo6H