Ve Slay the Spire jsou grafické chyby, jelikož na levném monitoru při vývoji nebyly vidět
zdroj: Mega Crit

Ve Slay the Spire jsou grafické chyby, jelikož na levném monitoru při vývoji nebyly vidět

6. 1. 2024 10:00 | Novinky | autor: Patrik Hajda |

Slay the Spire je obrovský hit, který pořádně nakopl zájem o singleplayerové roguelike hry s kartami. Zároveň šlo o úplně první hru studia Mega Crit založeného dvojicí Anthony Giovannetti a Casey Yano, takže se nelze divit, že nebyla úplně dokonalá.

Co do hratelnosti asi můžeme hovořit o vrcholu, ale třeba grafická stránka a animace jsou pro někoho až příliš jednoduché (ale dokáží se člověku zalíbit). Ostatně v některých oblastech se dají najít vyloženě grafické chyby, za nimiž nestojí nic jiného než nedostatek peněz při vývoji.

Když totiž Casey Yano pracoval na vizuálu Slay the Spire, měl k dispozici dva monitory, každý za nějakých 1 600 korun. „Proto se v některých oblastech objevují vizuální kompresní artefakty. Při špatné kalibraci barev a kontrastu je doslova nebylo vidět,“ uvedl Yano na sociální síti X.

Bez pořádného rozpočtu hra vznikala na koleni a mohlo proto docházet k takovým bizarnostem, kdy vlivem levného zařízení nebyly některé chyby prostě a jednoduše vidět, což je jaksi nutný předpoklad k tomu je vůbec moct opravit…

Mega Crit momentálně pracují na své druhé, dosud neoznámené hře, která by už podobnými problémy snad trpět neměla. Vzhledem k obrovskému úspěchu Slay the Spire by tvůrci neměli mít sebemenší potíže pořídit si ten nejlepší hardware a zamezit tak podobným nedostatkům.

Studio je zároveň jedním z těch, které po loňské kontroverzi s poplatky za používání enginu Unity veřejně oznámilo přechod na engine Godot, v němž rovnou v rámci game jamu vytvořilo malou hříčku Dancing Duelists, která je dostupná zdarma. A aby toho nebylo málo, letos vyjde stolní adaptace Slay the Spire: The Board Game, která v kampani na Kickstarteru vybrala od 30 tisíc hráčů přes 89 milionů korun.

Nejnovější články