Slay the Spire je obrovský hit, který pořádně nakopl zájem o singleplayerové roguelike hry s kartami. Zároveň šlo o úplně první hru studia Mega Crit založeného dvojicí Anthony Giovannetti a Casey Yano, takže se nelze divit, že nebyla úplně dokonalá.
Co do hratelnosti asi můžeme hovořit o vrcholu, ale třeba grafická stránka a animace jsou pro někoho až příliš jednoduché (ale dokáží se člověku zalíbit). Ostatně v některých oblastech se dají najít vyloženě grafické chyby, za nimiž nestojí nic jiného než nedostatek peněz při vývoji.
I used two $70 monitors to develop Slay the Spire. This is why there are visual compression artifacts in some areas. Could literally not see them with the poor color calibration and contrast.
— Casey Yano (@caseyyano) December 29, 2023
Sorry everyone.
Když totiž Casey Yano pracoval na vizuálu Slay the Spire, měl k dispozici dva monitory, každý za nějakých 1 600 korun. „Proto se v některých oblastech objevují vizuální kompresní artefakty. Při špatné kalibraci barev a kontrastu je doslova nebylo vidět,“ uvedl Yano na sociální síti X.
Bez pořádného rozpočtu hra vznikala na koleni a mohlo proto docházet k takovým bizarnostem, kdy vlivem levného zařízení nebyly některé chyby prostě a jednoduše vidět, což je jaksi nutný předpoklad k tomu je vůbec moct opravit…
Mega Crit momentálně pracují na své druhé, dosud neoznámené hře, která by už podobnými problémy snad trpět neměla. Vzhledem k obrovskému úspěchu Slay the Spire by tvůrci neměli mít sebemenší potíže pořídit si ten nejlepší hardware a zamezit tak podobným nedostatkům.
Studio je zároveň jedním z těch, které po loňské kontroverzi s poplatky za používání enginu Unity veřejně oznámilo přechod na engine Godot, v němž rovnou v rámci game jamu vytvořilo malou hříčku Dancing Duelists, která je dostupná zdarma. A aby toho nebylo málo, letos vyjde stolní adaptace Slay the Spire: The Board Game, která v kampani na Kickstarteru vybrala od 30 tisíc hráčů přes 89 milionů korun.