Sony si u světové patentová organizace WIPO nechalo zapsat nápad, jak automaticky upravovat obtížnost her podle chování hráčů. Hry by tak na základě daných parametrů měly sledovat, jak se vám daří a přizpůsobit tomu náročnost výzvy.
Hra bude sbírat data, která zhodnotí vaši úroveň výkonu a porovná ji se standardními atributy. Pokud úroveň nebude odpovídat, parametry upravující obtížnost ji adekvátně přizpůsobí tak, abyste kýženého standardu dosáhli. Může jít například o rychlost pohybu nepřátel, jejich reakční dobu, životy či další číselné atributy.
Není třeba brát hned vidle do ruky, že hry budou podbízívé „casual“ hráčům. Že je něco patentováno, ještě neznamená, že se nápadu někdy dočkáme v běžné produkci. Vzpomeňme třeba na bizarní nápad na banány-ovladače. I kdyby nakonec tituly od Sony takové funkce měly, zřejmě půjde o další nastavení obtížnosti. Tedy, že vedle snadné, normální a těžké bude k dispozici i automatická, takže možnosti extrémně tuhých výzev a her nadále zůstanou.
Systém automatické obtížnosti může pomoci například v nečekaně těžkých pasážích nebo při hraní znevýhodněným skupinám obyvatel, kteří mohou mít s některými druhy výzev problémy. Plynulé úpravy parametrů zní mnohem lépe než přepínání náročnosti v menu mezi pár přednastavenými hodnotami, kdy může být obtížné trefit výzvu tak akorát, aby vám sedla a nebyla příliš jednoduchá, ani moc obtížná.
Letos jde už o několikátý patent, který si japonský zábavní gigant zapsal. Vlastní návrh na návrat k jakémukoliv bodu v příběhu nebo třeba na ovladač s úložištěm pro sluchátka.