S Destiny 2 a celým Bungie to v posledních měsících nevypadalo příliš optimisticky. Kvůli snižování nákladů, které postihlo celý průmysl, opustila firmu pětina všech zaměstnanců (čtěte víc zde) a vedení se muselo rozhodnout, kudy se vývoj Destiny 2 bude ubírat dál. Jak adaptace na novou situaci bude probíhat, nastínil nový příspěvek na oficiálních stránkách. První velkou změnou je odklon od velkých rozšíření, která v posledních letech hru formovaly.
Plány jsou nastíněné velmi konkrétně. Dvakrát za rok vyjde placený dodatek, čtyřikrát za rok velký update, který do hry přinese nový obsah. Šéf vývoje Tyson Green, který na značce Destiny pracuje patnáctým rokem, jasně říká: „Náš systém se stal příliš rigidním. Dosavadní rozšíření byla příliš podobná a hráči je příliš rychle dokončovali, přičemž jejich znovuhratelnost byla nízká. Sezóny a rozšíření byly větší a větší a zapadly do tvůrčího stereotypu.“
Zároveň poznamenává, že vývoj jednoho velkého rozšíření za rok zabral příliš mnoho času a ve výsledku šlo o málo muziky za hodně peněz v podobě vývojářského času. Dvě menší rozšíření ročně by měla spíš udržet hráče v konstantním cyklu, kdy se budou do hry chtít pořád vracet.
Navíc by se měla radikálně změnit struktura dodatků, kdy místo rozmáchlých příběhových a značně nalajnovaných misí přijde na řadu více objevování v nelineárním stylu. Spíš než aby vás tvůrci hnali jednou velkou epickou cestou, budete muset zkoumat nové lokace, prostory, nacházet cesty dál, hledat skryté úkoly, bonusy apod. Tým prý teď pracuje na řadě prototypů a hledá inspiraci v žánru metroidvanií a roguelike her.
Z hlediska sezón systém epizod nahradí zmíněné updaty, které budou vycházet každé tři měsíce. V neposlední řadě se prý tým chce podívat na přístupnost hry pro nové, ale i stávající hráče, protože slovy Bungie: „Potřebovali jste doslova doktorát, abyste věděli co hrát, kde začít a kam jít, když jste potřebovali něco konkrétního“. To mohu potvrdit, snažil jsem se ke hře před dvěma lety vrátit a míra informačního zahlcení a naprosto tristní vysvětlení toho, jak naskočit byť jen na příběhovou kampaň, mne brzy ze hry zase vyhnaly.
Vypadá to, že po letech tvůrčí stagnace se v Bungie rozhodli celkově přehodnotit přístup k tvorbě obsahu. Samozřejmě, na jednu stranu tu je snaha o častější implementaci nových misí a obsahu, aby hráči nedostávali nové věci jen jednou ročně, na druhou stranu je jasné, že Bungie musí snížit náklady a celkově zefektivnit svůj proces tvorby. A samozřejmě, nalákat nové hráče, což se v tuto chvíli zdá být úkol nadmíru obtížný.